Szkoła Auto | Zimowy eco driving

Jak być eco, kiedy za oknem mróz? Dzięki utrwalaniu odpowiednich nawyków z każdą kolejną zimą zauważymy coraz większą różnicę w portfelu. Eco driving to styl jazdy, który możemy wykorzystywać niezależnie od warunków pogodowych, ale warto poznać kilka podstawowych zasad, które szczególnie zimą ułatwią nam niższe spalanie
Policja się szkoli | Drogówka na torze "Kielce"

Po pierwsze - opony. Należy o nie dbać bez względu na porę roku, ale ich stan szczególnie w warunkach zimowych ma duże znaczenie. Przede wszystkim wymieńmy opony na zimowe. Jeśli zastanawiamy się nad zakupem nowych, pomyślmy o oponach typu energy saver. Będziemy na drodze bezpieczniejsi, a także ograniczymy opory toczenia, które mają bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Kontrolujmy regularnie ciśnienie w oponach - to właśnie niedopompowane opony powodują, że opory toczenia rosną, opony szybciej się zużywają, a w awaryjnej sytuacji droga hamowania będzie dłuższa.

Rozgrzewanie silnika: zamiast czekać, aż silnik się rozgrzeje, powinniśmy od razu ruszać. Silnik szybciej rozgrzeje się podczas jazdy, niż pracując na biegu jałowym. Powinniśmy również pamiętać o tym, by przygotowując samochód do jazdy, czyszcząc szyby czy zgarniając śnieg, nie uruchamiać silnika. Po pierwsze będziemy eco, a po drugie - unikniemy mandatu.

Sprawdź ofert specjalne na nowe modele Skody

Dodatkowe odbiorniki prądu: każde urządzenie uruchomione w samochodzie generuje dodatkowe zużycie paliwa. Ładowarka do telefonu, radio, klimatyzacja mogą spowodować, że zużycie paliwa wzrośnie od kliku do kilkunastu procent. Dodatkowe odbiorniki prądu to również obciążenie dla akumulatora. Przy uruchamianiu samochodu wyłączmy wszystkie dodatkowe odbiorniki - ułatwi to rozruch.

Dodatkowy bagaż: przed zimą zróbmy porządek w bagażniku. Odciążając samochód będziemy spalać mniej paliwa, a możemy również zrobić miejsce dla rzeczy, które przydadzą się nam zimą. Warto wozić ze sobą ciepły koc oraz mały zapas jedzenia i picia na wypadek, gdybyśmy utknęli w śnieżnej zamieci.

„Myślenie za kierownicą wpływa na nasze bezpieczeństwo na drodze, a zmiana stylu jazdy poprawia jakość środowiska. Dodatkowo i w naszym portfelu odczuwamy, że warto poznać eco zasady. Mimo tych oczywistych plusów eco drivingu okazuje się, że nadal łatwiej jest zmienić techniczne właściwości samochodu, niż zmienić nawyki i przyzwyczajenia kierowców” - tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto Skoda.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

Więcej o:
Komentarze (4)
Szkoła Auto | Zimowy eco driving
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • qs-group

    Oceniono 2 razy 2

    O technice eco driving dowiesz się również na www.qsgroup.eu/Eco-Driving-QS.html.
    Oszczędności 15-20% są łatwe do uzyskania a stosując dodatkowo monitoring pojazdów GPS dostajemy dodatkowe możliwości oszczędzania.

  • Gość: EWELINA

    0

    Myślenie za kierownicą jest priorytetowym czynnikiem bezpiecznej jazdy. Ważne jest aby użytkowanie auta w skutkach nie było groźne dla środowiska i dla nas samych. Z tego względu, być może warto zacząć oszczędzać na przejazdach zapraszając osoby jadące w tym samym kierunku. Ostatnio coraz głośniej jest o carpoolingu. Społeczności podróżujących w ten sposób się ciągle rozrastają, powstają kolejne rozwiązania jak np. Yanosik Autostop. To co MOBILE, od dziś eko jazda i oszczędzanie przez wspólne podróżowanie?

  • Gość: Gość

    Oceniono 8 razy 8

    Po tytule spodziewałem się trochę więcej informacji.
    Ładowarka do telefonu bierze mało prądu około 5W i na pewno nie podnosi spalania.
    Natomiast warto zastosować się do innych zasad:
    Wyłączać ogrzewanie tylnej szyby gdy tylko uzyskamy pełną widoczność (ogrzewanie potrafi zabrać około 100W mocy)
    Gdy samochód nie jest garażowany warto zasłaniać przednią szybę aby nie zamarzła.
    Zimą również można używać świateł dziennych gdy warunki na to pozwalają.
    Po uruchomieniu silnika nie włączajmy od razu dmuchawy na wysoki bieg, gdyż to spowalnia rozgrzewanie silnika a do środka i tak trafia zimne powietrze. Pozwólmy silnikowi się trochę rozgrzać.
    Oczywiście żadna zasada ecodrivingu nie ma wyższości nad bezpieczeństwem. Jeśli szyby pokrywa gruba warstwa lodu i skrobanie niewiele pomaga to sorry - trzeba rozgrzać auto na postoju.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX