Koniec europejskiej wersji Hondy Accord

Nieoficjalnie mówiło się o tym od dawna, ale teraz wydaje się, że to już potwierdzona informacja. Honda rezygnuje z modelu Accord i wycofuje się z klasy średniej na europejskim rynku

Honda CR-V po liftingu

Takie słowa padły z ust brytyjskiego dyrektora Hondy, Leona Brannana w rozmowie z Automotive News Europe . Brannan powiedział, że rywalizacja w tym segmencie jest zbyt droga, przez co mało opłacalna. W ostatnich latach sprzedaż modelu Accord systematycznie spadała - w 2014 roku w Europie sprzedano zaledwie 3 453 egzemplarze Hondy Accord.

Używana Honda Accord - ogłoszenia

Spadek zainteresowania dobrze obrazuje sytuacja na polskim rynku, gdzie w 2013 roku sprzedano zaledwie 746 egzemplarzy modelu, a w 2014 roku o ponad połowę mniej - tylko 343 egzemplarze. Dla porównania nowa Mazda 6 znalazła w ubiegłym roku 2 659 nabywców. Z wynikami sprzedaży Volkswagena Passata czy Forda Mondeo nie warto nawet porównywać.

Tak słaba pozycja rynkowa Hondy Accorda wydaje się być oczywista. Obecna, VIII generacja modelu jest oferowana od 2008 roku (w 2011 przeprowadzono face lifting). Ceny również nie zachęcają do zakupu. Konkurencja poszła do przodu, a Hondę wybierają tylko konserwatywni klienci. Tymczasem japoński producent koncentruje się na segmencie C (nowy Civic) i SUV-ach - w ofercie jest już nowy CR-V (wkrótce dostępna będzie wersja po liftingu), a niedługo do sprzedaży trafi mniejszy HR-V.

Czy klasyczny sedan lub kombi klasy średniej rzeczywiście nie mają racji bytu? Przykład Mazdy pokazuje, że wręcz przeciwnie. Spytaliśmy o tę sprawę polski oddział Hondy. Uzyskaliśmy potwierdzenie, że żywot europejskiej wersji Accorda jest już przesądzony, ale nie wiadomo jeszcze czy w Europie nie będzie sprzedawana globalna wersja modelu. To jednak wydaje się mało prawdopodobne. Honda Accord jest sprzedawana w Europie od 1977 roku - 2015 wydaje się być jej ostatnim.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Detroit 2015 | Honda NSX | Dziesięć lat później

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA