Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. VIII | Serwis

Kilometry lecą, a w długodystansowej Octavii nic nie chce się popsuć. Jednak i tak czeka nas wizyta w serwisie.
Skoda Rapid Spaceback Style PlusSkoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

Wymiana oleju następuje w Octavi według wskazań komputera. Eksploatujesz auto bardziej ostro, trafisz do serwisu wcześniej, jeździsz łagodnie znajdziesz się tam po przejechaniu większej ilości kilometrów. Wszystko w naszych rękach. Nam serwis przypadł przy 28 500 km. To dosyć duży przebieg. To efekt tego, że testowa Skoda jeździ często w dłuższe trasy. Jak dowiedzieliśmy się w serwisie, standard to przebieg 25 000 km. Jednak zdarzają się przypadki kiedy kliencie przywożą auta już po przejechaniu 17 000 km.

Z umówieniem się na serwis nie było najmniejszego problemu. Jak nas poinformowano sam przegląd i wymiana oleju zajmie około dwóch godzin. Przybyliśmy do salonu na czas. Obsługa miła, praktycznie zostaliśmy od razu przyjęci. Przy tego typu przeglądzie wymieniany jest olej, filtr pyłkowy i olejowy jak i sprawdzane jest zawieszenie, elektronika i stan układu hamulcowego. Jeśli z którymkolwiek z tych elementów jest coś nie tak jesteśmy o tym informowani i podejmujemy decyzję o dalszym serwisie. W naszej Skodzie wszystko było w jak największym porządku.

Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Aktualny przebieg: 28 500 km
Problemy: brak
Powód testu: Damy wycisk hitowi sprzedaży

Po około 2,5 godzinach Octavia była gotowa. Umyta i wysprzątana w środku. Rachunek końcowy 535 złotych. Gdybyśmy robili dodatkowo dużą inspekcję to rachunek wyniósłby w sumie około 900 złotych.

Wymiana oleju następuje w Octavi według wskazań komputera. Eksploatujesz auto ostro, trafisz do serwisu wcześniej, jeździsz łagodnie znajdziesz się tam po przejechaniu większej ilości kilometrów

Podczas wizyty w serwisie Skoda pokazała się od jak najlepszej strony. Szkoda, bo myśleliśmy, że może tutaj znajdziemy jakieś minusy Ocatvi. Jak na razie dalej szukamy.

Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance | Kompendium

Nadwozie liftback, 5d
Silnik
benzynowy, turbo, R4, 1395 cm3
Moc 140 KM przy 4500 obr./min
Moment obr. 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7-biegowa
Napęd na koła przednie
Wymiary 4659 x 1814 x 1461 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Poj. bagażnika 590 - 1580 l 
0-100 km/h 8,5 s
Śr. zużycie paliwa
8 l/100 km
Prędkość maks. 215 km/h
Cena

od 86 900 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Wideo | Star Trek i Volkswageny

VW

Więcej o: