Nowe systemy bezpieczeństwa czynnego Toyoty

Zaawansowane systemy podnoszące bezpieczeństwo stają się coraz powszechniejsze. Od 2015 rokuToyota zacznie montować w swoich pojazdach systemy bezpieczeństwa czynnego, których zadaniem będzie zapobieganie kolizjom lub minimalizowanie ich skutków. Do 2017 roku pakiety będą montowane w większości modeli osobowych koncernu
Toyota rozpoczyna wyprzedaż rocznika 2014 Toyota rozpoczyna wyprzedaż rocznika 2014

Nowoopracowane systemy zostaną podzielone na dwie grupy, dostosowane do poszczególnych segmentów pojazdów - pakiet „C" trafi do modeli miejskich i kompaktowych, pakiet „P" do pojazdów klasy średniej i luksusowych.

Sprawdź oferty specjalne na nowe Toyoty

Pakiet C

Pakiet bezpieczeństwa czynnego C wykorzystujące działanie radaru laserowego i kamery. Jego zadaniem jest zapobieganie kolizjom nawet przy wysokich prędkościach jazdy lub ograniczanie ich skutków, jeśli kierowca nie zareaguje na niebezpieczeństwo na drodze. Integruje działanie trzech dotychczasowych systemów bezpieczeństwa:

- Pre-crash System (PCS), zapobiega kolizjom lub zmniejsza ich skutki, obniżając prędkość pojazdu,
- Lane Departure Alert (LDA), ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
- Automatic High Beam (AHB), automatycznie steruje światłami drogowymi.

Pakiet P

Pakiet bezpieczeństwa czynnego P wykorzystuje działanie radaru fal milimetrowych i kamery, zapewniające nadzwyczajną skuteczność systemów. Poza trzema systemami z pakietu C, w rozbudowanym wariancie pojawiają się także:

- funkcja zapobiegania zderzenia z pieszym,
- aktywny tempomat, wykrywa pojazd poprzedzający i dostosowuje się do jego prędkości przy zachowaniu bezpiecznego dystansu.

 

Funkcje systemu PCS

 

ZOBACZ TAKŻE:

Wideo | Toyota Mirai | Auto na wodór gotowe do produkcji

Toyota Fuel Cell Sedan

Więcej o:
Komentarze (7)
Nowe systemy bezpieczeństwa czynnego Toyoty
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • marcin_sel

    Oceniono 17 razy 11

    Brawo, Toyoto! Jakieś 5 lat za konkurencją. Jestem z Ciebie dumni. A teraz pachołki zatrudnione do rozklejania na forach internetowych peanów na Twoją część mogą wziąć się do działania.

  • graveir

    Oceniono 2 razy 2

    Tak jak generalnie jestem fanem Toyoty i ogólnie samochodów azjatyckich, tak trzeba przyznać, że haniebnie się z tym wszystkim spóźniają. Taki Ford choćby stosuje podobne zabawki od dość długiego czasu. Aktywne tempomaty w Mercach i Audi to bez mała standard.

    Tym bardziej jest to przykre, że w samochodach tak dalece zautomatyzowanych jak hybrydy Toyoty naprawdę można było się o takie rozwiązania pokusić - myślę, że układ HSD w trasie by całkiem ładnie zyskał na spalaniu przy oddaniu w jego "ręce" przyspieszenie kiedy samochód przed nami od nas odsadza.

    Tak czy inaczej - dobra wiadomość. Dobry kierowca też może się zagapić, być zmęczony czy mieć gorszy dzień.

  • Gość: adam

    0

    technologia technologią tylko teraz pytanie jaki wpływ będzie na zdrowie kierowcy i pasażerów miało BT oraz te radary.

  • Gość: :-)

    Oceniono 2 razy 0

    :-)

  • gateway65

    Oceniono 11 razy -3

    JUZ Z KOPIOWALI EUROPEJSKIE CZY AMERYKANSKIE SYSTEMY KTORE TO 20 LAT TEMU BYLY STOSOWANE W SAMOCHODACH WYSZEJ KLASY KOMBINUJA JAK MOGA ABY WCISNAC OBRZYDLIWE POKRAKI NACZELE Z LEXUSEM!!!

  • jankowski.99

    Oceniono 7 razy -7

    Nie wiadomo po co te gadzety? I tak wiekszosc nie bedzie zamawiana przez
    potencjalnych uzytkownikow, a jesli beda w standardzie, to i tak beda wylaczane,
    bo rozpraszaja kierowce.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX