Nowy Volkswagen Caddy | Lubiana furgonetka z polskiej fabryki

Półtora milionów sprzedanych egzemplarzy. Tyle Volkswagenów Caddy poprzedniej generacji wyjechało na drogi przez 11 lat produkcji. Teraz w polskiej fabryce ruszyła produkcja czwartego wcielenia Caddy

Volkswagen Crafter z Polski

Oficjalna prezentacja niewielkie furgonetki Volkswagena miała miejsce w poznańskiej fabryce VW, w której niedawno ruszyła produkcja owego modelu. Była to także pierwsza w Polsce międzynarodowa prezentacja samochodu dla mediów. Przyjechało na nią ponad 400 dziennikarzy z całego świata.

Volkswagen Caddy czwartej generacji nie jest rewolucyjny, a kontynuuje jedynie trafnie obraną przez koncern drogę. Jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6. Wśród czterech silników TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowa jednostka o pojemności dwóch litrów. Jest ona dostępna w wersjach o różnej mocy - od 55 kW/75 KM, aż do topowej, uzyskującej 110 kW/150 KM. Najmniej oleju napędowego zużywa skonstruowany specjalnie na potrzeby miejskiego transportu towarowego dostawczy VW Caddy BlueMotion.

"Zadowalając się mniejszą ilością paliwa niż 4 litry na 100 km, nowe Caddy wyznacza nowe standardy" - stwierdził dr Eckhard Scholz, prezes zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe. Dodał też: "Nowy 1.4-I-TGI, następca popularnego Caddy EcoFuel, zużywa jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki downsizingowi i turbosprężarce uzyskuje on większą moc niż poprzednik, zużywając przy tym do 28% mniej paliwa. Te parametry służą wszystkim, zarówno środowisku naturalnemu, jak i portfelowi właściciela".

W ofercie znajdą się także trzy silniki benzynowe, od czterocylindrowego 1.2 TSI o mocy 62 kW/84 KM, poprzez trzycylindrowego 1.0 TSI uzyskującego 75 kW/102 KM, po czterocylindrowego 1.4 TSI generującego moc 92 kW/125 KM.

Nowe Caddy wyposażono w liczne systemy bezpieczeństwa oraz poprawiające komfort, które służą pasażerom i wspomagają kierowcę. Przykładem jest system monitorowania otoczenia Front Assist, w skład którego wchodzi system awaryjnego hamowania w mieście. Jeśli kierowca, jadąc z prędkością do 30 km/h, nie zauważy przeszkody znajdującej się na drodze, system automatycznie przyhamuje samochód. W idealnym przypadku można dzięki niemu wyeliminować wypadki polegające na najechaniu na przeszkodę. Ponadto, osobowe wersje Caddy, oprócz bocznych poduszek powietrznych wyposażono także w poduszki kurtynowe.

Około 22% wszystkich wypadków, w których pasażerowie odnoszą obrażenia, to kolizje z udziałem kilku pojazdów. Aby złagodzić skutki tego rodzaju zdarzeń, nowe Caddy wyposażono w wielokrotnie nagradzany system hamulcowy, który po zderzeniu sam automatycznie hamuje, jeśli kierowca nie jest w stanie nacisnąć na pedał hamulca.

Volkswagen rozpoczyna budowę nowej fabryki w Polsce

W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są system świateł drogowych Light Assist (automatycznie włącza i wyłącza w odpowiednich warunkach światła drogowe) oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Drugi z nich, gdy stwierdzi, że styl jazdy kierowcy odbiega od stylu uznanego za normalny - zaleci postój, jeśli okaże się to konieczne.

Automatyczny system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego (ACC, dostępny w opcji) działa przy prędkościach od 0 do 160 km/h (modele z dwusprzęgłową przekładnią DSG) lub od 30 do 160 km/h (wersje z mechaniczną skrzynią biegów). Radarowy czujnik tego urządzenia mierzy i kontroluje odległość oraz prędkość auta względem samochodu jadącego z przodu. System ACC zmniejsza prędkość pojazdu np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, w przypadku DSG doprowadzając nawet do całkowitego zatrzymania samochodu.

Używane Caddy nie jest drogie. Można je mieć już za...

Nadwozie nowego Caddy odróżnia się od poprzednika nieco ostrzejszymi kształtami. Charakter kompaktowemu furgonowi nadają przeprojektowany przód nadwozia oraz nowe kształty reflektorów i tylnych lamp. Spore zmiany względem poprzednika zaszły we wnętrzu. Dekoracyjne panele, w które wkomponowano otwory nawiewu powietrza dodają mu charakteru, a system informacyjno-rozrywkowy kolejnej generacji nawiązuje do innych, obecnych modeli niemieckiej marki.

Podstawowe ceny nowego Caddy w Niemczech wynoszą 14 785 euro (netto, wersja dostawcza) oraz 15 330 euro netto (18 242,70 euro brutto, wersja Conceptline, zastępująca dotychczasową odmianę Startline). Są to ceny wersji z podstawowym silnikiem TSI o mocy 62 kW/84 KM. W Polsce cenniki zostaną opublikowane w kwietniu, wtedy też dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale roku nowe Caddy trafi do polskich salonów.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen California | Pierwsza jazda | Crosscamper

Więcej o:
Copyright © Agora SA