Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Salon Detroit 2015 | Honda NSX | Dziesięć lat później
Wszystkie nowości salonu Detroit 2015
Produkcję Hondy NSX zaprzestano w 2005 roku. Później kilkakrotnie przymierzano się do powrotu z sportowym modelem, ale próby kończyły się na etapie konceptów. Żeby nareszcie zobaczyć produkcyjną wersję nowej Hondy też trzeba było uzbroić się w cierpliwość. Przez lata Japończycy pokazywali wyłącznie kolejne wersje prototypów. Koniec z czekaniem, nareszcie jest. Oto nowa Honda NSX, zaprezentowana w USA pod nazwą Acura.
Nowy model opracowany został w USA. Tam będzie też produkowany. Specjalnie wybudowano nową fabrykę w Ohio. W Performance Manufacturing Center pracować będzie 100 osób. Wszyscy będą się zajmować wyłącznie produkcją nowego modelu NSX. Honda przewiduje, że to właśnie USA będzie największym rynkiem zbytu dla nowego modelu.
Honda NSX napędzana jest aluminiowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Benzynowa jednostka napędowa zamontowana jest podłużnie tuż za fotelami kierowcy i pasażera. Wspomagana jest dodatkowo przez silnik elektryczny. Ich wspólna moc przenoszona jest na tylną oś. Przednie koła są również napędzane. Dbają o to dodatkowe dwa silniki elektryczne. NSX ma więc napędzane wszystkie koła, a jego prawidłowe działanie dba system Torque Vectoring. Moc przenoszona jest za pomocą 9 stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Nadal nie są znane dokładne dane techniczne. Silnik będzie miał pojemność pomiędzy 3,7, a 4 litry. Moc maksymalna powinna wynosić powyżej 500 KM.
Nowy Civic Type R - Już w tym roku!
Z przodu zamontowano 19 calowe koła z ogumieniem 245/35. Z tyłu felgi są o numer większe - 20 cali, opony 295/30. Kto będzie bardzo chciał może podróżować przełączyć swojego NSX'a na program „Quiet” i podróżować tylko z wykorzystaniem silników elektrycznych. Honda póki co nie podaje maksymalnego zasięgu. W sumie, mało kogo będzie to obchodzić. Poza „Quiet” kierowca ma do wyboru ustawienia "Sport", "Sport+" i "Track".
Zewnętrznie seryjny NSX nie różni się zbytnio od studyjnych modeli z roku 2005 i 2013. Karoseria ma 4,470 mm długości, 1940 mm szerokości i 1215 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2630 mm. Dla porównania wymiary Audi R8 - długość 4400 mm, szerokość 1904 mm, wysokość 1244 mm, rozstaw osi 2650 mm.
Poza brakującymi danymi technicznymi Honda nie ogłosiła również oficjalnej ceny nowego modelu.
ZOBACZ TAKŻE :
-
Dziś kolejna akcja SMOG. Do tej pory policja zatrzymała w nich tysiące dowodów rejestracyjnych
-
Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Renault ZOE - nowy samochód miejski, który zrewolucjonizuje świat
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- Opinie Moto.pl: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130. Wciąż na posterunku
- Euro NCAP rozbija Teslę Model X, Porsche Taycana i Skodę Octavię. Wszyscy na pięć gwiazdek? [FILMY]
- Mandatu za brak zimówek nie dostaniesz, ale co z ubezpieczeniem? Mogą się pojawić problemy z odszkodowaniem
- Skoda i bezpieczeństwo, czyli jakie systemy wspierające kierowcę znajdziemy w autach tej marki?
- Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?
Forum
- Na ile wyceniacie bezpieczeństwo pieszych? (28)
- Nie wiem jak skomentować taką głupotę... (29)
- Luksus - trochę pomieszane.... (40)
- Nissan (12)
- Quba u was chyba smogu nie ma? (28)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (31)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (121)
Gość: gosćkość
Oceniono 47 razy 43
Po prostu PETARDA !!!