Alfa Romeo Giulietta Sprint | Pierwsza jazda | Sportowy duch

W 1954 roku zadebiutowała Alfa Romeo Giulietta Sprint. W 2014 roku Włosi zaprezentowali model o identycznej nazwie. Czy drzemie w niej równie sportowy duch?
Alfa Romeo Giulietta | 60 lat ślicznotkiAlfa Romeo Giulietta | 60 lat ślicznotki

60 lat temu podczas salonu samochodowego w Turynie, Alfa Romeo zaprezentowała nowy model Giulietta Sprint. Było to nieduże coupe z małym, lecz niezwykle, jak na tamte czasy, zaawansowanym, całkowicie aluminiowym silnikiem 1.3 o mocy początkowo 65 KM, a później także 80 KM (Sprint Veloce - patrz: galeria).

Alfa Romeo Giulietta - Ogłoszenia

Współczesna Giulietta Sprint nie ma dwudrzwiowego nadwozia typu coupe, choć jak każda Giulietta, Sprint także ma tylne drzwi z zamaskowaną klamką, by jak najbardziej oddać sportowy styl modelu. Zastanawiacie się zapewne na czym polega nowość? Giulietta Sprint to kolejna wersja wyposażeniowa, choć wprowadza do oferty nowy silnik.

Pod względem wyglądu Sprint bazuje na modelach po liftingu. Znajdziemy tu więc nowy wzór charakterystycznego grilla, w którym chromowana listwa jest otwarta u góry, nowe światła przeciwmgielne, a wewnątrz nową kierownicę i zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, z której część przycisków została przeniesiona na środkową konsolę. Fotele, także z napisem „Sprint”, zyskały nowy kształt, który zapewnia lepsze trzymanie kierowcy i pasażera. Szkoda, że nie zdecydowano się na zastosowanie nowego wyświetlacza komputera pokładowego, jego rozdzielczość jest już niedzisiejsza. Na konsoli centralnej znajdziemy 5-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, obsługującego wejścia AUX, USB, oraz potrafiącego czytać SMS-y. Za dopłata można dostać 6,5-calowy wyświetlacz z nawigacją i radiem cyfrowym DAB.

Nowy model poznamy przede wszystkim po znaczkach „Sprint” na przednich błotnikach, ale też specjalnych nakładkach progów i nowym tylnym zderzaku z udawanym dyfuzorem, a także, jak ma to miejsce w Quadrifoglio Verde (QV), dwoma symetrycznie rozmieszczonymi końcówkami układu wydechowego. Dzięki temu Sprint wygląda rasowo.

Najsłabszy silnik w Alfie Romeo Giulietta Sprint rozwija 150 KM mocy

Od strony mechanicznej Sprint wprowadza do palety Giulietty nową jednostkę napędową. Jest to benzynowy silnik 1.4 TB MultiAir z doładowaniem, który zestrojono na moc 150 KM, współpracujący wyłącznie z ręczną skrzynią sześciobiegową. Silnik oferuje moment obrotowy 230 Nm w trybie Normal i 250 Nm w trybie Dynamic. Alfa Romeo jest tak dumna z jego osiągów, że wbrew współczesnym trendom, by przemilczać osiągi auta, podkreśla je pomijając tak „nieistotne” szczegóły, jak np. zużycie paliwa. Tak więc nowa jednostka rozpędza Giuliettę Sprint od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy i pozwala rozwinąć prędkość maksymalną 210 km/h.

To nie jedyny silnik, jaki znajdziemy w Ofercie Spinta, choć najsłabszy. Jest jeszcze mocniejsza wersja 1.4 TB MultiAir rozwijająca moc 170 KM oraz wysokoprężny 2.0 JTDM, o mocach odpowiednio 150 i 175 KM. Najmocniejszą benzynę można zamówić z dwusprzęgłową skrzynią TCT o sześciu przełożeniach, najmocniejszy Diesel otrzymuje ją w standardzie.

Alfa Romeo Giulietta QV | Mocna jak 4CAlfa Romeo Giulietta QV | Mocna jak 4C

Co ciekawe Alfa Romeo wcale nie sprowadziła na prezentację samych wersji 150-konnych. Mnie przypadły kluczyki do 170-konnej wersji silnika 1.4 TB MultiAir, łączonego ze skrzynią TCT. Jak każdą Giuliettę, wyposażono ją w układ Q2, czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Kręte drogi trasy testowej, biegnącej na północ od ośrodka testowego w Balocco, pokazały zalety podwozia Alfy od najlepszej strony. Duża w tym zasługa aktywnego zawieszenia z dobieraną przez system zmienną charakterystyką amortyzatorów. Układ Q2 na ciasnych łukach zapobiegał podsterowności, a w ekstremalnych sytuacjach wręcz je zacieśniał. Skrzynia TCT doskonale trafia z redukcją, na początku kilka razy zdarzyło się jej zawahać, ale później dogadaliśmy się i te problemy już się nie powtórzyły. Krótką jazdę zakończyłem w tak dobrym nastroju, że zapomniałem sprawdzić średnie zużycie. Przedstawiciele Alfy Romeo mieli rację, to nieistotne. Osiągi są tu na pierwszym miejscu.

Summa Summarum

Zmiany nie są duże, Giulietta Sprint oferuje nieco bardziej sportowy styl, co podkreślone jest wyłączeniem z oferty tego modelu słabszych jednostek napędowych. Na plus zapisuje się wygląd nawiązujący do topowej Giulietty QV. Szkoda jedynie, że nazwa Sprint została sprowadzona do wersji wyposażenia i nie wyróżnia się technicznie w żaden sposób.

Gaz

Ciekawy wygląd w stosunku do pozostałych wersji

Hamulec

Zbyt mała oryginalność modelu Sprint


Alfa Romeo Giulietta Sprint | Kompendium


1.4 TB MultiAir 150
1.4 TB MultiAir 170 TCT
Nadwozie hatchback, 5-drz, 5-os.
hatchback, 5-drz, 5-os.
Silnik
R4 benzynowy, turbo, 1368 cm3
R4 benzynowy, turbo, 1368 cm3
Moc 150 KM przy 5500 obr./min
170 KM przy 5500 obr./min
Moment obr. 230 (250) Nm przy 2250 (2500) obr./min 250 Nm przy 2500 obr./min
Skrzynia biegów 6-ręczna
6-dwusprzęgłowa
Napęd na przednie koła
na przednie koła
Wymiary 4351 x 1798 x 1465 mm
4351 x 1798 x 1465 mm
Rozstaw osi 2634 mm 2634 mm
Masa własna
1290 kg
1305 kg
Poj. zb. paliwa
60 l 60 l
Poj. bagażnika 350/1045 l 350/1045 l
Śr. zużycie paliwa 5,7 l/100 km 5,2 l/100 km
0-100 km/h
8,2 s
7,7 s
V maks 210 km/h 218 km/h
Cena
b.d.
b.d.


ZOBACZ TAKŻE:

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

Zdjęcie Lauson AVC 103 Zdjęcie AVEL 3 Zestaw do skórzenej tapicerki samochodowej (czyszczenie - pielęgnacja - konserwacja) Zdjęcie Trixie 2328 Rękawica do zbierania sierści z ubrań , tapicerki
Odkurzacz samochodowy Lauson AVC 103 AVEL 3 Zestaw do pielęgnacji tapicerki Trixie Rękawica do zbierania sierści z tapicerki
Sprawdź ceny » Sprawdź ceny » Sprawdź ceny »
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (13)
Alfa Romeo Giulietta Sprint | Pierwsza jazda | Sportowy duch
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sawoj

    0

    Moja żona ma taką jak na zdjęciu, piekną czerwoną 170 KM i mimo że mam niemieckie auto znanej prestiżowej marki z mocnym silnikiem czasem jak przejade sie Julką to jestem szczerze zachwycony tym autem bo jest szybkie ,zwinne i ogladają sie za nim kobiety bardziej niz za moim niemieckim niby prestizem. W kwestii bezawaryjności tez alfa jest na plus.
    Clarkson kiedyś powiedział, że Alfa stojąca obok wypucowanego Audi wygląda jak bukiet kwiatów na tle krawężnika. Ma facet rację

  • Gość: akol

    0

    ŻEBY KOBIETY TAKIE BYŁY KAŻDY MĘŻCZYZNA BYŁBY KRÓLEM WŁASNEJ JASKINI TAK TO AUTO SŁUCHA KIEROWCY.

    100 % POLECAM KAŻDEMU ZAGORZAŁEMU PRZECIWNIKOWI, A CI CO MAJĄ NIECH KUPIĄ COŚ GORSZEGO (NIEMIECKIEGO NAJLEPIEJ) ŻEBY CI CO NIE WIEDZĄ I ŻYJĄ W STEREOTYPACH MOGLI RAZ W ŻYCIU ZAZNAĆ PRAWDZIWEGO SZCZĘŚCIA I PRZYJEMNOŚCI NA LATA.

  • Gość: Lukasz Wiem

    Oceniono 18 razy -10

    No i niewchodząca jedynka jako "charakter auta". Miałem, dziękuję omijam z daleka.

  • Gość: xyxy

    Oceniono 4 razy 0

    Dla mnie sportowy wizerunek Alfy skończył się na 156 gta. Design z kolei na 159. Owszem- jest 4c, sportowa i fajna...ale mi chodzi o zwykłe auta, które są użytkowe i mają zarazem pazur. Giulietta niestety dla mnie jest tylko podrasowanym bravo i spartańską deltą... Jeździ przyzwoicie, ale wygląd przodu nie trafia w moje gusta kompletnie- dlatego zamiast nowej julki wybrałem 159...osiągi mam mocno średnie ( 170ps versus 230ps jakie miałem wcześniej), ale przynajmniej auto wygląda jak Alfa.

  • Zygmunt Domagala

    Oceniono 47 razy 33

    NIE ROZUMIEM TYCH KOMENTARZY. Julka to jeden z najładniejszych aut w tej chwili dostepnych na rynku. Jest to auto male ale swietnie zaprojektowane. Cudownie jezdzi w zakretach i przyzwoicie przyspiesza. Pewnie ze brakuje mocniejszych silnikow ale czy i gdzie w dzisiejszej Europie mozna wykorzystac silnik np: 300 konny. Niestety wszeogarniajaca kontrola powoduje ze w rzeczywistosci tego rodzaju silnik i tego rodzaju moc jest jak najbardziej ok.

  • Gość: xcv

    Oceniono 67 razy -21

    Wszystko fajnie, ale ta kierownica to jakis dramat. Wielka jak kolo sterowe na parowcu plywajacym po Missisipi.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX