Audi RS3 Sportback | Grizli w owczej skórze

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że na modele RS z palety Audi trzeba trochę poczekać. Kolejny raz było warto...
Audi RS4 | Zmiany, zmiany, zmiany...Audi RS4 | Zmiany, zmiany, zmiany...

Na ten model czekało wielu miłośników Audi i kompaktowych aut o bardzo wyśrubowanych osiągach. Audi przełamało kolejny granice i pełne dumy prezentuje światu nowe wcielenie Audi RS3 przygotowane na bazie pięciodrzwiowego nadwozia Sportback. Kierowcy Mercedesów A45 AMG i BMW M 135i nie mogą już spać spokojnie.

Inżynierowie z Ingolstadt przygotowali bowiem jednostkę napędową o mocy 367 KM i 465 Nm momentu obrotowego. Taki wynik udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu 5-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem o pojemności 2,5-litra, który napędzał również poprzednią generację RS3. Tym razem jest on mocniejszy o 27 KM i 15 Nm. Progres mocy nie jest może oszałamiający, ale osiągi robią już znaczne większe wrażenie.

Audi S3 - ogłoszenia

RS3 Sportback przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 sekundy. To wynik lepszy od takich sportowych tuzów jak Porsche 911, Audi R8 V8, Alfa Romeo 4C czy BMW i8. Jego osiągnięcie było możliwe dzięki niższej masie własnej auta, ulepszonej, dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni S-tronic, która potrafi jeszcze szybciej zmieniać przełożenia oraz napędowi na cztery koła - quattro. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale zamawiając pakiet Dynamic, możemy zwiększyć ją o kolejne 30 km/h. Według producenta średnie spalanie ma wynosić 8,3 litra na 100 km, ale chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że będzie to wynik raczej nieosiągalny.

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

Oczywiście modyfikacji uległo także zawieszenie, które jest teraz jeszcze sztywniejsze. Standardowo nadkola będą wypełniać 19-calowe felgi z oponami w rozmiarze 235/35 R19. Pod ogromnymi obręczami będą chować się wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu. Będą one współpracować z 8-tłoczkowymi zaciskami RS. Opcjonalnie RS3, jako jedyne w klasie, może zostać wyposażone w karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm.

We wnętrzu, zmiany względem wcześniej pokazanego modelu Audi S3, są niewielkie. Oczywiście nie mogło zabraknąć spłaszczonej od dołu kierownicy oraz wykończeń z aluminium, Alcantary i czerwonych szwów. Kubełkowe fotele otrzymały oczywiście logo wersji RS3, a lista opcji dodatkowych będzie jak zwykle bardzo długa.

Audi RS3 Sportback

Z zewnątrz RS3 Sportback będzie można poznać po dużych przednich wlotach, które zaznaczono srebrnymi wstawkami oraz tylnym zderzaku z dyfuzorem i dwiema, charakterystycznymi dla modeli RS, końcówkami wydechu. Na pierwszy rzut oka, RS3 w pięciodrzwiowym nadwoziu nie zdradza swoich możliwości, dlatego na potrzeby tytułu tej informacji użyliśmy przerobionego przysłowia. RS3 na prawdę będzie jak Grizli i mamy nadzieję, że już niedługo sprawdzimy jak się sprawuje na drodze.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

 

Zdjęcie Skrobaczka do szyb z ciepłą rękawicą (4325) Zdjęcie M-COLLECTION Skrobaczka do szyb z rękawicą MC90268 Zdjęcie Vikan - Szczotka do usuwania śniegu z auta i skrobaczka do szyb w jednym 450 mm
Skrobaczka do szyb z ciepłą rękawicą
M-COLLECTION Skrobaczka do szyb Vikan - Szczotka do usuwania śniegu z samochodu
Sprawdź ceny > Sprawdź ceny > Sprawdź ceny >

 

źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (15)
Audi RS3 Sportback | Grizli w owczej skórze
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • vonkris

    Oceniono 4 razy 4

    naprawdę, to wy na prawdę lejecie cienkim siurem...

  • grzegorzsrx

    Oceniono 12 razy -2

    audi gotowe do walki z bmw , wiele nie powalcza - tamci teraz silniki z maluch matuja

  • onsork

    Oceniono 13 razy -3

    prawda jest taka ze auto z silnikiem przed przednia osia to parodia samochodu, fakt-moze przecietny uzytkownik nie zdaje sobie z tego sprawy, ale tylny naped i silnik maksymalnie cofniety do tylu a silnik ktory wisi z przodu to drugie - to sa dwa swiaty.
    dlaczego audi za wszelka cene walczy ze skracaniem silnikow, przesuwaniu skrzyni wzgledem silnika w tyl za wszelka cene, robi tak to lomne rozwiazanie, oczywiscie quattro nadrabia, ale nie zmieni to faktu lomnosci rozwiazania

  • marmars

    Oceniono 18 razy -10

    Moj mahan w jaguarze wygloda lepiej ,mniej pali a przyspieszenie mi wystarczy .Dokad to zmierza szypciej ,jeszcze szypciej ..... Istne wariactwo .W srodku to brak stylu .

  • swan_ganz

    Oceniono 20 razy -14

    Audi to dobry samochód ale na pewno nie prowadzi się tak dobrze jak BMW... Nie znam się na szczegółach technicznych konstrukcji samochodów ale jako konsument czuję duża różnicę na trasie.. BMW nawet powyżej dwóch stówek jedzie jak po szynach a Audi ma już niestety tendencje do "myszkowania".... Podobnie ma mercedes w którym też trzeba mocno pilnować kierownicy przy większych prędkościach.. BMW po prostu jeździ niemal idealnie i chyba tylko Porsche daje większa pewność za kierownicą... Prosiak jednak swoje kosztuje i jak ktoś ma ograniczony (portfelem albo rozumem...) budżet to w zasadzie nie ma na rynku alternatywy dla BMW...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX