Salon Genewa 2015 | Ferrari 488 GTB | Turbometamorfoza

Tak, przeczucie was nie myli, ten model bazuje na 458 Italia. Ale oprócz nowego wyglądu wprowadza na stałe do gamy Ferrari silniki z turbodoładowaniem
Ferrari LaFerrari | Oto właścicielka jednego z nich

Ferrari 488 GTB musi się odróżniać od swojego poprzednika, zatem otrzymał szereg elementów zaprojektowanych od nowa. Wlot powietrza w przednim pasie podzielono na trzy wyraźne części, zmieniono kształt przedniej klapy, wloty powietrza na tylnych błotnikach oraz zaproponowano całkowicie nowy pas tylny.

We wnętrzu pozornie nic się nie zmieniło, ale tylko na pierwszy rzut oka. Koncepcja deski rozdzielczej oddzielonej od tunelu środkowego pozostała w mocy, ale niemal każdy detal, jak nawiewy, panel na tunelu centralnym, czy fotele narysowano od podstaw. Jedynie kierownica wyposażona w manettino i podcięta od spodu oraz panel klimatyzacji przejęto bez zmian z 458 Italia. Warto wspomnieć, że projekt wnętrza 488 GTB jest dziełem naszego rodaka, Janusza Kaniewskiego.

Całkowitą nowością jest silnik V8, którego pojemność z 4,5 l zmalała do 3,9 litra, ale teraz wspomagana jest dwoma turbosprężarkami. Poprzednik miał 570 KM, 458 GTB dodaje do tego stada jeszcze setkę oferując 670 KM mocy przy 8000 obr. oraz 760 Nm przy 3000 obr. Jak widac jednostka nadal posiada wysokoobrotową charakterystykę, a Ferrari chwali się, że 488 GTB ma najszybszy czas reakcji na zmiany położenia pedału gazu.

Ferrari - ogłoszenia sprzedaży aut używanych

Moc na tylne koła przekazywana jest poprzez siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową z systemem rozdziału momentu obrotowego Variable Torque Management. Rozkład mas nie jest idealny, 53,5% przypada na tylną oś. Ferrari zdradziło już podstawowe osiągi. Pierwsza setka osiągana jest w 3,0 s, druga po łącznie 8,3 sekundy. 488 GTB rozpędza się do 330 km/h.

Poprzedni model Ferrari 458 Italia produkowany był od 2009 rokuPoprzedni model Ferrari 458 Italia produkowany był od 2009 roku

Możliwości nowego modelu pokazują wyniki osiągnięte na torze Fiorano. Turbodoładowane 488 GTB wykręciło czas 1 min 23 sekundy. Jak to ma się do poprzednika? 458 Speciale było wolniejsze o sekundę, a 458 Italia o dwie sekundy.

Ferrari 488 GTB będzie miało swój oficjalny debiut podczas salonu samochodowego w Genewie. W drugiej połowie roku do coupe dołączy spider.

ZOBACZ TAKŻE:

Najpiękniejsze włoskie auta

q


Więcej o:
Komentarze (5)
Salon Genewa 2015 | Ferrari 488 GTB | Turbometamorfoza
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Damian

    Oceniono 8 razy 8

    Czekam na wersję w TeDeIku...

  • 3x666

    Oceniono 8 razy 6

    Skoro wg. Was to jest downsizing bo silnik jest V8 bi-turbo z 3,9 L zamiast 4,5 l to jak nazwiecie silnik Ferrari 208 GTS Turbo z silnikiem V8 pojedynczą turbiną i o poj. 2.0 l ?
    Pewnie to dla Was było takie ferrari dla ludu .....

  • Gość: gość1207

    Oceniono 11 razy 5

    "dwoma turbosprężarkami" poprawnie powinno być dwiema turbosprężarkami, to jest ta sprężarka
    nauczcie się wreszcie języka polskiego!! dziennikarze...

  • Gość: prk

    Oceniono 4 razy -2

    hahha gdzie ejst krawiec

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX