Salon Detroit 2015 | Volkswagen Cross Coupe GTE | Kolejny SUV

2015 rok Volkswagen rozpoczyna od premiery koncepcyjnego modelu Cross Coupe GTE. Auto, debiutujące na salonie w Detroit, zapowiada nową serię SUV-ów niemieckiej marki
Audi Q7 Salon Detroit 2015 | Nowe Audi Q7 | Drugie wcielenie

Po pokazanym w Detroit w 2013 roku koncepcyjnym Cross Blue oraz Cross Blue Coupé przedstawionym w listopadzie 2013 roku w Los Angeles, Volkswagen Cross Coupe GTE stanowi trzecią i ostatnią zapowiedź siedmioosobowego SUV-a zbudowanego na modułowej platformie MQB. Seryjna wersja Volkswagena Cross Blue zadebiutuje w 2016 roku, jego produkcja zostanie zlokalizowana w zakładzie w Chattanooga, w stanie Tennessee.

VW Tiguan - sprawdź ogłoszenia

Tegoroczny debiutant, koncepcyjny Cross Coupe GTE, wyposażony jest w napęd hybrydowy typu plug-in (baterie można ładować ze źródła zewnętrznego), składający się z silnika V6 o pojemności 3,6 litra i dwóch silników elektrycznych. Dzięki temu auto jest szybkie, ale również oszczędne. Wyłącznie na napędzie elektrycznym samochód może przejechać dystans 32 km.

Volkswagen Cross Coupe GTE

Jednostka benzynowa generuje 206 kW mocy (280 KM) i 350 Nm momentu obrotowego, a elektryczne odpowiednio - 40 kW i 220 Nm oraz 85 kW i 270 Nm. Łączna moc systemu wynosi 360 KM, więc osiągi są bardzo dobre. Napęd trafia na wszystkie koła.

Pełnię możliwości auta kierowca może wydobyć wybierając tryb "GTE", w którym podczas przyspieszenia oba źródła napędu pracują jednocześnie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niewiele ponad 6 sekund. Prędkość maksymalna to 209 km/h.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Detroit 2015 | Mercedes GLE Coupe | Konkurent "X6-ki"

Mercedes GLE Coupe

Więcej o:
Komentarze (12)
Salon Detroit 2015 | Volkswagen Cross Coupe GTE | Kolejny SUV
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ekolog

    Oceniono 9 razy 3

    skandal, dlaczego samochód wyposażono w tak nieekologiczny silnik V6. Czy nie można było zainstalować 1,2 TSI? Gdzie VW-wagenowski downsizing, najpierw zabili silnik roku 2010 1,4 TFSI a teraz wrzucają potwora 3,6 litra do coupe. Oszukaliście mnie.

  • Gość: ex

    Oceniono 1 raz 1

    Nareszcie VW planuje zrobić jakieś auto z jajem. Ale pewnie do produkcji wejdzie wersja z dużo mniejszym silnikiem, deską rozdzielczą z passata i wyglądem zewnętrznym Tiguana. Najważniejsze to się niczym nie wyróżnać i być ladniejszym od Skody - sukces w RFN murowany :-)

  • grzegorzsrx

    Oceniono 5 razy 1

    jak to ? , auto jest szybkie i oszczedne ?? , z silnikiem V6 3,6 ?? , a gdzie " oszczedny 1,2 3 cylinry super-turbo-doladowony-gniot ??? czy cos sie zmienilo w fizyce a ja nie zauwazylem ? na europe tylko goowno produkuja ,prosze tak dalej.

  • Gość: Butfj

    0

    VW Evoque

  • graveir

    Oceniono 10 razy 0

    No, i teraz jakby miał "normalny" silnik, czyli jakieś 1.8-2.0 benzyna GDI (bez bzdur typu turbo) z elektrycznym rozrządem (jak w Toyotach hybrydowych) plus bezawaryjny automat (jak w japończykach) + słabsze silniki i mniejsze baterie oraz cenę osiągalną dla przeciętnego zjadacza chleba (czyli w granicach 100k zł), to byłby hitem. Małe spalanie, mała awaryjność, cena znośna dla osoby zarabiającej od średniej krajowe wzwyż, czyli mimo wszystko nie tak małej części społeczeństwa.

    A tak będzie segmentem premium w marce, która w szerokim rozumieniu ludzkim premium wcale nie jest, drogim niczym Audi czy BMW i oferującym niskie spalanie ludziom, dla których cena paliwa akurat zmartwieniem nie jest.

    To ja jednak poproszę Aurisa, albo C-HR jak już wejdzie do produkcji.

  • german_tjunink

    Oceniono 3 razy -1

    morzna do niego felgi bbs kupić i niższe zawieszenie , bendzie wolniej jechal ale prestirz wiekszy, tak to jest w tuningu german style, prestirz prestirz i jeszcze raz prestiż

  • Gość: ja

    Oceniono 6 razy -4

    blisko Volvo czekam na coś nowego, wyjątkowego

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX