Odświeżony Hyundai i40 dla Europy

Podczas specjalnej konferencji zorganizowanej w europejskiej siedzibie w niemieckim Offenbach, Hyundai zaprezentował model i40 po liftingu

Kia Optima po liftingu

Zmiany wizualne nie są duże, ale zauważalne. Zarówno w kombi, jak i w przypadku odmiany sedan, zmodyfikowano przednie i tylne lampy oraz osłonę chłodnicy, a także przestylizowano zderzaki (w przednim zamontowano światła przeciwmgielne w technologii LED, znane z flagowego Genesisa). Nowe są także wzory aluminiowych obręczy kół w rozmiarach 16 i 18 cali.

Szukasz używanego i40?

We wnętrzu nic się nie zmieniło, pod maską niewiele. Silniki wysokoprężne 1.7 o mocy 115 i 141 KM (o 5 koni więcej) spełniają normę emisji spalin Euro 6. Mocniejsza wersja turbodiesla będzie dostępna z dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynią biegów DCT. Ponadto zastosowano aktywną żaluzję wlotu powietrza i system start/stop.

Hyundai i40 ma lepiej się prowadzić. Auto będzie można wyposażyć w system ATCC (Advanced Traction Cornering Control), czyli elektroniczną szperę, uaktywniającą się podczas pokonywaniu zakrętu. W kombi pojawi się możliwość zamówienia adaptacyjnych amortyzatorów tylnej osi.

To nie koniec nowoczesnych rozwiązań rodem z modelu Genesis. Na pokładzie i40 pojawi się układ automatycznych świateł drogowych i system "czytający" znaki drogowe z ograniczeniami prędkości. Nowy jest również system nawigacyjny z bardziej funkcjonalnym i przejrzystym interfejsem. W ofercie pojawią się dwa zestawy audio z nowymi funkcjami (m.in. z technologią DAB w najwyższej wersji).

Nowy Hyundai i40 powinien trafić do sprzedaży w Polsce w pierwszej połowie 2015 roku. Ceny modelu nie są jeszcze znane. Bratnia Kia odświeżyła swój model Optima pod koniec 2013 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai Genesis | Pierwsza jazda | Demonstracja możliwości

Więcej o:
Copyright © Agora SA