Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. III | Przegląd

Testujemy hybrydowego Aurisa z większym przebiegiem, więc bardzo szybko musieliśmy się nim pojawić na przeglądzie okresowym. To dobrze, dzięki temu od razu mogliśmy sprawdzić w jakim stanie jest auto, a także ile kosztuje rutynowa wizyta w autoryzowanym serwisie
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie

Hybrydy Toyoty należy serwisować co 15 000 km lub po upływie roku. W naszym wypadku powodem był przebieg, bowiem na liczniku pojawiła się już liczba 45 000, więc stawiliśmy się w autoryzowanej stacji obsługi Toyoty.

Samochód: Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Aktualny przebieg: 45 190 km
Problemy: brak
Powód testu: Sprawdzamy jak spisuje się używana hybryda

W aucie standardowo wymieniono olej o lepkości 0W20. Za 4 litry zapłaciliśmy prawie 280 zł. Do tego musimy doliczyć oczywiście filtr oleju i uszczelkę korka spustowego, a w naszym przypadku także dwie uszkodzone spinki. Czynności serwisowe trwały trochę ponad dwie roboczogodziny (386 zł). W sumie po udzielonym rabacie dla auta flotowego importera, wynoszącym nieco ponad 200 zł, do zapłaty pozostało 720 zł.

Ogólny przegląd pojazdu nie wykazał żadnych usterek. Samochód jest w bardzo dobrym stanie technicznym, również akumulatory zespołu hybrydowego. Potwierdziło się także znacznie wolniejsze zużywanie klocków i tarcz hamulcowych, dzięki wykorzystywaniu do hamowania układu hybrydowego, odzyskującego energię. Przy przebiegu 45 tys. km mechanik powiedział, że klocki powinny wystarczyć na jeszcze drugie tyle. Naturalnie wiele zależy od stylu jazdy, ale w autach hybrydowych zużycie tych elementów jest zawsze niższe niż w autach ze standardowym napędem.

Ogólny przegląd pojazdu nie wykazał żadnych usterek. Samochód jest w bardzo dobrym stanie technicznym

W dłuższej perspektywie użytkowania ważne może okazać się, że pojazd hybrydowy nie jest wyposażony w części potencjalnie awaryjne, takie jak: alternator, koła dwumasowe, filtr cząstek stałych, rozrusznik czy pasek klinowy. Toyota udziela gwarancji na okres 5 lat lub przebieg 100 tys. km na wszystkie elementy hybrydowego zespołu napędowego (akumulator, komputer nadzorujący stan akumulatora systemu hybrydowego, główny komputer sterujący, przetwornik, falownik).

Gwarancję na niklowo-wodorkowe akumulatory można wydłużyć do 10 lat. Aby skorzystać z nowej oferty należy przed upływem standardowej gwarancji przeprowadzić krótki test hybrydowego zespołu napędowego u dowolnego dilera Toyoty. Taka usługa przeprowadzana jest nieodpłatnie w ramach przeglądu okresowego, po upływie gwarancji kosztuje 200 zł. Jeśli wynik testu będzie pozytywny, gwarancja przedłużana jest o kolejny rok lub 15 tys. km.

Dane techniczne znajdziesz w pierwszej części testu długodystansowego.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

Toyota Corolla 1.4 D-4D

Więcej o:
Komentarze (4)
Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. III | Przegląd
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 4slash

    Oceniono 3 razy 3

    "Gwarancję na niklowo-wodorkowe akumulatory można wydłużyć do 10 lat. Aby skorzystać z nowej oferty należy przed upływem standardowej gwarancji przeprowadzić krótki test hybrydowego zespołu napędowego u dowolnego dilera Toyoty. Jeśli wynik będzie pozytywny, gwarancja przedłużana jest o kolejny rok lub 15 tys. km"
    Proszę o info ile taki test kosztuje. Czy wchodzi może w skład standardowego przeglądu okresowego?

  • Gość: gosc

    Oceniono 11 razy -7

    kto jeszcze wymienia olej odkręcajac korek ???????--oc toyoty zawsze było kosmicznie drogie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX