Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

Nasz długodystansowy Mercedes klasyB jest już z nami od jakiegoś czasu. W tym okresie pokonaliśmy nim kilka dłuższych tras, za równo w Polsce jak i za granicą. Jak Klasa B sprawdziła się w drodze?
Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. I | Klasa rodzinna

W pierwszą dłuższą podróż niebieską gwiazdą z naszego parkingu wybraliśmy się do Niemiec, a dokładniej na tor Nurburgring. Oczywiście, w redakcji wszyscy zdrowi i nie przyszło nam nawet na myśl, żeby wjeżdżać nią na Północą Pętlę, bo pojechaliśmy tam w innym celu. O nim możecie przeczytać więcej klikając w poniższe zdjęcie.

Westphalen Trophy 2014

Wróćmy jednak do podróży w trakcie, której pokonaliśmy ponad 2500 kilometrów. Podczas takiej trasy, dla większości użytkowników najważniejszym aspektem będzie średnie spalanie. Sprawdzając jego wynik, byliśmy mocno zaskoczeni, kiedy okazało się, że w trakcie jazdy polskimi i niemieckimi autostradami, z prędkością od 140 do 180 km/h, B-Klasa zadowoliła się średnio 6,3-litrami oleju napędowego. To bardzo dobry wynik, bowiem przy baku o pojemności 50-litrów jesteśmy w stanie przejechać bez tankowania nawet około 800 kilometrów.

Pod maską naszego egzemplarza znajduje się turbodoładowany, 4-cylidrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,8-litra. Maksymalna moc 136 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Jego dynamika pozwala na spokojne wykonywanie manewrów wyprzedzania, bez obawy, że nie uda nam się wyprzedzić ciężarówki, do kolejnego zakrętu.

Samochód: Mercedes B 200 CDI
Aktualny przebieg: 3200 km
Problemy: brak
Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu

Niewątpliwy udział w osiąganiu niskiego wyniku spalania i dobrego przyspieszenia ma 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Szczegółowo opiszemy ją w jedne z kolejnych części naszego testu długodystansowego, ale należy zaznaczyć, że w trasie spisuje się ona bardzo dobrze. Biegi zmieniają się wręcz niezauważalnie. Siódme przełożenie zapewnia niskie obroty, a więc wypływa nie tylko na spalanie, ale także na pracę silnika w niskim zakresie obrotów, która zapewnia znacznie cichszą pracę, zwiększając komfort podróżowania.

Na komfort wpływ ma także spora przestrzeń przeznaczona dla każdego z czterech pasażerów i kierowcy. W trakcie długiej drogi nie czuje się zmęczenie z powodu niedopracowania któregoś z elementów. Fotele zapewniają odpowiednią wygodę, miejsca na kolana i łokcie także jest pod dostatkiem, a dla wysokich osób możliwość regulacji wysokości siedziska, zapewnia poprawną pozycję nóg.

Mercedes Klasy B - sprawdź ogłoszenia używanych aut

Mercedes Klasy B to dobry kompan podróży. Zawieszenie, wyciszenie wnętrza, ergonomia wnętrza, pozwalają naprawdę cieszyć się jazdą, a nie denerwować uciążliwymi dla kierowcy aspektami. Za jedyną wadę przedstawionego auta, w trakcie jazdy w nieznajomym nam kierunku, trzeba uznać brak systemu nawigacji. Szczególnie, że na środku konsoli znajduje się ekran, który pozwoliłby na jej wyświetlenie. Na szczęście to tylko ubytek konkretnego egzemplarza. Ruszamy więc w kolejną drogę...

Mercedes B 200 CDI Sport | Kompendium

Nadwozie hatchback, 5d
Silnik
R4, Diesel, turbo, 1796 ccm
Moc 136 KM / 3600 obr./min.
Moment obr. 300 Nm / 1600-3000 obr./min.
Skrzynia biegów automatyczna, 7-biegowa
Napęd na przednie koła
Wymiary 4359 x 1786 x 1557 mm
Rozstaw osi 2699 mm
Poj. bagażnika 488 l
Śr. zużycie paliwa* 6,3 l/100 km
0-100 km/h 9,8 s
V maks 210 km/h
Cena od 93 577 zł

*spalanie w trakcie testu

ZOBACZ TAKŻE:

Konfrontacja | Mercedes A45 AMG kontra CLA45 AMG | Bratobójcza walka

Konfrontacja | Mercedes A45 AMG kontra CLA45 AMG | Bratobójcza walka

Więcej o:
Komentarze (1)
Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ffff

    Oceniono 4 razy -4

    STAĆ MNIE NA TAKIE AUTO nie martwi mnie jego cena od paru miesięczny wyciągam po 50 tys na miesiąc, siedząc przed kompem jak porostu walę konia przy włączonym youtubie i nie robię nic innego

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX