Audi RS3 Sportback | Grizli w owczej skórze

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że na modele RS z palety Audi trzeba trochę poczekać. Kolejny raz było warto...

Audi RS4 | Zmiany, zmiany, zmiany...

Na ten model czekało wielu miłośników Audi i kompaktowych aut o bardzo wyśrubowanych osiągach. Audi przełamało kolejny granice i pełne dumy prezentuje światu nowe wcielenie Audi RS3 przygotowane na bazie pięciodrzwiowego nadwozia Sportback. Kierowcy Mercedesów A45 AMG i BMW M 135i nie mogą już spać spokojnie.

Inżynierowie z Ingolstadt przygotowali bowiem jednostkę napędową o mocy 367 KM i 465 Nm momentu obrotowego. Taki wynik udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu 5-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem o pojemności 2,5-litra, który napędzał również poprzednią generację RS3. Tym razem jest on mocniejszy o 27 KM i 15 Nm. Progres mocy nie jest może oszałamiający, ale osiągi robią już znaczne większe wrażenie.

Audi S3 - ogłoszenia

RS3 Sportback przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 sekundy. To wynik lepszy od takich sportowych tuzów jak Porsche 911, Audi R8 V8, Alfa Romeo 4C czy BMW i8. Jego osiągnięcie było możliwe dzięki niższej masie własnej auta, ulepszonej, dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni S-tronic, która potrafi jeszcze szybciej zmieniać przełożenia oraz napędowi na cztery koła - quattro. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale zamawiając pakiet Dynamic, możemy zwiększyć ją o kolejne 30 km/h. Według producenta średnie spalanie ma wynosić 8,3 litra na 100 km, ale chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że będzie to wynik raczej nieosiągalny.

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

Oczywiście modyfikacji uległo także zawieszenie, które jest teraz jeszcze sztywniejsze. Standardowo nadkola będą wypełniać 19-calowe felgi z oponami w rozmiarze 235/35 R19. Pod ogromnymi obręczami będą chować się wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu. Będą one współpracować z 8-tłoczkowymi zaciskami RS. Opcjonalnie RS3, jako jedyne w klasie, może zostać wyposażone w karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm.

We wnętrzu, zmiany względem wcześniej pokazanego modelu Audi S3, są niewielkie. Oczywiście nie mogło zabraknąć spłaszczonej od dołu kierownicy oraz wykończeń z aluminium, Alcantary i czerwonych szwów. Kubełkowe fotele otrzymały oczywiście logo wersji RS3, a lista opcji dodatkowych będzie jak zwykle bardzo długa.

Z zewnątrz RS3 Sportback będzie można poznać po dużych przednich wlotach, które zaznaczono srebrnymi wstawkami oraz tylnym zderzaku z dyfuzorem i dwiema, charakterystycznymi dla modeli RS, końcówkami wydechu. Na pierwszy rzut oka, RS3 w pięciodrzwiowym nadwoziu nie zdradza swoich możliwości, dlatego na potrzeby tytułu tej informacji użyliśmy przerobionego przysłowia. RS3 na prawdę będzie jak Grizli i mamy nadzieję, że już niedługo sprawdzimy jak się sprawuje na drodze.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA