Plany koncernu FCA na najbliższe lata

W koncernie FCA jest wiele do zrobienia, ale inżynierowie nie próżnują. Oto plan europejskich premier na najbliższe lata
Abarth i Alfa Romeo | Nowe roadstery z WłochAbarth i Alfa Romeo | Nowe roadstery z Włoch

Na początek smutna wiadomość. W kalendarzu nowości koncernu FCA zabrakło miejsca dla marki Lancia. Dziś jej rolą jest oferowanie modeli Chryslera na europejskim rynku, ale w ofercie są też modele własne: Ypsilon i Delta. Po zakończeniu ich produkcji prawdopodobnie Lancia nie będzie już posiadać włoskich modeli w ofercie.

Alfa Romeo

Gama modeli Alfy Romeo nie należy do imponujących. Zaledwie trzy modele, z czego dwa wielkoseryjne nie są już najnowszymi konstrukcjami, to nad wyraz skromna oferta. Ale w najbliższym czasie ma to się zmienić. Nadchodzące premiery mają pomóc marce osiągnąć poziom sprzedaży 400 tys. samochodów rocznie do 2018 roku.

Alfa Romeo szykuje dwie ważne nowości. Pierwszą będzie "Giulia" (nazwa niepotwierdzona, debiut 24 czerwca), czyli model klasy średniej, następca modelu 159. Ma mieć tylny napęd oraz otrzymać wersję sportową mogącą rywalizować z BMW M3, czy Audi RS4. Drugi model to "Alfetta", czyli następca 166-ki. Jej debiut przewidziano na przyszły rok.

W planach do 2016 roku włącznie zabrakło sportowego modelu. Tak więc nowy Spider pojawi się najwcześniej w 2017 roku.

Maserati

W Maserati też sporo nowości. W tym roku zobaczymy w końcu długo oczekiwany model Levante, czyli luksusowego SUVa. Pod maską mocne silniki V6 Turbo o mocach 350-425 KM oraz potężne V8 generujące 560 KM. Oczywiście sukces modelu w Europie uzależniony jest od jednostek wysokoprężnych, ale i tych nie zabraknie. Diesle będą miały 250, 275 lub 340 KM mocy.

Druga nowość, to Alfieri. W przyszłym roku Maserati pokaże typowo sportowe coupe. Pod maskę mają trafić silniki V6 o spektrum mocy 410-520 KM. Tuż po nim pojawi się następca luksusowego coupe GranTurismo.

Salon Paryż 2014 | Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna Edition Concept | Pret-a-porterMaserati Ghibli Ermenegildo Zegna Edition Concept

Fiat

Na rynku polskim właśnie debiutuje Fiat 500X. To nie koniec nowości w segmencie aut miejskich. Punto, ten model doczeka się następcy w 2016 roku. W planach są jeszcze dwa osobowe modele (segment A i C), ale będą projektowane pod kątem rynków południowoamerykańskich i wyłącznie tam sprzedawane.

Jeep

Dla dyrektorów sprzedaży Jeepa najważniejszy będzie rok 2016. Wtedy Patriot i Compass zostaną zastąpione jednym modelem o nieznanej jeszcze nazwie. W przyszłym roku Cherokee otrzyma nowy wygląd.

Pod koniec tego roku Grand Cherokee otrzyma drobne zmiany, a jego następca jest planowany na drugą połowę 2017 roku. Także w 2017 r. nowy dziś Renegade przejdzie zmiany stylistyczne, a Wrangler zadebiutuje w zupełnie nowej odsłonie. W 2018 roku na rynek powróci największy model Grand Wagoneer, następca Commandera.


ZOBACZ TAKŻE:

Alfa Romeo Giulietta Sprint | Pierwsza jazda | Sportowy duch

Alfa Romeo Giulietta Sprint | Pierwsza jazda | Sportowy duch

Zdjęcie Aristo Voyager X500 Europa Zdjęcie Becker Ready 45 ICE Europa Zdjęcie MIO Spirit 697 Europa
Aristo Voyager X500 Europa Becker Ready 45 ICE Europa MIO Spirit 697 Europa
Sprawdź ceny » Sprawdź ceny » Porównaj ceny »
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (11)
Plany koncernu FCA na najbliższe lata
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Quo vadis Fiat?

    Oceniono 8 razy 6

    Bez sensu.
    Fiaty segmentów A i C tylko dla Ameryki Łacińskiej, a przecież (zwłaszcza klasa C) to sprzedaje się w Europie wszystkim innym producentom.

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 5 razy 3

    Fiat w latach 80tych mial najnowoczesniejsze silniki i technologie produkcji. Teraz Fiat technologicznie siada. Jesli Fiat chce zeby np. Maseratti przertwalo, to musi zbudowac cos co bedzie lepsze niz Tesla S. Jesli na rynku takim jak USA mala firma jak Tesla, z tylko jedym modelem jest w stanie sprzedac wiecej aut niz Maserati, to nie znaczy, ze Maserati powinno szybko wziac od Tesli korepetycje.

  • Gość: alfista

    Oceniono 19 razy 1

    Buahahah Alfa i obietnice Sergio. Od 2010 roku ciagle obiecuje, a to Suva a to następcę 159 a to roadstera. I od 5 lat kończy się ba obietnicach. Naprawdę jeszcze ktoś wierzy, że Alfa będzie miała Suva i roadstera?

  • Gość: thisisit

    Oceniono 2 razy 0

    NIE DA SIĘ od tak na raz potroić sprzedaż. Najpierw przez doprowadzi marki na margines rynku a teraz nagle chcą wypuścić kupę modeli i odzyskać to co stracili. To tak nie działa. Zaufanie klientów buduje się latami!

    Poza tym: wszyscy idą w SUV i crossovery a Alfa ogłasza 2 sedany w segmentach D i E (w segmentach które wymierają...) Brzmi jak przepis na katastrofę sprzedażową.

  • marych

    Oceniono 3 razy -3

    niech zrobią Cherokee w wersji z bagażnikiem, zamiast schowka na neseser...
    No i spowalniacze freemonta czekają na nazwanie ich hamulcami

  • sonix24

    Oceniono 19 razy -9

    Te maseratti kubang wygląda jak hyundai ix35.

  • Gość: anty alfa rumuno

    Oceniono 58 razy -46

    400 000 tyś sztuk alfa rumuno nigdy nie bedzie spżedawać tylu samohodów chyba tylko w snach

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX