Dowsizing zbiera żniwo. Porsche i Mercedes wprowadzają zmiany

Nowe informacje w sprawie dość ważnych zmian w sportowych modelach płyną od dwóch producentów ze Stuttgartu. W najbliższych latach w nowych autach Porsche i Mercedes-AMG dojdzie do małej rewolucji
Porsche Cayenne GTS FL | Koniec V8Porsche Cayenne GTS FL | Koniec V8

Największe zmiany czekają kultowy model z Zuffenhausen, czyli Porsche 911. Według szefa produktu Porsche, Wolfganga Hatza, który udzielił wypowiedzi brytyjskiemu magazynowi Autocar, kolejne generacje sportowej legendy będą wyposażone w silniki turbodoładowane. Wcześniej mówiło się, że taki rodzaj silnika może otrzymać bazowy model 911, ale ze słów Hatza wynika, że jedyną wersją, który pozostanie przy wolnossącym, 6-cylidnrowym bokserze będzie jedynie 911 GT3 RS.

Zobacz ile kosztują używane Porsche w Polsce

Cytowany przez Autocar Wolfgang Hatz potwierdził również, że podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie, Porsche zaprezentuje oczekiwaną najnowszą odsłonę Porsche 911 GT3 RS. Będzie ona napędzana właśnie przez najnowszy i prawdopodobnie ostatni wolnossący silnik opracowany w Zuffenhausen. Ma on mieć pojemność 4 litrów i generować moc na poziomie 500 KM.

Tańsze cztery cylindry

Silniki turbodoładowane to także przyszłość modeli Boxster i Cayman. Pisaliśmy o tym już w marcu zeszłego roku, kiedy na temat nowej konstrukcji wypowiadał się Matthias Muller, szef Porsche A.G. W tej kwestii raczej już nic się nie zmieni i kolejne generacje "tanich" Porsche wyjadą na drogi z czterocylindrowymi bokserami wspieranymi turbosprężarką.

Klasyka czy nowoczesność? | Porównanie cen Porsche Klasyka czy nowoczesność? | Porównanie cen Porsche

Zanim jednak downsizing na dobre dopadnie modele Porsche z centralnie umieszczonym silnikiem, w salonach pojawi się najbardziej radykalna wersja Caymana w historii tego modelu. To widziany już na publicznych drogach w kamuflażu, Cayman GT4. Wolfgang Hatz powiedział, że auto zostało zaprojektowane przez ten sam zespół, który zajmował się modelami 911 GT3 i GT3 RS. Oficjalnie auto zostanie pokazane pod koniec obecnego roku, ale można być niemal pewnym, że inżynierowie zredukowali jego masę i zadbali o to aby silnik generował około 400 KM.

Nowe V8

W palecie niemieckiego producenta, w najbliższych latach, pojawi się także nowy silnik V8, który będzie przeznaczony dla nowej generacji modeli Cayenne i Panamera. Ma być on także bazą dla stworzenia zupełnie nowego modelu Porsche, który będzie pozycjonowany pomiędzy 911-tką a supersportowym 918 Spyder, którego sprzedaż właśnie zakończono.

Zmiany w AMG

Zmiany czekają także sportowe modele drugiego producenta ze Stuttgartu, Mercedes-AMG. Znany z obecnie produkowanych wersji E63 AMG czy S63 AMG, turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5,5-litra w najbliższych latach zostanie wycofany. Ostatnim modele, który wjedzie na rynek jeszcze z fantastycznie brzmiącą 5,5-litrówką będzie S63 AMG Convertible. Jego następcą będzie zapewne wprowadzony już w modelach AMG GT i C63 AMG również turbodoładowany, 8-cylidnrowy silnik o pojemność 4 litrów. Downsizing zaczyna zbierać swoje poważne żniwo...

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

Mercedes-AMG GT S

Porsche 911 Targa 4 GTS | Kombinacja jakiej nie było

Salon Detroit 2015 | Porsche 911 Targa 4 GTS | Kombinacja jakiej nie było

Więcej o:
Komentarze (14)
Dowsizing zbiera żniwo. Porsche i Mercedes wprowadzają zmiany
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Ja

    Oceniono 8 razy 4

    Ten z Mercedesa-AMG GT również świetnie brzmi.

  • Gość: Pal Antonov

    Oceniono 4 razy 2

    Śpieszcie się kupować samochody z silnikami wolnossącymi, ostatnie odchodzą do historii. To będą za 14 lat białe kruki.
    Silniki i samochody wytrzymujące 8 lat produkowali pierwotnie Japończycy, ale w USA zakazano tego i wymuszono, by konstruowano samochody jeżdżące bezusterkowo przez 12 lat. Dziś niemiecki przemysł sięga do japońskich korzeni.

  • Gość: gośc

    Oceniono 15 razy 1

    silniki z turbo to przeżytek lat 80 i 90 tych

  • Gość: ASD

    Oceniono 2 razy 0

    No coz, przynajmniej Porsche 911 Turbo stanieje, +5 punktow do prestizu.
    A ze innego nie bedzie to juz typowy Kowalski nie zauwazy... ;)

  • Gość: hh

    Oceniono 20 razy -2

    kilkadziesiąt lat temu samochody miały powyżej 10-20litrów i co z tego jak ich trwałość i parametry były na poziomie dzisiejszych skuterów 50cm3. Technika idzie do przodu i każdy następny model (mimo tego zmniejszania pojemnosci) jest lepszy od poprzednika niemal pod każdym względem!
    A część ludzi się uparło, że to zamach na motoryzację, ale taka już jest natura ludzka by narzekać!! I co by się nie zrobiło, to i tak będzie dla nich źle

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX