Wyciekły zdjęcia nowego BMW serii 7 | Premiera jesienią 2015

Będzie niemal 200 kg lżejsze od poprzednika i wyposażone w wiele technicznych nowinek, jak sterowanie niektórych funkcji gestami czy autonomiczne parkowanie w garażu. Nowe BMW serii 7 ma odzyskać pozycję lidera w segmencie luksusowych limuzyn

BMW | Człowiek, który tworzył M3 E30 odchodzi do Hyundaia

Nowa generacja pojawi się jesienią, na salonie samochodowym we Frankfurcie 2015. Dzięki pierwszym zdjęciom już teraz możemy się przyjrzeć co BMW szykuje. Stylistycznej rewolucji nie ma. Zresztą ciężko o nią w tym segmencie. Jednak nowa seria nie ma zaskakiwać swoim wyglądem tylko rozwiązaniami. System iDrive pozostanie, ale straci na znaczeniu na rzecz dotykowego ekranu. W limuzynie pojawi się również zupełna nowość - sterowanie gestami. Przez ruch palca czy dłoni będziemy mogli obsługiwać nawigację czy telefon. W późniejszym czasie BMW zamierza wprowadzić coś na kształt wirtualnego obrazu wyświetlanego na przedniej szybie. Dostępny on będzie również dla pasażera, który otrzyma możliwość wgląd do różnego rodzaju aplikacji.

Używane BMW serii 7

Nowa seria 7 mogłaby jeździć w pełni autonomicznie. Odpowiednie zaplecze techniczne będzie już zamontowane. Dzięki temu poszerzono możliwości asystentów jazdy. Siódemka będzie mogła w pełni swobodnie i sama ruszać i zatrzymywać się do 60 km/h. Kierowca potrzebuje tylko skręcać kierownicą. Zupełnie samodzielnie będzie natomiast parkować lub wjeżdżać do garażu. To znaczy, że kierowca i pasażerowie będą mogli opuścić auto przed zaparkowaniem.

BMW pracuje również nad specjalnymi okularami. Mają ona być połączone z zamontowanymi dookoła karoserii kamerami. Póki co jest to projekt badawczy, ale jest tylko kwestią czasu kiedy znajdzie się w ofercie. Póki co na przeszkodzie stoi bark odpowiednich przepisów umożliwiających stosowanie takich "zabawek".

Za linie nadwozia odpowiedzialny jest szef stylistyczny Adrian van Hooydonk. Jeśli faktycznie na zdjęciach widzimy ostateczny projekt, to prezentuje się on powściągliwie i przewidywalnie. Szkoda, bo coraz częściej słychać głosy, że cała inwencja twórcza stylistów BMW skończyła się na elektrycznych modelach serii "i" . Przez większe użycie karbonowych części udało się w dużym stopniu obniżyć masę limuzyny. BMW ma być o 200 kg lżejsze od poprzednika i ważyć o 150 kg mniej niż aluminiowe Audi A8 . Mniejsza masa równa się mniejsze spalanie. Niemcy obiecują, że obniży się o 20%.

ZOBACZ TAKŻE :

Najciekawsze koncepty BMW

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Agora SA