Opel Astra 1.6 CDTI | Jeszcze oszczędniejszy

Modernizacja gamy silnikowej Opla trwa w najlepsze. Wkrótce do oferty trafi Astra z nowym dieslem o pojemności 1,6 litra, który nie przekracza stugramowego progu emisji CO2
Opel Corsa ecoFlex Opel Corsa ecoFlex | Najoszczędniejszy Diesel

Kilka miesięcy po wprowadzeniu silnika 1.6 CDTI nowej generacji w modelu Astra inżynierowie firmy Opel dopracowali jego konstrukcję, obniżając emisję i zużycie paliwa o 5 procent przy zachowaniu istniejącego poziomu osiągów i komfortu jazdy.

Szukasz używanego Opla Astry?

Zarówno w podwoziu, jak i nadwoziu zastosowano elementy o zmniejszonym tarciu, takie jak zoptymalizowane półosie napędowe czy ogumienie o mocno obniżonych oporach toczenia. Do poprawy charakterystyki aerodynamicznej przyczynia się pakiet Aero, obejmujący obniżone zawieszenie i aktywną żaluzję chłodnicy, która automatycznie otwiera się i zamyka, w zależności od temperatury silnika i prędkości pojazdu.

Kompakt Opla z silnikiem 1.6 CDTI o mocy 110 KM emituje obecnie tylko 94 gramy CO2 na kilometr (wcześniej 97 gramów), co odpowiada zużyciu 3,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (o 0,1 litra mniej niż poprzednio). Wynik ten uzyskano w testach NEDC. Wersja o mocy 136 KM emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr (o 5 gramów mniej niż poprzednio) i zużywa 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (o 0,2 litra mniej). Osiągi obydwu silników nie zmieniły się. Mocniejszy silnik rozpędza Astrę sedan od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy i umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 205 km/h.

W ciągu zaledwie 18 miesięcy Opel całkowicie odnowił swoje portfolio silników wysokoprężnych. Zmodernizowana Astra CDTI dołącza do mistrzyni oszczędności, czyli Corsy 1.3 CDTI z 82-gramową emisją, oraz do nowej Insignii 2.0 CDTI, które w najbliższych tygodniach pojawią się u dilerów.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

Opel Insignia i Opel Mokka

Więcej o:
Komentarze (4)
Opel Astra 1.6 CDTI | Jeszcze oszczędniejszy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Zachwycony

    Oceniono 1 raz 1

    Moja opinia? Unikać , unikać , unikać . Jestem " szczęśliwym " użytkownikiem tego cacka . Po 20 000 km z hakiem pierwsza awaria: szarpnięcie przy wyprzedzaniu , check engine i tryb awaryjny. Serwis " a wie Pan , przeprogramowalismy sterownik " . Ok . Minęło 5 dni . Powtóreczka . Serwis "yyy na razie jeździć , wszystko ok ". Mija tydzień i co ? Jak myślicie ? Tym razem auto zostało na jedyne 6 tygodni, bo brak turbosprezarek w Niemczech , nie nadążają z produkcja , tyle reklamacji . Po wymianie 200 km i co ? Chyba już wiecie . Auto ma 24 000 przebiegu , kosztowało 90 klocków

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX