Wideo | BMW M4 Moto GP | Z wtryskiem wody

Przy okazji prezentacji nowego samochodu bezpieczeństwa Moto GP, BMW pochwaliło się systemem wtrysku wody do silnika
Alpina B6 Gran Coupe | Szybsza od M6 Gran Coupe Alpina B6 Gran Coupe | Szybsza od M6 Gran Coupe

Silnik BMW M4 jest mocno obciążony cieplnie. Przekłada się to także na temperaturę powietrza wtłaczanego do cylindrów przez turbosprężarkę. Aby podnieść wydajność silnika, czyli zwiększyć moc i obniżyć spalanie BMW zastosowało niespotykany w samochodach seryjnych system chłodzenia. Podczas dużych obciążeń, gdy powietrze doładowywane staje się zbyt gorące, by intercooler był w stanie dostatecznie je schłodzić, do gry wkracza wtrysk wody. Jest on umieszczony w kolektorze dolotowym pomiędzy intercoolerem, a głowicą cylindrów.

Woda tankowana jest do 5-litrowego zbiornika umieszczonego pod podłogą bagażnika. Producent twierdzi, że podczas jazdy torowej zbiornik powinien być uzupełniany przy każdym tankowaniu paliwa, natomiast w wypadku jazdy po drogach publicznych powinien wystarczyć na ok. pięć tankowań.

 

Zaprezentowany w BMW M4 Moto GP układ dolotowy chłodzony wodą nie znajdzie szybkiej drogi do produkcji masowej, ale jest szansa, że zobaczymy go w BMW M4 GTS.


ZOBACZ TAKŻE:

BMW serii 2 Gran Tourer | Większy, mniej aktywny?

Salon Genewa 2015 | BMW serii 2 Gran Tourer | Większy, mniej aktywny?

Więcej o: