Nowa generacja kompaktowych Fiatów w 2016 roku

Koncern z Turynu zamierza odbudować swoją pozycję w segmencie aut kompaktowych. Następca wysłużonego Bravo, produkowanego już od 7 lat, ma trafić do sprzedaży w ciągu dwóch lat
Skoda Octavia Co oferuje rynek w segmencie C?

Jak podaje Automotive News Europe, Tofas - turecka spółka joint venture Fiata, zainwestuje miliard dolarów w produkcję całej rodziny modeli segmentu C włoskiej marki. Mówi się nie tylko o hatchbacku, będącym  bezpośrednim następcą Bravo (nie wiadomo czy tak będzie się nazywał), ale również o wersji sedan (zastąpiłaby Lineę) oraz kombi, którego Fiat nie ma w ofercie od 2008 roku, kiedy wycofano model Stilo Multiwagon. Wszystkie będą dzielić tę samą, najnowszą płytę podłogową, którą wykorzystują już Fiaty 500L i 500X oraz Jeep Renegade.

Używany Fiat Bravo - ogłoszenia

Wytwarzanie Bravo we Włoszech zakończono w lipcu tego roku, ale model nadal powstaje w Brazylii (patrz zdjęcie zmodernizowanej ostatnio wersji). Produkcja nowych kompaktów będzie odbywać się w zakładach w Bursie, gdzie powstają już inne modele Fiata: wspomniana Linea, a także Doblo i Fiorino. Turecką fabrykę opuszczają jeszcze: Citroen Nemo, Peugeot Bipper i Opel/Vauxhall Combo.

Czy jednak decyzja Fiata o wprowadzeniu nowych modeli w segmencie C nie jest zbyt późna? Przez najbliższe dwa lata pustkę w ofercie będą musiały wypełnić minivany i crossovery z rodziny 500L.

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat 500X | "Pięćsetka" crossoverem

Fiat 500X

Zdjęcie Alan 121 Zdjęcie PRESIDENT Thomas Zdjęcie Yosan CB-100
Alan 121 PRESIDENT Thomas Yosan CB-100
Sprawdź ceny » Sprawdź ceny » Sprawdź ceny »
Parametry techniczne
Modulacja AM, FM AM, FM AM, FM
Regulacja czułości Tak Tak Nie
Częstotliwość pracy 26,960 - 27,400 MHz 26,960 - 27,405 MHz 26,965 - 27,405 MHz
Szybki kanał Kanał 9 Kanał 9, Kanał 19 Kanał 9, Kanał 19
Moc wyjściowa 4 W 4 W 4 W
Podstawowe informacje
Producent Alan President Yosan
Gwarancja 24 m-ce 12 m-cy 12 m-cy
dane dostarcza:
Więcej o:
Komentarze (19)
Nowa generacja kompaktowych Fiatów w 2016 roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • mirafas

    Oceniono 85 razy 83

    Optycznie Bravo w ogóle się nie zestarzało - ma ten ponadczasowy włoski urok :) Oby następca był przynajmniej tak samo piękny...

  • Gość: Fabbrica Italiana

    Oceniono 40 razy 36

    No i fajnie. Auta niższych klas (do C włącznie) w sumie Fiatowi całkiem znośne (prawie) zawsze wychodziły.
    Byle tylko nie pojechali z ceną, jak to zrobili w przypadku Stilo.
    Mam też nadzieję, że nie będzie to kolejna stylistyczna wariacja na temat 500tki. To, co w przypadku małego autka prezentuje się wdzięcznie, w pojazdach większych może wyglądać karykaturalnie (dowodem na co są 500-tkopodobne wynalazki, jakie Fiat próbuje obecnie sprzedawać).

  • wujaszek_joe

    Oceniono 25 razy 19

    Kondycja Fiata jest niestety analogiczna do pozycji Włoch. Kiedyś byli mistrzami w segmencie mniejszych i tańszych aut. Nie mówiąc już o dawnych osiągnięciach, konstrukcje takie jak Uno czy Panda zawojowały wtedy świat. Teraz kurczowo trzymają się modelu 500, który w normalnych warunkach powinien być uboczną linią do wiodących w swoich segmentach Panda, Punto, Bravo.
    Z tym pierwszym dali jakoś radę, choć osobiście go nie znoszę.
    Grande Punto i Bravo od lat powinny mieć następcę, widać że nie mają już na to kasy.

  • Gość: Dr_Haust

    Oceniono 11 razy 11

    Najśmieszniejsze jest, że fiat ma już od 2012 r. model, który jest niedostępny w Europie, a na pewno bardziej udany, niż 500L - viaggio, o którym długo mówiło się, że będzie następcą bravo.

  • Gość: fufek_01

    Oceniono 20 razy 10

    ....niestety FIAT nie bardzo wie kto jest potencjalnym nabywcą jego samochodów; ich aktualna oferta do nikogo nie trafia; a przecież wystarczyłoby zrobić coś na kształt podrasowanego Palio Weekend z utrzymaniem ceny nie przekraczającej 35 - 38 tys. i nasze zabiedzone społeczeństwo spoza "dużych miast" kupowałoby takie wózki w dużych ilościach...

  • barmanik

    Oceniono 25 razy 9

    Oby tylko nie kolejna wariacja 500-tki!!! Wystarczy już brzydali na ulicach...

  • Gość: xx

    Oceniono 4 razy 4

    Oby nie okazało się, że będzie to Ottimo po przeróbkach, bo ten model jakby to Bravo było jego następcą.

  • Gość: Adam

    Oceniono 5 razy 3

    To nie będą nowe kompakty, tylko europejskie wersje znanych już Ottimo i Viaggio.

  • Gość: Zderzak

    Oceniono 10 razy 0

    No proszę, OBUDZILI SIĘ!!
    Bravo było za dobre to go ukrócili, jednak Gulietta jako zamiennik dla Bravo nie funkcjonuje na rynku zbyt dobrze (bo jest za droga). Więc jednak nowy Fiat segment C. Kolejne pytanie, po co?
    Przecież jest Dodge DART, który wygląda jak następca Bravo. Skopiować calą ofertę z USA (łącznie z ceną) i mamy króla segmentu C w europie. Ale tak nie zrobią, bo Włosi są nielogiczni jak kobiety.

    Opel Astra wejdzie w 2016 i pozamiata. A Corsa pozamiata konkurencję już w przyszłym roku.
    Fiat będzie musiał bardzo się postarać, ciekawe jak tego dokonają - ulokują całość produkcji w Chinach i zejdą z ceną? Serwis gwarancyjny ich pogrąży :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX