Modele BMW ActiveHybrid serii 7 , 5 i 3 nie odniosły sukcesu na rynku europejskim. Ale BMW nie poddaje się i po sukcesie jakim okazały się elektryczne modele i3 oraz i8 , planuje zintensyfikować prace nad modelami typu plug-in hybrid. Właściciel będzie miał możliwość naładowania akumulatorów we własnym zakresie.
Program zakrojony jest na szeroką skalę. Układ hybrydowy będzie w stanie współpracować z silnikami o trzech, czterech, sześciu, a nawet ośmiu cylindrach, zarówno z zapłonem iskrowym, jak i samoczynnym. To pozwoli dostosować napędy hybrydowe do potrzeb wszystkich linii modelowych, od serii 1 do X6 .
Sprawdź ile kosztuje używane BMW M3
BMW zacznie ofensywę od większych modeli, już w 2015 roku w salonach powinna ukazać się X5-ka w zaawansowanej wersji hybrydowej. W kolejnym roku paletę uzupełni seria 3 . Najciekawsze jest to, że BMW zamierza sprzedawać swoje hybrydy w cenie porównywalnej do modeli z silnikami benzynowymi o podobnych osiągach. Średnie zużycie paliwa ma za to być niższe nawet o 50%.
ZOBACZ TAKŻE: