Salon Genewa 2015 | Volkswagen Golf GTD Variant | Rodzinne Gran Turismo

Volkswagen uzupełnia gamę mocnych Golfów z oznaczeniem GTD. Variant z oszczędnym i mocnym silnikiem wysokoprężnym zadebiutuje w Genewie

Trzy i pięciodrzwiowy hatchback Golfa w wersji GTD (Gran Turismo Diesel) jest dostępny na rynku od połowy 2013 roku. Teraz przyszła pora na praktyczną wersję, czyli Golfa Variant.

Salon Los Angeles 2014 | Volkswagen Golf R Variant | Szybka paczka Volkswagen Golf R Variant | Szybka paczka

Od strony technicznej nie ma żadnych niespodzianek. Pod maską pracuje silnik 2.0 TDI o mocy 184 KM przy 3500 obr./min. i 380 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1750-3250 obr./min. To pozwala osiągnąć 100 km/h w 7,9 sekundy. Nie jest to wynik powalający, hatchback zalicza sprint w 0,4 s szybciej, ale elastyczność jednostki zapewni dobrą dynamikę przy wyższych prędkościach. Jednocześnie można liczyć na niskie zużycie paliwa, wynoszące średnio 4,4 l/100 km. W stosunku do słabszych wersji silnikowych GTD ma sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm oraz progresywny układ kierowniczy zwiększający odczucia przekazywane do rąk kierowcy.

Lepsze osiągi zostaną podkreślone odpowiednim wyglądem. Nowego Varianta poznamy po zderzakach zaprojektowanych specjalnie dla Golfa GTD, przydymionych tylnych lampach, podwójnej końcówce wydechu, czy specjalnie dobranych kołach. Standardowo są to 17-calowe obręcze Curitiba, opcjonalnie można zamówić 18-calowe felgi Nogaro. W wyposażeniu standardowym są m.in. przednie światła bi-ksenonowe.

Dostępny też będzie pakiet Sports and Design w skład którego wchodzą 18-calowe koła, czerwone zaciski hamulców, przyciemnione szyby i system wyboru trybów jazdy.

Volkswagen Golf Variant - Ogłoszenia

W Niemczech zamówienia na nowego Golfa GTD Variant można już zamawiać, ceny zaczynają się od 31 975 euro, za pakiet Sports and Design trzeba dopłacić 965 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane. Poznamy je zapewne tuż przed premierą rynkową planowaną na maj tego roku.


ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

Zdjęcie Amii Alco Zdjęcie DATech ALCOSCENT DA-8700S Zdjęcie Momert 1705
Amii Alco DATech ALCOSCENT DA-8700S Momert 1705
Sprawdź ceny » Porównaj ceny » Sprawdź ceny »
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (24)
Salon Genewa 2015 | Volkswagen Golf GTD Variant | Rodzinne Gran Turismo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • zartiepl

    Oceniono 16 razy 10

    Szmaciarze znowu wyczyścili komentarze, w tym wszystkie opinie użytkowników o sypiących się na potęgę silnikach TSI. Zdecydujcie się dla kogo robicie ten portal, dla użytkowników czy dla koncernów samochodowych. Jeżeli to drugie to napiszcie to wyraźnie, nie będziemy wam przeszkadzać i zaglądać na te strony.

  • Gość: Michal

    Oceniono 9 razy 5

    To będą z pewnością dobre auta, przez pierwsze 200kkm. Później zostaną sprzedane na wschód Mirkom handlarzom, którzy po przekręceniu licznika na 128kkm będą sprzedawać je Januszom - którzy będą je nieustanne naprawiać i narzekać na obecną jakość VW. DPFy , dwumasy i turbiny mają przecież odpowiednio policzony czas życia.

  • aprox99

    Oceniono 2 razy 2

    Nie wiem czemu od wczoraj z 15 wpisów zniknęło.przecież nikt nikogo nie obraził?

  • sterlecki

    Oceniono 6 razy 2

    Do dziadów prowadzących ten portal prośba, aby zamieścić informację, iż wszystkie niepochlebne komentarze na temat produktów VAG będą usuwane, gdyż wspomniany koncern traktuje ten portal jak swoją stronę reklamową za co płaci jak mniemam przyzwoite pieniądze. To zapewne kosztuje mniej niż produkowanie jak ongiś bardzo dobrych pojazdów.

  • swan_ganz

    Oceniono 8 razy 2

    kto im projektuje wnętrza? Ta tapicerka w kratkę jak ulał pasuje do ludowego samochodu...

  • adles

    Oceniono 4 razy 2

    Największą wadą Passata (tak samo Skody Octavii i ew. Superb) jest to, że jest to auto flotowe. Obowiązkowo w kolorze czarnym lub srebrnym, w kombi i TDI. Kupowanie takiego auta jako prywatnego jest bez sensu.

  • aprox99

    Oceniono 12 razy 2

    Najciekawsze są opinie tych co nigdy VW nie mieli.Pamiętam ze 25 lat temu mówili wszyscy Polacy:japończyki to jednorazówki.Miałem wtedy Primerę P11 benzyna.Jeden z lepszych samochodów jakie miałem.Golfy II a nawet I widać jeszcze na drogach,inne marki już dawno zgnite albo sprasowane

  • aprox99

    Oceniono 24 razy -4

    Polakom pasują polonezy i małe Fiaty ,na Polskę i umiejętności kierowców odpowiednie auta

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX