Techniczne nowości VW | Najmocniejsze 2.0 TDI i 10-stopniowe DSG

Podczas konferencji w Wolfsburgu Volkswagen zaprezentował swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinach zrównoważonego rozwoju i multimediów
Volkswagen Scirocco FL Wyprzedaż rocznika 2014 u Volkswagena

Pod maską nowego Passata zadebiutował najmocniejszy w historii czterocylindrowy silnik 2.0 TDI BiTurbo o mocy 240 KM. To jednak nie koniec, niemiecki producent opracował jeszcze mocniejszą wersję. Dzięki elektrycznemu "doładowaniu" (jednostka elektryczna szybciej uruchamia turbosprężarkę) osiągnięto moc 272 KM. Maksymalny moment obrotowy nie został jeszcze ujawniony, ale powinien przekroczyć 500 Nm.

Używany VW Passat - ogłoszenia

Volkswagen przedstawił również 10-stopniową skrzynię DSG, stworzoną właśnie dla silników generujących do 550 Nm momentu obrotowego, która ma przyczynić się do dalszego ograniczenia zużycia paliwa.

Kolejnym krokiem na tym polu jest tzw. układ mild hybrid, czyli system start/stop 2.0, wyłączający silnik nie tylko na postoju, ale już przy prędkości poniżej 7 km/h, a także przy wyższych prędkościach w trybie żeglowania, gdy kierowca zwolni pedał gazu.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Volkswagen Passat | Prezentacja modelu

Volkswagen Passat

Więcej o:
Komentarze (71)
Techniczne nowości VW | Najmocniejsze 2.0 TDI i 10-stopniowe DSG
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gość

    Oceniono 117 razy 67

    dlaczego nie przestrzegacie Polaków przed tym szajsem
    żeby nie popadali w koszta i długi

  • Gość: Oktan

    Oceniono 108 razy 62

    Znajomy kupił nowego Passata w salonie i na gwarancji ma już drugi raz wymienianą skrzynie DSG tak się sypią.

  • Gość: Robert

    Oceniono 69 razy 49

    "Fani silników TDI się ucieszą. VW pokazał nową jednostkę..."

    Autorowi chodzi chyba o "fanów" - mechaników, którzy żyją z serwisowania takich wysilonych silników?

  • Gość: Manfred

    Oceniono 39 razy 35

    Z pewnością zadbali o to aby auto zaczynało się sypać następnego dnia po upływie gwarancji.

  • recsiu

    Oceniono 35 razy 27

    [...] a także przy wyższych prędkościach w trybie żeglowania, gdy kierowca zwolni pedał gazu.

    A spinaker też ma? Jakie zanurzenie?

  • jpm9

    Oceniono 76 razy 18

    większość tu piszących z zazdrości oczernia niektóre samochody jak np. VW Passata, nie zmieni to faktu, że będzie on hitem sprzedaży zdecydowana większość nie będzie miała awarii, niektórzy małe, niektórzy większe tak jak w każdej marce się zdarza także w mazdzie 6 często na forum wychwalanej. Ci co mają kasę kupią nowego Passata z nowoczesnymi silnikami i będą z niego w pełni zadowoleni niezależnie od tego jak tą markę oplujecie, bo nikt kto kupuje nowe pojazdy nie liczy się z waszym zdaniem, bo wy takimi autami nie jeździcie, tylko piszecie,m pewnie sobie kupicie takie auto za 15 lat wtedy będzie się psuło, albo takie za 3 lata jak będzie miało 350 tyś km i też będzie się psuło.

  • sylwekck

    Oceniono 29 razy 15

    5 aut TDI w firmie. Ani jedno nie dojechało bez naprawy do 150 tys. Auta to Tiguany w automacie. Nie kupujcie tego szajsu z VW. Najgorsze ze psuje się wszystko. Nie ma jednej wady. Do tego żrą je na potęgę gryzonie. Część zrobiłem na gwarancji ale kto z was w 2 lata zrobi 80 ty żeby wyszły wady?

  • Gość: HDi

    Oceniono 18 razy 14

    A jak tam , Panie, z trwałością tego cuda nad cudami?
    Bo mnie wystarcza 110 KM w HDi, który z przebiegiem 750.000 km jakoś ani nie chce się psuć ani nie chce i nie moze jakoś spalić w trasie więcej niż 5 do 6 l/100 km...

  • hiszpan25

    Oceniono 11 razy 11

    bardzo ciekaw jestem jak bedzie z awaryjnoscia tych silnikow...
    dotychczasowe opinie o nowych 2.0TDi i skrzyniach DSG raczej zapowiadaja sporo pracy dla serwisow i laweciarzy...
    no chyba ze VAG zrobil jakas rewolucje inzynieryjno materialowa...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX