Salon Detroit 2015 | Honda NSX | Dziesięć lat później

W 2005 roku Honda pożegnała się z segmentem aut sportowych. Dziesięć lat później Japończycy meldują się z nowym modelem NSX
Audi Q7 Wszystkie nowości salonu Detroit 2015

Produkcję Hondy NSX zaprzestano w 2005 roku. Później kilkakrotnie przymierzano się do powrotu z sportowym modelem, ale próby kończyły się na etapie konceptów. Żeby nareszcie zobaczyć produkcyjną wersję nowej Hondy też trzeba było uzbroić się w cierpliwość. Przez lata Japończycy pokazywali wyłącznie kolejne wersje prototypów. Koniec z czekaniem, nareszcie jest. Oto nowa Honda NSX, zaprezentowana w USA pod nazwą Acura.

Ceny używanej Hondy CR-V

Nowy model opracowany został w USA. Tam będzie też produkowany. Specjalnie wybudowano nową fabrykę w Ohio. W Performance Manufacturing Center pracować będzie 100 osób. Wszyscy będą się zajmować wyłącznie produkcją nowego modelu NSX. Honda przewiduje, że to właśnie USA będzie największym rynkiem zbytu dla nowego modelu.

Honda NSX napędzana jest aluminiowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Benzynowa jednostka napędowa zamontowana jest podłużnie tuż za fotelami kierowcy i pasażera. Wspomagana jest dodatkowo przez silnik elektryczny. Ich wspólna moc przenoszona jest na tylną oś. Przednie koła są również napędzane. Dbają o to dodatkowe dwa silniki elektryczne. NSX ma więc napędzane wszystkie koła, a jego prawidłowe działanie dba system Torque Vectoring. Moc przenoszona jest za pomocą 9 stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Nadal nie są znane dokładne dane techniczne. Silnik będzie miał pojemność pomiędzy 3,7, a 4 litry. Moc maksymalna powinna wynosić powyżej 500 KM.

Nowy Civic Type R - Już w tym roku!

Z przodu zamontowano 19 calowe koła z ogumieniem 245/35. Z tyłu felgi są o numer większe - 20 cali, opony 295/30. Kto będzie bardzo chciał może podróżować przełączyć swojego NSX'a na program „Quiet” i podróżować tylko z wykorzystaniem silników elektrycznych. Honda póki co nie podaje maksymalnego zasięgu. W sumie, mało kogo będzie to obchodzić. Poza „Quiet” kierowca ma do wyboru ustawienia  "Sport", "Sport+" i "Track".

q

Zewnętrznie seryjny NSX nie różni się zbytnio od studyjnych modeli z roku 2005 i 2013. Karoseria ma 4,470 mm długości, 1940 mm szerokości i 1215 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2630 mm. Dla porównania wymiary Audi R8 - długość 4400 mm, szerokość 1904 mm, wysokość 1244 mm, rozstaw osi 2650 mm.

Poza brakującymi danymi technicznymi Honda nie ogłosiła również oficjalnej ceny nowego modelu.

ZOBACZ TAKŻE :

Wyjątkowe japońskie i koreańskie auta

Honda Element

Więcej o:
Komentarze (21)
Salon Detroit 2015 | Honda NSX | Dziesięć lat później
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosćkość

    Oceniono 47 razy 43

    Po prostu PETARDA !!!

  • Gość: Lark

    Oceniono 32 razy 30

    Piękna! Za to kocham japońskie samochody!

  • Gość: Polard

    Oceniono 22 razy 20

    boczna linia piękniusia, super, honda nsx is back :)

  • niezalany

    Oceniono 16 razy 10

    póki co acura, a nie honda ale to nie ważne bo jest przepiękna!

  • Gość: Leszek

    Oceniono 10 razy 8

    Mega! O..O Piękny!

  • Gość: browar2

    Oceniono 26 razy 8

    Honda, ponad 500 KM, V6 twin turbo. A wieśwagen jedyne co ma, to 4-cylindrową wysiloną kosiarkę o mocy ledwo 300 KM.

  • antirussia81

    Oceniono 4 razy 2

    Ktoś pamięta może, ile mniej więcej kosztowała kiedyś stara Honda NSX? Chodzi mi o cenę nowego egzemplarza, tak orientacyjnie oczywiście.

  • Bibku Packa

    Oceniono 4 razy 0

    Bardzo ladne auto i pewnie bedzie wiecej kosztowac od gt86

  • Gość: olo

    Oceniono 2 razy 0

    konkret!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX