Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. XI | Bezpieczeństwo

Samochód kupujemy ze względu na ładny wygląd, funkcjonalność, wrażenia z jazdy itd., ale równie ważny, bądź nawet najważniejszy, jest poziom bezpieczeństwa, jaki oferuje
Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. I | Zaczynamy

Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Aktualny przebieg: 41 158 km
Problemy: brak
Powód testu: Damy wycisk hitowi sprzedaży

Nie, nie rozbiliśmy naszej testowej Octavii. Przed autem jeszcze dużo kilometrów i wiele sprawdzianów. Postanowiliśmy skorzystać z bazy danych Euro NCAP - organizacji, zajmującej się tematyką bezpieczeństwa pojazdów osobowych już od 17 lat.

Trzecia generacja Skody Octavii uzyskała w testach zderzeniowych najwyższy ogólny wynik pięciu gwiazdek. Przyjrzyjmy się jak wyglądają rezultaty w poszczególnych kategoriach.

Euro NCAP

W zakresie ochrony dorosłych pasażerów siedzących z przodu czeski liftback uzyskał aż 93% możliwych punktów. Równie wysoko oceniono poziom ochrony dzieci - 86%. Auto poprawnie wypadło także podczas próby kolizji z pieszym - 82%. Wyposażenie poprawiające bezpieczeństwo eksperci organizacji ocenili na 66%.

Octavia standardowo jest wyposażona w systemy ABS, ESP i funkcję przypominania o niezapiętych pasach kierowcy i wszystkich pasażerów. Brak tylko ogranicznika prędkości. Na bezpieczeństwo pasywne składają się: 9 poduszek powietrznych - przednie, tylne, boczne, a także airbag chroniący kolana kierowcy.

Ponadto kompaktową Skodę wyróżniono za opcjonalne systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak: funkcja awaryjnego hamowania (Front Assistant), asystent pasa ruchu (Lane Assist), hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake), aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z przodu (Crew Protect Assistant) czy funkcja wykrywania zmęczenia (Driver Activity Assistant). Opis wszystkich systemów znajdziecie w poprzednim odcinku naszego testu.

Wiemy, ze Skoda Octavia trzeciej generacji jest samochodem bezpiecznym. Oby tylko nigdy nie było konieczności sprawdzenia tego na własnej skórze. Tego sobie i Wam życzymy.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Octavia II (2004 - 2013) - opinie Moto.pl

Skoda Octavia II RS

Więcej o: