Salon Genewa 2015 | Ford Focus RS | Znów na cztery

Ford pokazał swoje najnowsze dzieło oznaczone literkami RS. Focus, pomalowany charakterystycznym granatowym lakierem Nitrous Blue, nie przyniesie wstydu swoim poprzednikom
Nowy Ford Focus ST | Pierwsza jazda | Dwa światyNowy Ford Focus ST | Pierwsza jazda | Dwa światy

Opracowany w Europie i Stanach Zjednoczonych przez niewielki zespół inżynierów z Ford Performance, nowy model reprezentuje trzecią generację Forda Focusa RS, idąc w ślady aut wprowadzonych na rynek w latach 2002 i 2009. Najnowszy Ford Focus RS będzie trzydziestym z kolei modelem oznaczonym legendarnym znaczkiem RS, bazującym na dziedzictwie takich legend, jak Ford Escort RS1600 z 1970 roku, turbodoładowany Ford Sierra RS Cosworth z 1985 roku wyróżniający się radykalną aerodynamiką oraz Ford Escort RS Cosworth z 1992 wyposażony w napęd na cztery koła.

W przeciwieństwie do dwóch poprzednich generacji Focusa RS, najnowszy model odwołuje się do doskonałej tradycji modeli czteronapedowych, ale w zupełnie nowym wydaniu. Układ AWD z nowym systemem dynamicznego rozdziału momentu obrotowego DTV. Dzięki dwóm sprzęgłom potrafi rozdzielać moment obrotowy pomiędzy poszczególne koła.

2015 Ford Focus RS

Sterownik tylnego mechanizmu różnicowego nieprzerwanie dokonuje rozdziału siły napędowej, zarówno w zakresie międzyosiowym, jak i między kołami osi tylnej, dostosowując się do każdej sytuacji drogowej i monitorując dane z rozlicznych czujników samochodu, aż stukrotnie w ciągu każdej sekundy. Do tylnej osi może być dostarczone maksymalnie 70% momentu napędowego, z czego do 100% może otrzymać oddzielnie każde z tylnych kół. W ten sposób efekt podsterowności jest redukowany do minimum.

Wideo | Ford Mustang | Koniec oczekiwania Wideo | Ford Mustang | Koniec oczekiwania

Źródłem napędu nowego Forda Focusa RS jest silnik z technologią EcoBoost. Rozwijający znacznie więcej, niż 320 KM dzieli podstawową strukturę z aluminiową, czterocylindrową jednostką 2,3 litra montowaną w nowym Fordzie Mustangu. Konstrukcja zastosowana w Fordzie Focusie RS została jednak poddana zakrojonym na szeroką skalę modyfikacjom. Za przekazywanie napędu odpowiedzialna jest ręczna skrzynia o sześciu przełożeniach. Ze względu na nieokreśloną ostatecznie moc oczywiste jest, że podanie choćby podstawowych osiągów nie jest możliwe.

Ford Focus - Ogłoszenia

Wkrótce poznamy więcej szczegółów. Ford ma czas na ich dawkowanie, gdyż produkcja RS-a rozpocznie się dopiero pod koniec tego roku w Saarluois w Niemczech. Nowy Focus RS będzie sprzedawany na rynkach całego świata.


ZOBACZ TAKŻE:

Historia Fordów ze znaczkiem RS

Historia Fordów ze znaczkiem RS

Więcej o:
Komentarze (8)
Salon Genewa 2015 | Ford Focus RS | Znów na cztery
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jkb

    Oceniono 40 razy 34

    Witaj 4x4 rs, nareszcie. STI już możesz się bać

  • hiszpan25

    Oceniono 13 razy 11

    super ze wreszcie wrocili do AWD. FWD o takiej mocy to zupelne nieporozumienie juz na mokrej drodze...

  • zycietowiecej

    Oceniono 13 razy 7

    Ford i VW robią wielkie postępy. Mamy Focusa i jeździ sie tym naprawde świetnie.
    Ten RS to marzenie. zycietowiecej i dodaj c o m

  • qbe2014

    Oceniono 8 razy 6

    Niestety nowy RS ma mieć silnik 2.3L. A to oznacza w Polsce... 18,6% akcyzy.

  • swan_ganz

    Oceniono 17 razy 5

    to teraz cena rs MK2 poleci na ryj... Dotychczasowi właściciele tylko przynajmniej już 5 letnich bryczek uważają je za jakąś lokatę kapitału i trzymają ceny równo.. Jak brali od dealera to płacili coś około 120 tys a dziś za te, najczęściej już złomy do remontu (a zawieszenie przednie to na 100% do wymiany) chcą przynajmniej 8 dyszek...
    Kupujcie bo taniej już nie bedzie... :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX