Dowsizing zbiera żniwo. Porsche i Mercedes wprowadzają zmiany

Nowe informacje w sprawie dość ważnych zmian w sportowych modelach płyną od dwóch producentów ze Stuttgartu. W najbliższych latach w nowych autach Porsche i Mercedes-AMG dojdzie do małej rewolucji

Porsche Cayenne GTS FL | Koniec V8

Największe zmiany czekają kultowy model z Zuffenhausen, czyli Porsche 911. Według szefa produktu Porsche, Wolfganga Hatza, który udzielił wypowiedzi brytyjskiemu magazynowi Autocar, kolejne generacje sportowej legendy będą wyposażone w silniki turbodoładowane. Wcześniej mówiło się, że taki rodzaj silnika może otrzymać bazowy model 911, ale ze słów Hatza wynika, że jedyną wersją, który pozostanie przy wolnossącym, 6-cylidnrowym bokserze będzie jedynie 911 GT3 RS.

Zobacz ile kosztują używane Porsche w Polsce

Cytowany przez Autocar Wolfgang Hatz potwierdził również, że podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie, Porsche zaprezentuje oczekiwaną najnowszą odsłonę Porsche 911 GT3 RS. Będzie ona napędzana właśnie przez najnowszy i prawdopodobnie ostatni wolnossący silnik opracowany w Zuffenhausen. Ma on mieć pojemność 4 litrów i generować moc na poziomie 500 KM.

Tańsze cztery cylindry

Silniki turbodoładowane to także przyszłość modeli Boxster i Cayman. Pisaliśmy o tym już w marcu zeszłego roku, kiedy na temat nowej konstrukcji wypowiadał się Matthias Muller, szef Porsche A.G. W tej kwestii raczej już nic się nie zmieni i kolejne generacje "tanich" Porsche wyjadą na drogi z czterocylindrowymi bokserami wspieranymi turbosprężarką.

Klasyka czy nowoczesność? | Porównanie cen Porsche

Zanim jednak downsizing na dobre dopadnie modele Porsche z centralnie umieszczonym silnikiem, w salonach pojawi się najbardziej radykalna wersja Caymana w historii tego modelu. To widziany już na publicznych drogach w kamuflażu, Cayman GT4. Wolfgang Hatz powiedział, że auto zostało zaprojektowane przez ten sam zespół, który zajmował się modelami 911 GT3 i GT3 RS. Oficjalnie auto zostanie pokazane pod koniec obecnego roku, ale można być niemal pewnym, że inżynierowie zredukowali jego masę i zadbali o to aby silnik generował około 400 KM.

Nowe V8

W palecie niemieckiego producenta, w najbliższych latach, pojawi się także nowy silnik V8, który będzie przeznaczony dla nowej generacji modeli Cayenne i Panamera. Ma być on także bazą dla stworzenia zupełnie nowego modelu Porsche, który będzie pozycjonowany pomiędzy 911-tką a supersportowym 918 Spyder, którego sprzedaż właśnie zakończono.

Zmiany w AMG

Zmiany czekają także sportowe modele drugiego producenta ze Stuttgartu, Mercedes-AMG. Znany z obecnie produkowanych wersji E63 AMG czy S63 AMG, turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5,5-litra w najbliższych latach zostanie wycofany. Ostatnim modele, który wjedzie na rynek jeszcze z fantastycznie brzmiącą 5,5-litrówką będzie S63 AMG Convertible. Jego następcą będzie zapewne wprowadzony już w modelach AMG GT i C63 AMG również turbodoładowany, 8-cylidnrowy silnik o pojemność 4 litrów. Downsizing zaczyna zbierać swoje poważne żniwo...

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

Porsche 911 Targa 4 GTS | Kombinacja jakiej nie było

Więcej o:
Copyright © Agora SA