Salon Genewa 2015 | Nowy Opel Corsa OPC | Mały sportowiec

Piąta generacja Corsy zdążyła się już zadomowić w salonach sprzedaży, teraz przyszła pora na jej sportową wersję od Opel Performance Center

15 lat OPC | Krótka historia zadziornych Opli

Topową Corsę można poznać po jasnoniebieskim kolorze (zarezerwowanym dla OPC), a także po nowo zaprojektowanym przodzie z większymi wlotami powietrza, aluminiowych obwódkach pod reflektorami, czy nowej masce. Uwagę zwracają również poszerzone nadkola, nakładki na progi boczne i specjalny wzór 17-calowych obręczy kół. Z tyłu przeprojektowano zderzak, w który wkomponowano dyfuzor i podwójne zakończenie tłumika marki Remus. Całość wieńczy spojler dachowy, dostępny w dwóch rozmiarach.

Używany Opel Corsa - ogłoszenia

O sportową atmosferę zadbano także we wnętrzu samochodu, w którym znajdziemy mocno wyprofilowane fotele Recaro ze zintegrowanymi zagłówkami, spłaszczoną u dołu kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały i stylistyczne motywy OPC.

Opel Corsa OPC prezentuje się bojowo, ale co ma pod maską? Nadal turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, ale mocniejszy niż dotychczas. W najnowszym wydaniu generuje on 207 KM mocy i 245 Nm momentu obrotowego w przedziale 1900-5800 obr./min. (użycie funkcji overboost chwilowo zwiększa tę wartość o 35 Nm). Moc na przednie koła przekazywana jest poprzez ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Osiągi? Sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h.

Zawieszenie opracowano we współpracy ze znaną firmą Koni. Corsa OPC jest o 10 mm niższa, a jej charakterystyka resorowania ma stanowić coś pomiędzy bezkompromisową twardością a wysokim komfortem jazdy. Układ kierowniczy kierowniczy również poddano modyfikacjom, dzięki czemu ma być precyzyjniejszy. Ponadto do potrzeb OPC zastosowano jeszcze większe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 308 mm. Kierowca ma możliwość wyboru różnych trybów pracy ESP i kontroli trakcji. W opcji "Competition" kontrola trakcji jest wyłączona, a ESP pozwala na znacznie więcej niż w ustawieniu standardowym. ESP można również całkowicie wyłączyć.

Dla osób, chcących czegoś więcej, niemiecki producent przygotował pakiet wyczynowy, obejmujący mechaniczną blokadę wielotarczowego mechanizmu różnicowego Drexler, 18-calowe koła, sztywniejsze zawieszenie i hamulce Brembo z tarczami o średnicy 330 mm na przedniej osi.

Najnowszą odsłonę małego hot-hatcha Opel przedstawi oficjalnie 3. marca na targach w Genewie.

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

Więcej o:
Copyright © Agora SA