Nowe Subaru Outback | Pierwsza jazda | SUV po japońsku

Subaru Outback łączy właściwości terenowe z nadwoziem typu kombi. Pierwsza generacja pojawiła się w 1995 roku, od samego początku bazując na płycie podłogowej Legacy. W 2009 roku Outback stał się osobnym i jednocześnie topowym modelem japońskiego producenta. Mogliśmy się już przekonać jak sprawuję się piąta generacja uterenowionego kombi, które Subaru woli nazywać SUV-em
Subaru XVSubaru XV 2.0i Exclusive | Test | Z dużym prześwitem

Ogólna bryła Outbacka pozostała bez większych zmian (obecny model jest nieco dłuższy i szerszy), jednak nadwozie zdecydowanie zyskało na atrakcyjności. Pojawiły się trapezoidalna atrapa chłodnicy oraz nowe przednie i tylne reflektory. Terenowy wizerunek auta podkreślają duże reflektory przeciwmgielne oraz czarne okładziny zderzaków i progów. Istotną zmianą jest przeniesienie bocznych lusterek na drzwi, dzięki czemu zmniejszono efekt "martwego pola" i poprawiono widoczność na boki. Razem z potężnymi, napompowanymi nadkolami Outback prezentuje się okazale i bardzo masywnie.

Wnętrze to typowy japoński projekt - jest funkcjonalnie i bez zbędnych fajerwerków. Wszystkie przyciski rozmieszczone są intuicyjnie, a obsługa podstawowych urządzeń nie sprawia najmniejszego kłopotu. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne. Nie zapewniają praktycznie podparcia bocznego, ale w tym samochodzie nie chodzi o sportowe wrażenia, a o komfort którego est pod dostatkiem. Na tylnej kanapie również jest wygodnie, kąt odchylenia oparcia możemy regulować za pomocą prostej dźwigni, a miejsca nie zabraknie nawet dla pasażerów o wzroście powyżej 180 cm.

Outback mimo podniesionego zawieszenia prowadzi się zaskakująco pewnie. Jest to nie tylko zasługa napędu na wszystkie koła, ale także zmian przeprowadzonych w konstrukcji nadwozia i zawieszenia.

Wrażenie przestronności potęguje wysoko poprowadzona linia dachu. Do jakości i spasowania elementów wnętrza nie można mieć zastrzeżeń. Nawet w dolnych częściach deski rozdzielczej zastosowano przyjemne w dotyku i dobrze wyglądające plastiki. Największą nowością jest wprowadzenie systemu multimedialnego z dotykowym, 8-calowym wyświetlaczem, reagującym na gesty znane ze smartfonów czy touchpadów. System rozpoznaje również komendy głosowe, którymi możemy np. zmieniać ustawienia klimatyzacji. Bagażnik to podręczna piwnica - 559 litrów pojemności. Po złożeniu kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1780 litrów, to wynik naprawdę imponujący.

Outback mimo podniesionego zawieszenia prowadzi się zaskakująco pewnie. Jest to nie tylko zasługa napędu na wszystkie koła, ale także zmian przeprowadzonych w konstrukcji nadwozia i zawieszenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny i dobrze przekazuje kierowcy informacje na temat tego co dzieje się z kołami. Całości dopełnia znana z WRX-a elektroniczna "szpera".

Subaru Outback MY2015

Nowe Subaru bardzo dobrze tłumi nierówności. Nawet na bardzo dziurawych drogach zawieszenie pracuje cicho, a kierowca nie ma wrażenia, że coś zaraz odpadnie. Nie oczekujmy od Outbacka, że będzie rasową terenówka, jednak 20-centymetrowy prześwit i napęd AWD pozwalają bez większego stresu na opuszczenie utwardzonych szlaków. Kierowca ma również do dyspozycji tryb X-Mode, który zmienia ustawienia przepustnicy, skrzyni biegów oraz rozdziela moment obrotowy między osiami w proporcji 50:50. Pod względem właściwości jezdnych Outback jest idealnym samochodem na dziurawe polskie drogi. Jedynym mankamentem jest spora masa, która daje o sobie znać przy gwałtownym hamowaniu z dużych prędkości.

Sprawdź ceny używanych Subaru Outback w Polsce

Pod maską nowego Outbacka odnajdziemy znane, ale i mocno zmodernizowane boksery - dwulitrowego turbodiesla o mocy 150 KM oraz wolnossącego benzyniaka o pojemności 2,5 litra. Egzemplarz, który widzicie na zdjęciach, wyposażony był w silnik benzynowy i skrzynię CVT Lineartronic (standard w benzynie, opcja w dieslu). Na pokonanie każdych 100 km silnik potrzebował ok. 8-9 litrów paliwa, co jest wynikiem bardzo rozsądnym. Dodatkowo jednostka benzynowa jest znacznie cichsza od diesla i tańsza w zakupie.

Skrzynia CVT działa zaskakująco dobrze - w zasadzie jak zwykły automat, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Jeżeli chcemy przyspieszyć, zmienia przełożenia, a nie tylko zwiększa i utrzymuje obroty przy czerwonym polu obrotomierza. Poszczególne "wirtualne" biegi (jest ich 7) możemy wybierać również za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy.

Wraz z nowym modelem na rynku europejskim debiutuje system EyeSight. Jego rdzeń stanowią dwie kolorowe kamery, które monitorują otoczenie pojazdu. W przypadku wykrycia potencjalnego zagrożenia kierowca jest ostrzegany przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu. Jeśli kierujący nie zareaguje, system sam zatrzyma samochód w celu uniknięcia zderzenia (do 50 km/h)

Summa summarum

Pierwsze egzemplarze Outbacka pojawią się w salonach w marcu tego roku. Ceny modelu zaczynają się od 34,4 tys. euro, a kończą na 42,4 tys. euro. Subaru Outback to porządny japoński samochód, który przestronnością, jakością wykonania i właściwościami jezdnymi ma szanse przekonać do siebie europejskich klientów. Jest to ciekawa propozycja dla ludzi poszukujących samochodu nietuzinkowego i praktycznego.

Gaz

Nienaganne wykończenie wnętrza, ponadprzeciętne właściwości jezdne

Hamulec

Brak mocniejszych silników w ofercie

 

Subaru Outback | Kompendium


2.5i
2.0D
Nadwozie kombi, 5d
Silnik
B4, benzynowy, 2498 cm3
B4, turbodiesel, 1998 cm3
Moc 175 KM przy 5800 obr./min.
150 KM przy 3600 obr./min.
Moment obr. 235 Nm przy 4000 obr./min. 350 Nm przy 1600-2800 obr./min.
Skrzynia biegów CVT-automatyczna
6-ręczna (CVT)
Napęd na cztery koła
Wymiary 4815 x 1840 x 1605 mm
Rozstaw osi 2745 mm
Masa własna
1687-1787 kg 1650-1702 kg
Poj. zb. paliwa
60 l
Poj. bagażnika 559/1780 l
Śr. spalanie* 6,1 l/100 km (5,6) 7,0 l/100 km
0-100 km/h
10,2 s
9,7 s (9,9 s)
Prędkość maks. 210 km/h 200 km/h (192)
Cena 
od 34 400 euro
od 35 900 zł

*dane producenta

 

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Subaru Outback 2.0D

Zdjęcie Blaupunkt TP50 Europa Zdjęcie Garmin NUVI 42 Europa Zdjęcie NAVROAD ENOVO S6 Europa
Blaupunkt TP50 Europa Garmin NUVI 42 Europa NAVROAD ENOVO S6 Europa
Porównaj ceny » Porównaj ceny » Porównaj ceny »
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (27)
Nowe Subaru Outback | Pierwsza jazda | SUV po japońsku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 666

    Oceniono 34 razy 30

    Spalanie katalogowe mnie rozwala, 2.5 benzyna pali mniej niż 2.0 diesel... stąd pewnie różnica ceny 35tys € vs 36tys ZŁ xD

  • gzesiolek

    Oceniono 11 razy 9

    Ale cos sie rozjechalo w tabelce... Spalanie mialo byc odwrotnie... a i tak 7l dla tego benzyniaka do osiagniecia tylko w trasie i to przy jezdzie nieco emeryckiej...

  • student_zebrak

    Oceniono 8 razy 6

    Jak pisalem, w oryginalnej ofercie sa silniki 3.6 litra, 6 cylindrow - 250 KM.
    I takie silniki pala 8-9 na szosie, a w miescie to i 15.
    Faktycznie, dla jazdy terenowej zwisy sa zbyt duze. Jesli udalo sie nam pokonac pierwszy prog, to dalej idzie pod gore jak czolg.
    Drugim problemem w jezdzie terenowej, to opony. Dobre na asfalt i droge polna, ale nie na wieksze kamienie, skaly.
    Ceny sa absurdalnie wysokie

  • Gość: Lucek

    Oceniono 4 razy 4

    Jak zwykle jakość bije aż od artykułu. Nie wiem co za redaktorów zatrudniacie , ale więcej kontroli!

    Ot choćby tabelka: Klekot kosztuje 35 tys PLN i spala więcej od benzyny.... hahahah

    Co do samochodu... godny konkurent dla audi allroad ...

  • Gość: Btl

    Oceniono 4 razy 4

    Czy ja dobrze rozumiem, że do benzyny nie będzie oferowanej manualnej skrzyni biegów?

  • mikejar

    Oceniono 6 razy 4

    Kto to pisal. Przeciez to ANTYreklama dla porzadnego samochodu. Subaru to nie jakis FIAT 126p. Czy ten redaktor, czytal to, co napisal??????

  • Gość: Riker

    Oceniono 14 razy 4

    Skrzynia 6-cio stopniowa ręczna (CVT)......brawo! A sam samochod imponuje żwisem przednim -w sam raz .... Do centrum handlowego "diamentowe wrota".

  • Gość: Tadek

    Oceniono 1 raz 1

    Mam go od miesiaca. Kupilem, bo nie ma narazie nowego modelu Tribeca. To moje 4-te Subaru (nowe) na przestrzeni 13 lat. Jezdzi sie po prostu wspaniale (mam wresje 2.5 Touring). Najczesciej wypowiadaja sie negatywnie ci, ktorzy nawet nie widzieli tego modelu z bliska....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX