Salon Detroit 2015 | Honda FCV Concept | Konkurent Toyoty Mirai

Honda przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego drugiego modelu zasilanego ogniwami paliwowymi. Jego zapowiedzią jest prototyp FCV

Toyota dzieli się technologią wodorowych ogniw paliwowych

Pierwszym oferowanym na rynku samochodem zasilanym ogniwami paliwowymi była Honda FCX Clarity. Produkowano ją w latach 2008-2014 w Japonii, a oferowano za zasadzie leasingu w ograniczonej liczbie w Japonii i Kalifornii. Teraz Honda szykuje się do wprowadzenia na rynek jej następcy.

Prototyp nazywa się FCV i prawdopodobnie otrzyma taka nazwę rynkową. Sprzedaż ma się rozpocząć w 2016 roku, a co wiemy o samym aucie? Honda chwali się, że ograniczyła rozmiary ogniw paliwowych o 33% w stosunku do tych stosowanych w poprzedniku. Zasięg na pełnym wodoru baku wynosi 480 km, a tankowanie zajmuje 3 minuty. Napełnienie baku FCX Clarity zajmowało ok. 5 minut, a zasięg wynosił 430 km.

Wygląd o aerodynamicznym kształcie nawiązuje do poprzednika. Ciekawie przedstawia się projekt wnętrza z dużym centralnym wyświetlaczem, za pomocą którego obsługiwane są wszystkie systemy pokładowe.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Mirai | Ruszyła sprzedaż auta na wodór

Więcej o:
Copyright © Agora SA