Salon Detroit 2015 | Porsche Cayenne Turbo S | Nordschleife w 8 minut

Po drugiej stronie Atlantyku Porsche pokazało swojego najmocniejszego SUVa. Cayenne w topowej wersji Turbo S
Porsche Cayenne GTS FL | Koniec V8Porsche Cayenne GTS FL | Koniec V8

Cayenne Turbo S przygotowane na nowy sezon to SUV dla miłośników ostrej jazdy. Oferuje ogromną moc, a wyniki testów potwierdzają, że konkurencji trudno będzie dotrzymać mu kroku na drodze i na torze - gdyby zaszła taka potrzeba.

Wzrost osiągów silnika nie jest rewolucyjny. Moc 4,8-litrowego V8 wzrosła do 570 KM (+20 KM), a moment obrotowy do 800 Nm (+50 Nm), ale osiągi poprawiły się w o wiele większym stopniu. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje teraz 4,1 s - to poprawa aż o 0,4 s.

System napędu na obie osie PTM, płynnie zmieniający rozdział momentu pomiędzy osie, pozostał bez zmian, ale za osiągami poszły zmiany w podwoziu. Usprawniono systemy Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz zastosowano nowe hamulce z tarczami o średnicy 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu. Przednie zaciski po raz pierwszy mają... po dziesięć tłoczków.

Salon Los Angeles 2014 | BMW X5 M i X6 M | Monstrualna MocBMW X5 M i X6 M | Monstrualna Moc

Rewelacyjna wartość przyspieszenia nie wystarczyła, Porsche postanowiło zdobyć jeszcze jeden dowód, że nowe Cayenne Turbo S to SUV jedyny w swoim rodzaju. Przeprowadzono więc testy na północnej pętli toru Nurburgring uzyskując rewelacyjny czas 7:59.74 min. To o 14 sekund szybciej, niż dotychczasowy rekord dla tego segmentu ustanowiony przez Range Rovera Sport SVR.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. 21-calowe koła, reflektory LED, skórzane wykończenie wnętrza, tylny spoiler, czy sportowy wydech. W Niemieckich salonach marki Cayenne Turbo S powinno pojawić się w drugim kwartale 2015 roku z ceną startującą od 166 696 euro. Polskie ceny tego modelu nie są jeszcze znane.


ZOBACZ TAKŻE:

Range Rover Sport SVR | Takiego jeszcze nie było

Range Rover Sport SVR | Takiego jeszcze nie było

Zdjęcie Głośniki PA montowane w pokrywie, 160 mm Zdjęcie Mac MP 4000 Zdjęcie Sony DSX-S 300 BTX
Głośniki PA
Wzmacniacz Mac MP 4000 Sony DSX-S 300 BTX
Sprawdź ceny » Sprawdź ceny » Sprawdź ceny »
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (14)
Salon Detroit 2015 | Porsche Cayenne Turbo S | Nordschleife w 8 minut
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pukahontas

    Oceniono 21 razy 19

    Tylko dodajcie , że nie można go zagazować bo traci się gwarancję .

  • arvek9

    Oceniono 15 razy 15

    ceny w USA od $62 tys do $114 tys (w Europie) ma kosztować ok EURO 166 tys...

  • hiszpan25

    Oceniono 16 razy 6

    konstruowanie SUVa aby byl jak najszybszy na torze to jak dla mnie jakas marketingowa glupota... taniej i szybciej pojedzie hatchback, jak kos chce pojemnosci to ma do dyspozycji kombi, po co wiec konstruowac SUVa bedacego w gruncie rzeczy uterenowionym kombi aby go potem obnizyc aby lepiej sie trzymal nawierzchni?! nie lepiej od razu siegnac po konstrukcje typu M5 czy AMG jesli chce sie miec auto Niemieckie? one od poczatku powstaly aby byc szybkie i pojemne zarazem... kupujac usportowionego SUVa kupuje sie cos co nie jest ani sportowe ani terenowe.

  • Gość: Patriottta

    Oceniono 12 razy 6

    Niemiecki samochód i wschodnia kultura jazdy to typowe cechy polskiego kierowcy. A szkoda...

  • marcin_srt8

    Oceniono 1 raz 1

    Jeep SRT8, model 2012 ustanowił czas 8:49 na tym torze ;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX