Zostawmy na chwilę ceny i zobaczmy co oferuje najdziwniej wyglądająca Panda. Cross to specjalna wersja Pandy 4x4, czyli modelu wyposażonego w napęd obu osi. Jednak w tym przypadku przeprojektowano całe nadwozie. Duża ilość plastikowych osłon i listew, zupełnie zmienione lampy i reflektory, czy chromowane elementy udające osłony podwozia mają nadać autu bojowy wygląd terenówki.
W Pandzie Cross tak jak w wersji 4x4 wykorzystano układ Torque On Demand, obejmujący dwa mechanizmy różnicowe oraz elektroniczne sprzęgło międzyosiowe. Jest to system stałego napędu na cztery koła ze sterownikiem elektronicznym, który w sposób płynny i proporcjonalny rozdziela moc napędu na oś przednią i tylną w zależności od bieżących warunków trakcyjnych. Kierowca może wybrać też jeden z trzech trybów pracy układu napędowego (Auto, Lock, Hill Descent).
Fiat Panda Cross oferowany będzie w dwóch wersjach silnikowych z systemem Start&Stop. Pierwszy to benzynowa jednostka 0.9 TwinAir o mocy 90 KM, drugi zaś, to 80-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Obie jednostki współpracować będą z 5-stopniową ręczną skrzynią biegów, w której skrócono przełożenie pierwszego biegu.
Ceny Pandy Cross przyprawiają o zawrót głowy. Przy wersji TwinAir w katalogu widnieje wartość 72 200 zł, a przy Multijet 75 200 zł. Niewielkim pocieszeniem jest promocja obniżająca ceny obydwu wersji napędowych odpowiednio do 65 900 zł i 68 900 zł.
Dacia Duster 4x4 (1.6, 105 KM): 53 800 - 61 900 zł Dacia Duster 4x4 (1.5 dCi, 109 KM): 69 400 - 74 200 zł Łada Niva 4x4 (1.7, 87 KM): 44 000 zł Suzuki Jimny 4WD (1.3, 85 KM): 57 900 - 68 900 zł Suzuki SX4 4WD (1.6, 120 KM): 58 900 - 62 900 zł
ZOBACZ TAKŻE: