855 T-5R i V60 Polestar | 20 lat sportowych kombi Volvo

Minęło już 20 lat, od kiedy na drogach pojawiło się Volvo 855 T-5R. Tuner Polestar postanowił świętować ten jubileusz w towarzystwie najmocniejszej wersji najnowszego kombi szwedzkiej marki, V60 Polestar. Spotkanie "dziadka" z "wnuczkiem" odbyło się w Huntington Beach, w Kalifornii
Volvo V60 R-Design Fabryczni tunerzy | Volvo R/Polestar/Heico

Volvo 855 T-5R zostało zaprezentowane w 1994 roku. Auto wyposażono w pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra, generujący 280 KM mocy i 330 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony był na przednie koła poprzez czterostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Modyfikacjom poddano również zawieszenie i układ hamulcowy pojazdu. W rezultacie powstało jedno z najszybszych kombi swoich czasów.

Chcesz kupić używane Volvo?

Rodzinny samochód w sportowym wydaniu przyspieszał od 0 do 100 km/h w 7 s i mógł rozpędzić się do 245 km/h. Droga hamowania ze 100 km/h do 0 wynosiła 45 m.

Dla porównania, najnowsze Volvo V60 Polestar ma pod maską trzylitrowy silnik R6 o mocy 350 KM, wytwarzający 500 Nm momentu obrotowego. Auto ma napęd na 4 koła i sześciostopniowy automat. Sprint do pierwszej "setki" trwa tylko 4,9 s, prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Droga hamowania ze 100 km/h zmalała do 34 m.

Tyle suche dane techniczne, żeby zobaczyć zmiany stylistyczne, jakie zaszły w motoryzacji na przestrzeni ostatnich 20 lat, zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć obu kombi Volvo.

ZOBACZ TAKŻE:

Volvo S60 Polestar - Test

2013 Volvo

Więcej o:
Komentarze (5)
855 T-5R i V60 Polestar | 20 lat sportowych kombi Volvo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Daniel

    Oceniono 26 razy 26

    850 to jedno z najbadziej udanych Volvo w historii i w ogole jedno z najlepszych klasykow jakie mozna kupic. Nie rdzewieje, nie psuje sie, silniki sa bardzo zywotne, nadwozie praktyczne, stylowe i bezpieczne. 850 to pierwsze auto na rynku z bocznymi poduszkami powietrznymi i wzmocnieniem bocznym SIPS. Debiutowalo w 1991 r. !

  • kwiatekkk

    Oceniono 28 razy 22

    Od żółtego bije solidność i klasyczna elegancja. natomiast niebieski (gdyby nie kształt tylnych lamp) mógłby mieć przyklejonym znaczek renault... kia... opel... I nie gryzło by się. To, co dla autorów jest nudą, dla mnie jest elegancją. Nigdy się nie dogadamy. Wy jesteście w większości. Witamy w świecie tandety i unifikacji. Design auta ma SIĘ ZNUDZIĆ po 3 latach, żebyś poleciał po kredyt na nowe auto. Smutne...

  • Damian Górski

    Oceniono 24 razy 22

    Nie wiem czemu, ale po tych zdjęciach patrząc to 850 wygląda zdecydowanie bardziej pociągająco... :D

  • Gość: hgf

    0

    A ja to lubię w moim Volvo, że wygląda jak zwykłe auto i niczym się nie różni prawie od zwyczajnej wersji. Tylko, że pod maską ma coś mocnego i turbo na pokładzie. Kilka sekund do setki i prawie 20L/100km w mieście. :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX