Salon Detroit 2015 | Lotus Evora 400 | Najmocniejszy

Duma rozpiera inżynierów Lotusa. Evora 400 to najmocniejszy i najszybszy model w historii firmy

Porsche | W Zuffenhausen planują rywala Tesli

Evora należy do "komfortowej" linii Lotusa, choć nie należy spodziewać się po nim wygody oferowanej przez samochody Gran Tourismo. W końcu to Lotus, a tym razem mamy do czynienia z najmocniejszą i najostrzejszą wersją tego modelu.

Zmiany w stosunku do "zwykłej" Evory widać od razu. Z przodu zderzak otrzymał ogromne wloty powietrza oraz światła LED do jazdy dziennej. Uwagę przykuwają też czerwone zaciski wystające zza 19- z przodu i 20-calowych obręczy z tyłu.

Tył Evory przeszedł spora metamorfozę, spojler wyprofilowano bardziej agresywnie i podparto pośrodku, a światła cofania przeniesiono na dolna cześć zderzaka. Liczba 400 widoczna pod nazwą modelu nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z poważnym zawodnikiem.

Używany Lotus - sprawdź aktualne oferty

Za tylną minikanapą pracuje silnik konstrukcji Toyoty. To jednostka 3.5 V6 mocno zmodyfikowana przez Brytyjczyków. Dzięki zastosowaniu sprężarki udało się uzyskać 400 KM mocy i 410 Nm momentu obrotowego. Napęd na tylną oś przekazywany jest poprzez ręczną skrzynię o sześciu przełożeniach współpracującą z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, lub sześciobiegowy automat.

Duża moc to nie wszystko. Na potrzeby tego modelu zaprojektowano nowe aluminiowe zawieszenie, utwardzono amortyzatory oraz zastosowano mocniejsze hamulce. Evora 400 jest też o 22 kg lżejsza od modelu S.

Osiągnięcie pierwszych 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje Evorze 400 zaledwie 4,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 300 km/h. Więcej o możliwościach tego modelu mówi czas okrążenia toru testowego Hethel. 400-ka jest na nim o sześć sekund szybsza od Evory S (350 KM).

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Bentley Continental GT | Korekta idealna

Więcej o:
Copyright © Agora SA