Salon Detroit 2015 | Lexus GS F | Mocno i lekko

Oferta szybkich i mocnych limuzyn powiększa się o kolejnego gracza. Oto topowa wersja Lexusa GS F bez układu hybrydowego, za to z silnikiem o mocy 473 KM

Lexus RC F | Znamy polskie ceny

Dodatkowa literka F oznacza u Lexusa większe emocje. Teraz pojawi się ona w oferowanym od 2011 roku modelu GS. Nowy GS F nie będzie miał charakterystycznego dla marki napędu hybrydowego. Ku uciesze wszystkich napędzany będzie silnikiem V8 o 5 litrach pojemności i mocy 473 KM. Jednostka napędowa pochodząca z niedawno zaprezentowanego modelu RC F osiąga 527 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny pomiędzy 4800 a 5600 obr./min.

Moc przenoszona będzie za pomocą 8-biegowej, automatycznej skrzyni. Dane techniczne póki co nie są znane. Można jedynie przypuszczać, że przyspieszenie do 100 km/h będzie zajmować około 5 sekund, a prędkość maksymalna zostanie elektronicznie ograniczona do 270 km/h. Porównując go do niemieckiej konkurencji Lexsusowi wyraźnie brakuje mocy. Ma co najmniej 100 KM mniej od Audi RS6, BMW M5 czy AMG E 63. Japońska limuzyna ten deficyt nadrobić ma niską masą własną. Lexus mówi o najlżejszym samochodzie w swojej klasie. Limuzyna ma ważyć 1830 kg, co faktycznie sprawia, że jest nawet o 200 kg lżejsza od swoich rywali.

Żeby dopasować nowy model do większej mocy, karoseria otrzymała wzmocnienia, a zawieszenie bardziej sportowy charakter. Zamontowano specjalnie przygotowany dyferencjał "Torque Vectoring Differential" (TVD) z kilkoma programami - Standard, Slalom i Track. Nowy model nieco upodobnił się co coupe. Ogromny, błyszczący wlot powietrza jak i felgi (przód 255/ 30 19, tył 275/35 19) wydają się być bezpośrednio zaczerpnięte z RC F.

Nowy model zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym w Detroit. Ceny Japończycy jeszcze nie zdradzili.

ZOBACZ TAKŻE :

BMW M5 | Pierwsza jazda

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA