Citroen C4 FL | Prostszy i bardziej wyraźny

Po czterech latach przyszła pora na lifting Citroena C4. Czy operacja odmładzająca przebiegła pomyślnie?
Citroen C1 | Polskie cenyCitroen C1 | Polskie ceny

Cztery lata to dużo, zwłaszcza w tak konkurencyjnym segmencie, jak europejskie kompakty. Citroen zwlekał odrobinę za długo, ale w końcu doczekaliśmy się odświeżonej wersji. Jakie zmiany zaproponował nam francuski producent?

Po pierwsze od nowa zaprojektowano lampy. Przednie, oprócz nowego kształtu, będą teraz wyposażone w lampy LED do jazdy dziennej. Tylne światła także zmieniono i to dogłębnie. Zdaniem producenta nowe klosze mają podkreślać wrażenie 3D, naszym zdaniem nowy układ nie jest tak efektowny, jak dotychczas (zobacz zdjęcia C4 z 2011 r.). Zmiany nadwozia uzupełniają dwa nowe lakiery (Spirit Gray i Platinum Gray) i koła o nowych wzorach w rozmiarach do 18 cali.

We wnętrzu inżynierowie skupili się na usuwaniu. Pozbyto się przynajmniej kilkunastu przycisków, dzięki czemu chaos panujący na desce rozdzielczej i kierownicy odejdzie w zapomnienie. Część funkcji obsługiwanych przez usunięte przyciski przejął nowy 7-calowy ekran dotykowy. Nowy jest wzór elektronicznych zegarów ujednolicony z pozostałymi modelami.

Citroen C4 - Ogłoszenia

Obecnie w ofercie są dwa silniki benzynowe: 1.6 VTi (120 KM) oraz 1.2 THP (131 KM). Teraz dołączy do nich nowa trzycylindrowa jednostka 1.2 PureTech o mocy 110 KM znana już choćby z modelu C4 Cactus. Zupełnej zmianie zostanie poddana paleta silników wysokoprężnych. Zamiast dotychczasowych jednostek HDI/e-HDI o mocach 92 i 112 KM nową C4-kę będzie można kupić z jednostkami BlueHDI 100 i BlueHDI 120 o mocach odpowiednio 99 i 120 KM. Mocniejszy wykorzystuje technologię Adblue. Citroen nie podaje, czy silnik 2.0 HDI (150 KM) pozostanie w ofercie.


ZOBACZ TAKŻE:

Citroen C4 Cactus 1.2 | Test | iPhone 5C

Citroen C4 Cactus 1.2 | Test | iPhone 5C

Więcej o:
Komentarze (18)
Citroen C4 FL | Prostszy i bardziej wyraźny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Janek

    Oceniono 70 razy 60

    Uważam, ze C4 to jeden z bardziej niedocenianych kompaktów. Użytkowałem ten samochód przez kilka dni (wypożyczalnia) i byłem nim absolutnie zachwycony. BYć może wynika to z faktu, że spodziewałem się jakiejś padaki a dostałem bardzo przyzwoity kompakt. To co przede wszystkim rzuciło mi się w oczy ( i uszy) to doskonałe wyciszenie kabiny, rzekłbym- niespotykane w tej klasie (jeździłem głównie po autostradach, przy 150km/h panuje idealna cisza) bardzo ekonomiczny i elastyczny silnik (diesel, przy wspomnianej prędkości spalanie max 6l/100- po części to zasługa długiej szóstki). Moim zdaniem 1.6 HDI z PSA to najlepsza konstrukcja w tej klasie pojemnościowej.
    Każdemu, kto rozważa zakup kompaktu polecam jezdę testową tym autem.

  • dmarek123

    Oceniono 43 razy 35

    rozglądam się właśnie za nowym autem. Tak idiotycznej strony jak citroena nie widziałem w tej branży. Działa prawidłowo tylko z IE. Wszystko jest we Flash, każde kliknięcie to jakaś idiotyczna animacja. Sprawdzenie oferty trwa wieki. Gdyby nie sąsiad, który opowiedział mi o polityce upustów, to skreślił bym ich zupełnie. Co ciekawe np. niemiecka strona citroena działa wzorowo. To podobno przypadłość polskiego oddziału. Przy okazji: na maila z prośbą o ofertę nie odpisali. A formularz z setką animacji mnie rozwalił.

  • sila

    Oceniono 6 razy 6

    Jeżdżę C5 - od 5 lat bezawaryjnie. Przebieg 125 tkm, to info dla tych co wierzą tylko w VW. W serwisie, żeby nie czekać brałem sobie często auto zastępcze C4 lub C3. C4 z 1.6 HDI jest na prawdę przyzwoitym samochodem, do tego całkiem szybka jak na 1.6 Warto poznać bliżej tego auta.

  • Gość: gościo

    Oceniono 5 razy 3

    wreszcie poszli po rozum do głowy i normalna deska i licznik tylko że mnie nie stać,wygląd fajny:)

  • fajny_pipek

    Oceniono 2 razy 2

    bo cytryny fajne są...

  • Gość: Darek

    Oceniono 1 raz 1

    Witam.
    Potwierdzam wypowiedź kolegi Janka.
    Miałem C4 1.6 HDI 92 km przez 2 lata. Zmieniłem ho gdyż każdy samochód użytkuje maks 2 lata i zmieniam na nowy. Autko rewelacyjne. Wyciszenie jak w samochodach o klasę wyżej typu passat. Bardzo przyjemna i cicha praca silnika diesla. Rewelacyjne spalanie. Mnie przy spokojnej jeździe w trybie mieszanym spalal poniżej 5l.Super rozwiązanie do nocnych długich podróży tj wygaszacze wszystkich elementów licznika radia które powodują zmęczenie oczu. W porównaniu do Megane z 2014 r samochód pod każdym względem (no może poza wygladem) bije ja na głowę. Nie będę też krył ze kiedyś kochałem się w renault ale po tym jak spotkałem się z marka Citroën znacząco zmieniłem pogląd na cytrynki o których nawet nie chciałem słyszeć.
    Polecam

  • Gość: dr. Hayd

    Oceniono 2 razy 0

    Hydroaktywnego zawieszenia wciąż nie ma. Na sprężynach jak każdy inny kompakt. Nie jestem w stanie tego pojąć, Citroen ma taki atut, taki fajny patent i z niego nie korzysta.
    Przecież to byłby logiczny podział marek w koncernie PSA: kto chce resoraka - proszę oto Peugeot, kto chce hydroaktiv - proszę oto Citroen.

  • bukiewicz

    Oceniono 8 razy 0

    Winę za kiepska sprzedaż C4 ponosi centrala Citroena-dają w "promocji" cenę 58 tys za
    wersję z 1,6 120 KM Pb-model obecny od kilku lat na rynku.Jakby zeszli 10 tys niżej,
    to od razu by im sprzedaż wzrosła,a tak promują straszydło Cactusa

  • Gość: anty idio

    Oceniono 7 razy -1

    Co jest najważniejsze w aucie?? Lampy!!!
    No i wyświetlacz. Jak to nie będę miał w aucie nawigacji?? To jak ja do marketu dojadę?? Jak sąsiadowi dokopie??

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX