Wideo | Abarth 695 Biposto | Sportowiec w muszce

695 Biposto wygląda groźnie. Ten ubiór niczego nie udaje, to najszybszy model w historii marki Abarth
Abarth 500 od Road Race MotorsportsAbarth 500 od Road Race Motorsports

Włosi zachwalają nowy model jako doskonałe połączenie samochodu cywilnego z wyścigowym, idealny kompromis do codziennego użytku. Choć nazwa Biposto oznacza dwumiejscowy, co ma bezpośrednie przełożenie na ilość miejsc w środku, to klienci myślą dokładnie tak samo, produkcja na najbliższe miesiące jest już wyprzedana.

Sprawdź ceny używanych aut marki Abarth

Wynika to z faktu, że Abarth 695 Biposto nie powstaje w tyskiej fabryce, ale w niewielkiej Officine Abarth w Turynie. Celem Inżynierów było stworzenie najszybszego samochodu spod znaku skorpiona. W tym celu skupiono się na redukcji masy. Pozbyto się tylnej kanapy i kilku niepotrzebnych elementów, a maskę wykonano z aluminium. Dzięki temu stosunek masy do mocy wynosi 5,2:1 (kg/KM), co jest najlepszym wynikiem w klasie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5.9 sekundy, a na liczniku może pojawić się maksymalnie 230 km/h.

Jednostka napędowa 1.4T to turbodoładowany, 16-zaworowy silnik z 4 cylindrami o pojemności 1.368 cm3, ten sam, który był zamontowany w 695 Assetto Corsa podczas Pucharu Abarth'a oraz w bolidzie Formuły 4. W 695 Biposto silnik rozwija maksymalną moc 190 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr./min. Za dźwięk odpowiada układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovic.

Abarth 695 Biposto

Po raz pierwszy w samochodzie "street legal" została zamontowana sportowa kłowa skrzynia biegów (z pierścieniami zapadkowymi) z zewnętrznym sterowaniem oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym, jak również sprzęgło pochodzące z samochodów wyścigowych, dzięki czemu zmiana biegów jest tak szybka, że wytrawni kierowcy nie muszą używać sprzęgła.

Za doskonałe prowadzenie się 695 Biposto odpowiada zawieszenie firmy Extreme Shox, w skład którego wchodzą amortyzatory o regulowanych właściwościach pracy. Na zmniejszenie masy, ale także bardziej rasowy wygląd małego Abartha mają 18-calowe felgi OZ z lekkich stopów. Zza nich widoczne są sportowe hamulce Brembo, z czerwonymi zaciskami.

Polskie ceny nie są jeszcze znane, choć można spodziewać się ceny grubo powyżej 100 tys. zł. We Włoszech za Abartha 695 Biposto trzeba zapłacić 39 tys. euro.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy - Abarth

Fabryczni tunerzy - Abarth

Więcej o:
Komentarze (14)
Wideo | Abarth 695 Biposto | Sportowiec w muszce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • janjan101

    Oceniono 2 razy 2

    Teraz z niecierpliwością czekamy na kolejkę pico dla prawdziwych facetów.

  • grzegozrz

    Oceniono 4 razy 2

    "Nareszcie wersja Fiata 500 dla prawdziwych facetów"
    Faktycznie, by pokazac sie w takim aucie bez obawy o narazenie sie na smiesznosc, trzeba miec cojones takie, ze bez przyczepki ani rusz.

  • janjan101

    Oceniono 1 raz 1

    Teraz z niecierpliwością czekamy na kolejkę pico dla prawdziwych facetów.

  • Gość: staruch

    Oceniono 1 raz 1

    chyba jako wibrator

  • swinton

    Oceniono 9 razy 1

    Niestety dla obecnych babek prawdziwy facet to taki co ma 190cm wzrostu i do tego autka się nie zmieści.

  • Gość: po.polsku

    0

    Do autora:
    "Choć nazwa Biposto oznacza dwumiejscowy, co ma bezpośrednie przełożenie na ilość miejsc w środku, ..."
    W aucie są dwa fotele tak? Zatem powinno być napisane "przełożenie na liczbę miejsc".
    Owszem, "ilość miejsca" jest OK, ale wtedy kiedy mówimy o przestrzeni, bo tą się mierzy a nie liczy.

  • marek.rawluk

    0

    W moich samochodach (wszystkich do tej pory, maluch, c30, Avantime...) zawsze potrafiłem zmieniać biegi od jedynki do 6 bez sprzęgła i bez zgrzytów. I z powrotemtteż, ale oczywiście chętnie widziałbym taką sportową skrzynię w moich samochodach. Aha, oczywiście w malucha od 1 do 4 i z powrotem do 2, jedynka nie była synchronizowana :) Mam świadków na górską jazdę V c30 be, sprzęgła, od startu do 130 km/h na standardowej skrzyni, z uszkodzonym wysprzęglikiem (pedal w podłodze) :)

  • aprox99

    Oceniono 2 razy 0

    Fiat 500 to goowno a nie samochód.

  • rav1286

    Oceniono 3 razy -3

    ehh, żeby podrapać się po napletku muszę drapać gdzieś w okolicy kolana, ale nie to jest naprawdę ważne ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX