Koniec europejskiej wersji Hondy Accord

Nieoficjalnie mówiło się o tym od dawna, ale teraz wydaje się, że to już potwierdzona informacja. Honda rezygnuje z modelu Accord i wycofuje się z klasy średniej na europejskim rynku

 

Honda CR-V po liftinguHonda CR-V po liftingu

Takie słowa padły z ust brytyjskiego dyrektora Hondy, Leona Brannana w rozmowie z Automotive News Europe. Brannan powiedział, że rywalizacja w tym segmencie jest zbyt droga, przez co mało opłacalna. W ostatnich latach sprzedaż modelu Accord systematycznie spadała - w 2014 roku w Europie sprzedano zaledwie 3 453 egzemplarze Hondy Accord.

Używana Honda Accord - ogłoszenia

Spadek zainteresowania dobrze obrazuje sytuacja na polskim rynku, gdzie w 2013 roku sprzedano zaledwie 746 egzemplarzy modelu, a w 2014 roku o ponad połowę mniej - tylko 343 egzemplarze. Dla porównania nowa Mazda 6 znalazła w ubiegłym roku 2 659 nabywców. Z wynikami sprzedaży Volkswagena Passata czy Forda Mondeo nie warto nawet porównywać.

Tak słaba pozycja rynkowa Hondy Accorda wydaje się być oczywista. Obecna, VIII generacja modelu jest oferowana od 2008 roku (w 2011 przeprowadzono face lifting). Ceny również nie zachęcają do zakupu. Konkurencja poszła do przodu, a Hondę wybierają tylko konserwatywni klienci. Tymczasem japoński producent koncentruje się na segmencie C (nowy Civic) i SUV-ach - w ofercie jest już nowy CR-V (wkrótce dostępna będzie wersja po liftingu), a niedługo do sprzedaży trafi mniejszy HR-V.

Czy klasyczny sedan lub kombi klasy średniej rzeczywiście nie mają racji bytu? Przykład Mazdy pokazuje, że wręcz przeciwnie. Spytaliśmy o tę sprawę polski oddział Hondy. Uzyskaliśmy potwierdzenie, że żywot europejskiej wersji Accorda jest już przesądzony, ale nie wiadomo jeszcze czy w Europie nie będzie sprzedawana globalna wersja modelu. To jednak wydaje się mało prawdopodobne. Honda Accord jest sprzedawana w Europie od 1977 roku - 2015 wydaje się być jej ostatnim.


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Detroit 2015 | Honda NSX | Dziesięć lat później

Honda NSX

 

Zdjęcie Garmin Nuvi 2497LMT Europa Zdjęcie TOMTOM XL 2 Europa Zdjęcie VORDON 7 Europa
Garmin Nuvi 2497LMT Europa TOMTOM XL 2 Europa VORDON 7 Europa
Porównaj ceny > Sprawdź ceny > Porównaj ceny >

 

źródło: Okazje.info

 

Więcej o:
Komentarze (68)
Koniec europejskiej wersji Hondy Accord
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • marych

    Oceniono 106 razy 94

    laguny nie będzie, primery nie ma, podobnie camry, klasa D i E umiera.
    Pozostaną jakieś pseudoterenówki.
    Koszmar.

  • pcat

    Oceniono 67 razy 47

    Honda mogła pozamiatać Passata w Polsce. Potrzebne były tylko dwie rzeczy:
    - większy bagażnik w kombi (obecnie 400 litrów)
    - diesel o pojemności max 2 litry (niska akcyza) albo lepsze ceny
    Polacy lubią Hondy co widać po cenach używanych egzemplarzy.
    Niestety, postanowiono do końca sprzedawać stary model projektowany przed prawie dekadą. Odpuszczono kultową wersję type R i obecnie zdychający Accord konkuruje o emerytów z takimi graczami jak Laguna III czy Lacia Delta.

  • viggen

    Oceniono 56 razy 46

    mam już drugiego accorda tourera - pierwszy VII, teraz VIII generacji. jest super. fakt, bagażnik trochę mały, ale z siatką do sufitu wystarcza nam z dwójką dużych dzieci na narty, a wracając zabieramy jeszcze wino ;-)
    fakt - nie mają turbo i żeby docisnąć mocy, trzeba wejść na obroty. ale ile razy w roku to robię? a kultura pracy na niskich obrotach jest super.
    należy jednak pamiętać, co bardzo ważne dla salonów: te auta mają jedną wadę - nie psują się :-)

  • Gość: Tomek

    Oceniono 57 razy 35

    Przecież na eurozadupie jest już przewidziany rodzinny sedan - honda city z dynamicznym silnikiem 1.2 ...

  • Gość: Paweł

    Oceniono 29 razy 27

    Wielka szkoda. ACCORD to zdecydowanie najlepsze auto w segmencie D. Przyjemność z prowadzenia auta porównywalna z BMW. Wielka szkoda że honda zdecydowała się zaprzestać produkcji w Europie.

  • Gość: jacek

    Oceniono 33 razy 25

    Accord wróci, tylko w Hondzie muszą najpierw wymienić idiotów odpowiedzialnych za europejski rynek. Mając takie samochody i takie wyniki sprzedaży, powinni odejść sami popełniając seppuku. Już wycofanie Legendy było błędem. Wycofanie Accorda to już zbrodnia, po części wynikająca właśnie z wycofania okrętu flagowego i związanych z tym strat wizerunkowych. Z takimi geniuszami niedługo jedyne dwuślady Hondy, jakie zostaną w Europie, będą kosiły trawę (tylko dzięki temu, że sprzętem ogrodniczym zajmuje się inny dział Hondy).

  • aprox99

    Oceniono 24 razy 24

    Czyli japończycy idą precz z Europy.Nie ma następcy Primery,Carismy ,Galanta a teraz Accorda.To koniec klasy średniej z japonii

  • xarte

    Oceniono 27 razy 23

    Szkoda, moje ulubione D-klasowe auto :/

  • Gość: JDM

    Oceniono 24 razy 16

    Tragedia :( szkoda ze Japonce sie wycofuja chociaz sie im nie dziwie .. skoro 90% spoleczenstwa ma wbite do glowy ze jak sie kupuje auto to musi byc NIEMIEC KOMBI TE DE I
    wystarczy przejzec amerykanska oferte hondy... piekne auta ! tam ludzie wiedza co kupowac

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX