Suzuki Vitara | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana

Suzuki rozszerza swoją paletę produktów, do której dołącza najnowszy model SUV. Jako jeden z nielicznych aut w klasie nowa Vitara może się pochwalić napędem na 4 koła
Suzuki VitaraSuzuki Vitara | Pierwsza jazda | Powrót do korzeni?

Najnowsze Suzuki Vitara, jak sugeruje nazwa, będzie mniejsza od "Granda". Jej konkurencji trzeba szukać wśród crossoverów segmentu B, jak Kia Soul, Peugeot 2008, czy Renault Captur. Który z nich ma napęd na cztery koła? Żaden. To na pewno plus dla tych wszystkich użytkowników którzy chcą lub potrzebują wyżej zawieszonego auta z napędem na obie osie.

Nadwozie nowego Suzuki mierzy 4,175 m długości, 1,775 m szerokości i 1,61 m wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2,5 m. Przy pięciu pasażerach do bagażnika zmieścimy 375 litrów bagażu, a przy złożonej kanapie 1120 l.

Póki co Suzuki podało ceny silnika benzynowego, ale finalnie w ofercie znajdziemy jeden z dwóch silników oferowanych w SX4 S-Cross. Będzie to benzynowa jednostka 1.6 VVT o mocy 120 KM i momencie 156 Nm, lub wysokoprężny 1.6 DDiS także o mocy 120 KM, ale oferujący moment obrotowy o wartości 320 Nm. Pierwszy może współpracować z pięciobiegową skrzynią ręczną, lub automatyczną o sześciu przełożeniach, druga wyłącznie z sześciobiegowym manualem. Niezależnie na jaką konfigurację silnik-skrzynia klient się zdecyduje, zawsze będzie miał wybór pomiędzy napędem na przednie koła lub opcjonalnym ALLGRIP napędzającym obie osie.

Używane Suzuki Vitara

Podstawowa wersja 1.6 VVT 4x2 to niezwykle lekki samochód ważący zaledwie 1075 kg, zaś najcięższa - 1.6 DDiS 4x4 ze skrzynią automatyczną 1295 kg. To sprzyja niewielkiemu zapotrzebowaniu na paliwo. Suzuki póki co podaje jedynie emisję CO2 wynoszącą dla podstawowego modelu 123 g/km, co można przeliczyć na średnie zużycie wynoszące 5,3-5,4 l/100 km.

Napęd obu osi ALLGRIP z czterema trybami jazdy (Auto, Sport, Snow i Lock) Vitara odziedziczy od starszego modelu SX4 S-Cross. Podstawową różnicą będzie dodatkowa funkcja przekazująca większość momentu obrotowego na tylną oś w razie wykrycia uślizgu kół przedniej osi.

q

Nowa Vitara zyska możliwość indywidualizacji. We wnętrzu pojawią się wymienne panele w kolorach nadwozia. W tym modelu zadebiutują też nowe dla Suzuki systemy bezpieczeństwa, jak adaptacyjny tempomat, czy RBS (Radar Brake Support) w razie konieczności aktywujący awaryjne hamowanie.

Nowa Vitara jest już dostępna w polskich salonach.  Ceny Suzuki rozpoczynają się już od 61 900 zł za wersję z napędem na jedną oś.  Za model model z inteligentnym napędem na cztery koła ALLGRIP zapłacimy 69 900 zł. Jak na samochód made in Japan ceny wydają się być bardzo dobrze skalkulowane. Prawdziwych konkurentów Suzuki ma mało. Jednym z nich będzie fiat 500X. Z przednim napędem jest tańszy (59 900 złotych), ale w wersji 4x4 kosztuje aż 17 000 więcej od Suzuki.

q

ZOBACZ TAKŻE:

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance

Więcej o:
Komentarze (29)
Suzuki Vitara | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jestdobrze

    Oceniono 22 razy 16

    Zastanawiałem się czy nowa Vitara nie jest zbyt podobna do S-Crossa, a teraz jak się pojawiła to widzę, że choć podobieństw jest dużo to jest to samochód kierowany do innej grupy klientów.
    S-Cross (4x4) to taki przyjemny samochód rodzinny - większy bagażnik, dodatkowe bezpieczeństwo dzięki napędowi na 4 koła, niskie zużycie paliwa, itd.
    Vitara bardziej pasuje mi jako samochód dla singli - zgrabny, większy prześwit sprawia, że w opcji 4x4 można bardziej poszaleć na nieutwardzonych drogach, lecz równocześnie całkiem dobry na długie trasy
    Bardzo jestem ciekaw jak będzie się sprzedawał...

  • jan.go

    Oceniono 19 razy 15

    No i co fani off -roadu będą teraz przerabiać Szkoda, samochody terenowe umierają jeden po drugim .

  • jpm9

    Oceniono 8 razy 8

    Atrakcyjne auto, znakomicie wpisujące się w potrzeby Europejczyków, atrakcyjna stylizacja, niskie zużycie paliwa, wystarczające osiągi dla Polaków dodatkowo ważne silnik wolnossący Nieduże nadwozie nowoczesnego SUVa klasy B+ będzie konkurowało z liderem klasy Renaultem Capturem , Nissanem Juke, Peugeotem 2008 czy Citroenem Cactusem, zabierze też klientów klasycznym hatchbackom, moim zdanie może odnieść sukces, można o nim powiedzieć to co najważniejsze dla kupującego, fajne ładne auto, wyróżniające się od zwykłego hatcha.

  • Gość: gośćkość

    Oceniono 36 razy 8

    Całkiem fajnie się prezentuje .

  • Gość: RP

    Oceniono 6 razy 6

    Ostatnie terenowki umieraja. Idealny dla mamusi do dowozenia dzieci do szkoly. Jestem wlascicielem Grand Vitary rocznik 2004, Samochod bardzo trwaly, niezly w terenie, testowalem w gorach w ciezkich warunkach zimowych, Rewelacja, warunek dobre opony zimowe.

  • Gość: Maxi

    Oceniono 10 razy 6

    Fajne autko z normalnym silnikiem.

  • xc70t6

    Oceniono 6 razy 4

    Wygląd całkiem ok, jednak całość bardzo psują te malutkie kółeczka, zdecydowanie za małe do bryły samochodu. To samo dotyczy też S-Cross'a. Grand VItara i SX4 pod tym względem prezentują się dużo lepiej.

  • hiszpan25

    Oceniono 4 razy 2

    szkoda Vitary. Z auta z powaznymi mozliwosciami jazdy w terenie stala sie kolejnym mieszczuchem

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX