BMW serii 1 FL | Zmiany, które były potrzebne

Trzy lata od debiutu drugiej generacji BMW serii 1, producent z Bawarii postanowił odświeżyć swój najmniejszy model w gamie. Na szczęście styliści odpowiedzialni za "jedynkę" wzięli sobie do serca uwagi na temat jej wyglądu
Salon Detroit 2015 | BMW serii 6 po zmianachSalon Detroit 2015 | BMW serii 6 po zmianach

Zmian stylistycznych jest sporo. Głównie dotknęły one przedniego i tylnego pasa. Z przodu pojawiły się nowe, węższe lampy i zaostrzone "nerki", dzięki czemu zniknął wyłupiasty wyraz frontu małego BMW. Reflektory wyposażone są teraz standardowo w światła do jazdy dziennej LED, a opcjonalnie mogą być także w pełni LED-owe. We wszystkich wersjach modelu powiększono również wloty powietrza umiejscowione w przednich zderzakach.

Z tyłu również zmieniono lampy, które stały się znacznie większe i zamiast kwadratowego kształtu, znanego z wersji sprzed zmian, mają teraz charakterystyczne dla BMW przełamanie i fragment znajdujący się na tylnej klapie. Dzięki wszystkim tym zmianom BMW serii 1 w końcu wygląda spójnie i ma charakter znany z innych modeli, czego bardzo brakowało u poprzednika.

We wnętrzu BMW serii 1 pojawiło się nowe standardowe wyposażenie, które obejmuje teraz automatyczną klimatyzację, radio BMW Professional z 6,5-calowym wyświetlaczem oraz kontroler BMW iDrive. Możliwość indywidualizacji wnętrza zapewniają cztery linie modelowe (Urban, Sport, Advantage, EfiicientDynamics i M Sport).

Zmiany nie objęły jedynie stylistyki, bardzo dużo nowości pojawiło się w gamie silnikowej, gdzie klienci będą mieli do wyboru aż pięć nowych jednostek wysokoprężnych i pierwszy w historii BMW serii 1 benzynowy silnik trzycylindrowy. Trafi on pod maskę wersji 116i. Z pojemności 1,5 litra w połączeniu ze wszechobecną w jednostkach BMW technologią TwinPower Turbo jest w stanie wygenerować 109 KM (27 mniej niż silnik 116i przed faceliftingiem) i 180 Nm momentu obrotowego (40 Nm mniej).

Sprawdź ceny używanych BMW 116i

Mniej mocy będzie także pod maską wersji 118i, której czterocylindrowa jednostka 1.6 generuje teraz 136 KM i 220 Nm (o 34 KM i 30 Nm mniej). Za to zupełnie nowa jednostka znajdzie się w wersji 120i , gdzie z pojemności 1,6-litra wygenerowano 177 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wersja 125i to także turbodoładowany dwulitrowiec, którego moc zwiększono do 218 KM i 310 Nm. Dzięki temu pierwsze 100 km/h osiąga w czasie 6,2 sekundy.

Dla miłośników prawdziwych emocji za kierownicą BMW serii 1 przygotowano wersje M135i i M135i xDrive, których moc zwiększono do 326 KM, a mment obrotowy do 450 Nm. Pierwsze 100 km/h pojawi się na liczniku po 4,7 sekundy w wersji z xDrive i 4,9 w modelu z napędem na tylną oś. Wszystkie silniki mogą być połączone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem ZF.

BMW serii 2 Active Tourer BMW serii 2 Active Tourer | Ceny w Polsce

Wspomniana wcześniej paleta jednostek wysokoprężnych otrzymała aż 5 nowych silników. Najmniejszym i najbardziej oszczędnym w gamie będzie trzycylindrowe 1.5 o mocy 116 KM i 270 Nm momentu obrotowego, które znajdzie się w wersji 116d EfficientDynamics Edition. Średnie spalanie ma wahać się między 3,4 - 3,8 l na 100 km.

118d i 118d xDrive będą wyposażone w czterocylindrowe silniki o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM oraz 320 Nm momentu obr. Odmiany 120d i 120d xDrive są mocniejsze o 40 KM i 50 Nm momentu obr. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną pozostało 125d, którego moc wynosi teraz 224 KM i 450 Nm. Silniki Diesla z napędem na cztery koła można połączyć jedynie z automatyczną skrzynią biegów. Podobnie jest z wersją 125d.

Taka ilość zmian oznacza, że BMW będzie chciało mocno zaistnieć na rynku kompaktów klasy Premium. Zmiany stylistyczne i nowa paleta silników mogą dawać w Monachium spore nadzieje na poprawę wyników sprzedaży i walkę m.in. z Mercedesem Klasy A i Audi A3.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

BMW X3 xDrive28i i BMW X4 xDrive30d

Więcej o:
Komentarze (28)
BMW serii 1 FL | Zmiany, które były potrzebne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: janusz

    Oceniono 38 razy 26

    Nowy przod jak w 2er- na plus, swietnie wyglada.
    Nowy tyl- status quo, wczesniej wygladal jak Polo, teraz jak Astra.
    Nowe silnik- buahahahhahaha, 3 cylindry, 109 koni.... wstyd na to naklejac znaczek BMW. W dodatku mimo calkiem sporych gabarytow zewnetrznych, w srodku jest ciasno, nawet bardzo ciasno, takze na przednich fotelach.

  • Gość: bmw.

    Oceniono 22 razy 10

    pracuje w BMW i stylistyka oczywiście nie każdemu musi się podobać. Sam też nie jestem jakoś zagorzałym fanem marki ale jedno muszę przyznać - jakośc prowadzenia każdej serii bmw to najwyższa klasa. Jeżdziłem mercedesami i "paroma" autami premium i bmw wypada naprawdę świetnie - nie jest twarda jak deska a jednocześnie kusi do szybkiej jazdy. Polecam spróbować, póxniej ewentualnie krytykować .
    Pozdrawiam

  • Gość: wziuu

    Oceniono 19 razy 9

    Uff, zmienili te przepaskudne przednie światła

  • Gość: mk

    Oceniono 9 razy 5

    W 120i tez jest silnik 1.6L, nie umiecie nawet z katalogu poprawnie przepisac!

  • Gość: GOŚĆ

    Oceniono 8 razy 4

    No wreszcie wygląda po ludzku, a nie jak jakiś upośledzony Mops. Propsy dla BMW, lepiej późno niż wcale.....

  • Gość: Paattrriot

    Oceniono 3 razy 3

    Niemiecki samochód i wschodnia kultura jazdy to typowe cechy polskiego kierowcy. A szkoda...

  • Oceniono 3 razy -1

    Tył upodobniono do BMW Serii 2 Active Tourer‎ moim zdaniem na minus, poprzedni bardziej pasował do auta typu kompakt. Wystarczyło tylko przyciąć lampy by stały się bardziej agresywne. Pasowały by wtedy do nowego przodu który ma teraz właśnie taki charakter.
    Podsumowując całość, design jak najbardziej pozytywny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX