Mercedes | 12 nowych modeli do 2020 roku

Mercedes-Benz reorganizuje globalną strategię produkcji aut osobowych. Tylko w tym roku producent przeprowadza 18 operacji zwiększania mocy produkcyjnych lub uruchomienia montażu w 8 zakładach na świecie. Do 2020 roku wprowadzi na rynek 12 zupełnie nowych modeli, które nie miały wcześniej swoich poprzedników
Mercedes AMG GT Mercedes AMG GT | Ceny w Polsce

Równolegle do działań międzynarodowych Mercedes-Benz wzmacnia swoje fabryki w Niemczech - tylko w tym roku zainwestuje w nie łącznie ponad 3 mld euro. 1 mld euro zostanie przeznaczony na uruchomienie produkcji nowych modeli w Sindelfingen, a kolejny - na rozbudowę fabryki silników w Untertürkheim. Zakłady w Bremen przejdą modernizację wartą około 750 mln euro. Dalsze inwestycje zostaną poczynione też w zakładach w Rastatt, gdzie od niedawna wytwarzana jest elektryczna Klasa B.

Nowa jednostka organizacyjna odpowiadająca za produkcję - Mercedes-Benz Operations (MO) - kontroluje globalną sieć produkcyjną oraz logistykę i jakość. „W poprzedniej strukturze każda z fabryk dysponowała dużą niezależnością. Teraz organizacja produkcji zostanie dostosowana do wykorzystywanych platform, niezależnie od poszczególnych lokalizacji” - wyjaśnił Schäfer.

Lista tych platform obejmuje:

- MRA (modele tylnonapędowe);

- MFA (modele przednionapędowe);

- MHA (SUV-y);

- MSA (auta sportowe);

- MPA (układy napędowe).

Każda z platform wykorzystuje system modułów i podzespołów. Pierwszym samochodem budowanym w całości zgodnie z nową strategią jest aktualna generacja Klasy C. To najpopularniejszy model w ofercie Mercedes-Benz, wdrożony do produkcji na czterech kontynentach w ciągu mniej niż 6 miesięcy (w Niemczech, RPA, USA oraz w Chinach). Operacja ta odbyła się pod nadzorem zakładów w Bremen, gdzie - w trosce o zachowanie najwyższej jakości - odbyły się intensywne szkolenia pracowników innych fabryk.

Sprawdź, czy stać Cię na używanego Mercedesa

Kolejnym istotnym elementem nowej struktury organizacyjnej jest centralne zarządzanie łańcuchem dostaw - wszystkie kolejne etapy łańcucha, od dostawcy aż do klienta, muszą być płynnie zintegrowane. „Na tym polu ciągle zmagamy się z wyzwaniami. Dostrzegamy tu jednak duży potencjał do znacznej redukcji kosztów i zwiększania wydajności” - dodał Schäfer.

Globalna sieć produkcyjna pozwala Mercedes-Benz szybciej reagować na zmieniające się potrzeby różnych rynków. Jednocześnie, produkcja w innych obszarach walutowych umożliwia zniwelowanie wahań kursów walut. „Biorąc pod uwagę coraz szerszą gamę modeli, rosnącą sprzedaż i większą niż kiedykolwiek złożoność konstrukcji, musimy stać się bardziej elastyczni” - powiedział Schäfer. Dotyczy to m.in. produkcji różnych wersji aut na tej samej linii montażowej, wyposażenia fabryki używanego do montażu pojazdów różnych generacji oraz elastycznego czasu pracy, dostosowanego do zapotrzebowania. Standaryzacja i modernizacja fabryk Mercedes-Benz ma na celu zwiększenie produktywności przy zmniejszeniu kosztów stałych.

Ważną rolę w strategii wzrostu Mercedes-Benz odgrywa również poszerzanie zakresu współpracy podejmowanej z innymi partnerami. Dla przykładu, pod koniec czerwca Daimler ogłosił powołanie spółki joint venture z aliansem Renault-Nissan - oba koncerny będą produkować nowe generacje swoich aut kompaktowych w nowej fabryce w Meksyku. Jej roczne zdolności produkcyjne docelowo szacuje się na 300 tys. sztuk.

ZOBACZ TAKŻE:

Polacy kupują coraz więcej sportowych Mercedesów

Mercedes A 45 AMG i CLA 45 AMG

Więcej o:
Komentarze (6)
Mercedes | 12 nowych modeli do 2020 roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Tomek

    Oceniono 10 razy 10

    Nowa strategia to: skołowanie konsumentów przez 12 modeli różniących się nie wiadomo czym. Skołowany konsument szybciej więcej niż trzeba na produkt wart mało. Wystarczy spojrzeć na rynek RTV czy AGD - każdy producent ma dziesiątki modeli o dziwnych numerach, których nawet nie sposób uszeregować od najmniej do najbardziej zaawansowanego. Segmentacja rynku poprowadzona do granic możliwości, po to żeby klient nie dał rady porównać dobrze oferty z konkurencją oraz po prostu przepłacił. I teraz ten sam dramat w rynku samochodów. Marketingowcy triumfują, nam zostało płakać, płacić, a potem być rozczarowanym kiepskim produktem.

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 0

    MRA w RPA?

  • Gość: Ged

    Oceniono 3 razy -1

    Mercedes w aliansie z Renault i Nissanem... no to wiadomo w jakim kierunku to idzie. Nie kupować i tyle, bo badziewie będzie. Byłem świadkiem, jak Nissan zaczął produkować coraz gorsze samochody po wejściu w alians z Renault. Franole potrafią spierdzielić wszystko.

  • kretu23

    Oceniono 8 razy -2

    124 i potem to już czarna dziura

  • 03730t

    Oceniono 8 razy -4

    rdza gratis ?

  • jeak

    Oceniono 15 razy -5

    IMO stylistycznie poszli w złym kierunku > są brzydkie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX