Peugeot 508 SW 2.0 HDi AT Allure | Test | Auto uniwersalne

W dzisiejszych czasach niemal każdy chce mieć SUV-a. Za kierownicą kombi klasy średniej zastanawiam się - po co?
Peugeot 508 Peugeot 508 FL - ceny w Polsce

Poza wyższym prześwitem, z którego i tak rzadko korzystamy, nie widzę żadnych zalet pseudo terenówek, coraz częściej niewyposażonych nawet w napęd 4x4. Taką mamy teraz modę, jednak wyginięcia klasycznych aut typu kombi się nie obawiam.

Spójrzcie tylko na nową "508-kę", która niedawno trafiła do salonów. Po liftingu auto prezentuje się elegancko, również w rodzinnej i praktycznej wersji SW. Modernizacja objęła głównie przód pojazdu. Dostrzeżemy tu przeprojektowany zderzak, nowy grill z logo marki oraz zmienioną maskę. Za dopłatą 4500-4900 zł uwagę zwracają również w pełni LED-owe reflektory, emitujące światło z niebieską poświatą. Nie są one jednak tylko "błyskotką", w rzeczywistości skutecznie oświetlają drogę. W testowanym egzemplarzu niemal wszystkie światła są w technologii LED, od lampek we wnętrzu po światła zewnętrzne (mijania, drogowe, przeciwmgielne, tylne i kierunkowskazy). Wyjątek stanowi tylko oświetlenie tablicy rejestracyjnej, niedopatrzenie?

Peugeot 508 SW 2.0 HDi AT Allure

We wnętrzu zmieniło się znacznie mniej. Siedmiocalowy, centralny ekran jest teraz dotykowy, więc obsługa stała się bardziej intuicyjna, a z konsoli centralnej ubyło parę przycisków. Na ich miejscu znajduje się teraz schowek. To dobra wiadomość. Jest on niewielkich rozmiarów, więc klucze w nim się zmieszczą, ale nie ma już co zrobić np. z telefonem...

W testowanym egzemplarzu niemal wszystkie światła są w technologii LED, od lampek we wnętrzu po światła zewnętrzne.

Jakość wykończenia wnętrza jest bardzo dobra. Użyte materiały również pochodzą z górnej półki. Na minus można zaliczyć tylko czarne plastikowe łopatki do ręcznej zmiany biegów, które jakoś tu nie pasują. Pozycja za kierownicą 508 jest stosunkowo wysoka, ale dzięki temu wygodniej wsiada się do samochodu. Przednie fotele są komfortowe, wyposażone we wszelkie możliwe regulacje, w tym w przedłużanie siedziska.

Za dopłatą na dodatkowym ekranie na podszybiu przed oczami prowadzącego może być wyświetlana prędkość i informacje z nawigacji, a pomyśleć, że jeszcze do niedawna Head-Up Display można było spotkać w najdroższych modelach marek premium. Na pokładzie nie zabrakło też systemu monitorowania tzw. martwego pola. Flagowy model marki można również wyposażyć w system audio JBL, składający się z 10 głośników (w tym subwoofer) i amplitunera o mocy 500W (z nawigacją w wersji Allure kosztuje 3900 zł). Jakość dźwięku jest naprawdę bez zarzutu.

Peugeot 508 SW 2.0 HDi AT Allure

Peugeot 508 nie jest królem przestronności w swojej klasie, ale cztery osoby w jego kabinie nie mogą narzekać na brak miejsca. Bagażnik o pojemności niespełna 520 litrów (VDA) to również przyzwoita wartość. W dodatku jest on regularnych kształtów, a pod jego podłogą umieszczone jest pełnowymiarowe koło zapasowe, a nie zestaw naprawczy.

Pod maską "naszego" kombi pracuje wysokoprężna jednostka HDi o pojemności dwóch litrów, generująca 163 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego. Motor współpracuje z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, do której pracy nie można się ogólnie przyczepić. Drobne zastrzeżenia można mieć tylko do szybkości zmiany przełożeń. Osiągi samochodu z tym motorem wydają się być optymalne, ale nic poza tym.

Nic dziwnego, ponieważ bogato wyposażony testowy egzemplarz modelu waży znacznie ponad 1,6 tony. Zużycie paliwa jest w tym przypadku akceptowalne. Średnie spalanie na poziomie 7,5 l/100 km na naszej trasie testowej (miasto z warszawskimi korkami, droga podmiejska i trasa szybkiego ruchu) to całkiem dobry rezultat (system start/stop jest niedostępny). W trasie jest oczywiście oszczędniej - ok. 6,5 litra. To w połączeniu z dużym, 72-litrowym zbiornikiem paliwa sprawia, że bardzo rzadko trzeba odwiedzać stację paliw.

Peugeot 508 SW 2.0 HDi AT Allure

Na koniec o tym, że nie warto polegać na stereotypach, a każdym samochodem będącym w kręgu naszych zainteresowań warto odbyć jazdę próbną. Mówi się, że francuskie auta są cechują się miękkim zawieszeniem. Tymczasem typowym "kanapowcem" pozostał już chyba tylko Citroen C5 z hydroaktywnym zawieszeniem. Reszta francuskiej stawki przeczy powszechnej opinii. Peugeot 508 również otrzymał sztywne nastawy, dzięki czemu pewnie prowadzi się go w zakrętach, naturalnie przy delikatnym uszczerbku na skuteczności resorowania na nierównościach.

Używany Peugeot 508 - sprawdź ogłoszenia

Nową "508-kę" kombi można kupić od 100 tys. zł. Odmiana SW jest dostępna od nieco bogatszej wersji Active już ze 165-konnym silnikiem benzynowym 1.6 e-THP. Nie zmienia to faktu, ze to wysoka cena, wyższa od Forda Mondeo, ale z kolei niższa od Volkswagena Passata. Peugeot plasuje się zatem w średniej klasowej. 140-konny turbodiesel to już wydatek 108 200 zł.

W testowanej specyfikacji (silnik 2.0 HDi 160 KM z automatyczną skrzynią biegów, bogata wersja Allure) flagowy Peugeot kosztuje od 127 700 zł. Można zaszaleć i doposażyć samochód w niemal wszystkie opcje, tak jak testowany egzemplarz, wtedy jego cena przekroczy 154 tys. zł.


Summa summarum

Peugeot 508 SW to poprawne kombi, mogące pełnić rolę samochodu służbowego, jak i rodzinnego. Auto prezentuje się atrakcyjnie, jest wygodne, praktyczne i komfortowe na równych, asfaltowych drogach. Czasami nie warto podążać za modą, a być wiernym klasyce. Zastanówcie się, czy rzeczywiście potrzebujecie SUV-a.

Gaz

Elegancki wygląd, wysoka jakość wykonania, dobrze wyciszone wnętrze, pewne prowadzenie, duży zasięg

Hamulec

Wolno działająca skrzynia automatyczna, przeciętne osiągi

 

Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure | Kompendium

Nadwozie kombi, 5-os.
Silnik
R4, turbodiesel, 1997 ccm 
Moc 163 KM przy 3750 obr./min.
Moment obr. 340 Nm przy 2000 obr./min.
Skrzynia biegów automatyczna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła
Wymiary 4813 x 1853 x 1476 mm
Rozstaw osi 2817 mm
Masa własna
1635 kg
Poj. bagażnika 518 / 1556 l
Śr. zużycie paliwa* 7,5 l/100 km
0-100 km/h 9,5 s
Prędkość maks. 223 km/h
Cena od 127 700 zł

*zużycie paliwa w trybie mieszanym mierzymy na ustalonej przez nas trasie testowej

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Volkswagen Passat B8

Zdjęcie Pirelli Winter 210 SottoZero II 245/45/R17 99H Zdjęcie Michelin Alpin A4 195/55/R15 85H Zdjęcie Barum Polaris 3 185/65/R15 88T
Pirelli Winter zimowe
Michelin Alpin A4 zimowe Barum Polaris 3 zimowe
Porównaj ceny » Porównaj ceny » Porównaj ceny »
Indeksy
Prędkość H - do 210 km/h H - do 210 km/h T - do 190 km/h
Nośność 775 kg 515 kg 560 kg
Parametry fizyczne
Średnica R17 R15 R15
Szerokość 245 195 185
Profil 45 55 65
dane dostarcza:
Więcej o:
Komentarze (96)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi AT Allure | Test | Auto uniwersalne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 21 razy -17

    Brak silników, a do tego jeszcze reklamowany jest przez jakiegoś fagasa w krawacie. W ofercie praktycznie 0 sensownych kolorów nadwozia.

  • Gość: Ramzes

    Oceniono 15 razy -5

    Faktycznie przydałaby się benzyna ok. 200KM no i lepszy automat. Ale podobno pracują nad skrzynią 8 AT.
    Diesel 180KM powinien być dostępny od wersji Allure, a nie GT za 148 tysi..
    W kolorach coś by wybrał: czarny, biały, jakiś szary..

  • jpm9

    Oceniono 50 razy -12

    Do pana dziennikarza , sam nie jestem jakimś zwolennikiem Suvów, ale powiem jak patrzą klienci indywidualni, którzy nie muszą kupować pragmatycznie. Kombi ludziom się nie podobają nawet przy tej samej długości co sedany wyglądają na strasznie długie, albo takie są jak P 508, wożenie się w miastach i na parkingach przy marketach autem 4,8 nie należy do przyjemności. Kombi kupują firmy, inni wolą ładniejsze stylizacyjnie Suvy, które są zawsze krótsze i poręczniejsze. Nie każdy lubi mieć przydomowy karawan. dlatego nie dziwię się niechęci do kombi u polskich klientów.

  • 4we

    Oceniono 52 razy -10

    ludzie to ogólnie mówiąc idioci którzy kupują wielkie jak cholera kombi żeby cały rok wozić powietrze , pd tego płącą gigantyczne odsetki kredytu , ubezpieczenie serwis i naprawy , zamiast za te pieniądze 2 razy w roku wypoczywać w pięknych miejscach za to

  • Gość: cayman

    Oceniono 74 razy 0

    uuu, to chyba Pan dziennikarz SUV'y tylko z testów teoretycznych zna! a próbował jeździć w ogóle? np.: po nawet malutkim ale jednak opadzie śniegu [w Polsce standard od X do III]? nawet jak dany SUV ma tylko dołączaną drugą ośkę to w porównaniu do samego ESP jednak jest inny świat. a wsiadać próbował? te kilka centymetrów jednak dużo daje, i już nie tylko dla osób z problemami z kręgosłupem. Pomijając fakt, że w swoim pseudoporównaniu samochodów różnych typów skupia się na ilości lampek LED i ilości głośników - to tak, jakby porównywać mięso z kaczki z mięsem z kurczaka na podstawie koloru upierzenia

  • lanou

    Oceniono 44 razy 6

    Bardzo ładny, nie tylko po lifcie ale i przed, ale cena 130 tys. w podstawie to jakieś kompletne przegięcie i totalna pomyłka. Do cholery, kto kupi Peugeota za tyle pieniędzy, skoro można w tej cenie mieć dobrze wyposażoną Mazdę 6?

  • aprox99

    Oceniono 36 razy 14

    Samochód uniwersalny to dla mnie kombi klasy średniej.Jeżdziłem SUVami i zdecydowałem się na Mondeo IV kombi

  • aprox99

    Oceniono 16 razy 2

    Taką deskę ma Laguna III

  • tullianum

    Oceniono 19 razy -7

    @Krzysztof Słomski
    "Zastanówcie się, czy rzeczywiście potrzebujecie SUV-a"
    tak, bo kombi nie mieści mi się w garażu a potrzebuję > 550 l bagażnik i kosztuje tyle co kombi

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX