Ponad 25 procent nowych samochodów na świecie ma ten sam kolor

Biały, szary czy może czarny? Czerwone podobno są szybsze..., ale na srebrnym mniej widać brud. Przed dylematem wyboru koloru staje każda osoba kupująca nowy samochód. W najnowszym raporcie poznaliśmy gusta klientów w 2014 roku

Będzie mała i tania Dacia !

Z badań zleconych przez PPG Industries, największego producenta powłok samochodowych na rynku, wynika, że aż 28 proc. aut, które opuściły tereny fabryk w 2014 roku, otrzymało bez względu na nazwę (śnieżna biel, alpejska biel czy sportowa biel) biały lakier.

Drugim najczęściej globalnie wybieranym kolorem lakieru w tym roku był czarny. Elegancki, ciemny lakier wybrało aż 18 proc. klientów salonów samochodowych. Najniższy stopień podium przypadł srebrnym i szarym odcieniom, które wybrało 13 proc. klientów. Widoczny jest jednak trend rezygnacji z szarości, bowiem w ciągu ostatnich dwóch lat zaliczyły one 7-procentowy spadek zainteresowania.

Europa i inne kontynenty

Przeprowadzone badania pokazują jednak, że ogólnoświatowy trend wynika dokładnie z tego, jakich wyborów dokonują mieszkańcy poszczególnych kontynentów. Nas oczywiście najbardziej interesuje Europa, w której to biały kolor stanowi 25 proc., czarny 15 proc., a szary 14 proc.

Największą różnicę od światowego trendu widać w Ameryce Południowej, gdzie srebrny i biały lakier (w stosunku 50:50) zajmują w sumie 62 proc. rynku. Czarny i szary to zaledwie 13 i 11 proc. sprzedaży. W Ameryce Północnej biały kolor także jest najpopularniejszym kolorem (23 proc.), ale jego przewaga nad czernią to tylko 5 punktów procentowych.

Przyszłość

Mimo absolutnej dominacji trzech wyżej wymienionych kolorów, PPG Industries ocenia, że już od przyszłego roku coraz więcej aut pojawi się w bardziej naturalnych kolorach, różnych odcieniach pomarańczowych lakierów, brązu czy złota. PPG Industries to wiodący na świecie dostawca wykończeń i powłok samochodowych, z którego usług korzysta większość producentów.

ZOBACZ TAKŻE:

Lakier Nissana odporny na brud

Więcej o:
Copyright © Agora SA