Nowa Skoda Fabia | Galeria

Chcecie dogłębnie poznać nową Fabię? Oto paleta silników, szczegóły techniczne, dokładne wymiary i ponad 70 zdjęć miejskiej Skody

Zawsze, gdy pojawia się nowa generacja na rynku powstaje pytanie: Czy warto czekać na nowy model, czy biec szybko do salonu po poprzednika? Oto kilka faktów, które być może pomogą Wam podjąć decyzję w sprawie Fabii.

Nowa Skoda Fabia | Polskie cenySkoda Fabia | Polskie ceny

Trzecia generacja jest minimalnie krótsza, mierzy 3992 mm (-8 mm), ale mając 1732 mm szerokości i 1467 mm wysokości jest też niższa (-31 mm) i wyraźnie szersza (+90 mm). Warto zwrócić uwagę na ten ostatni wymiar, który znacząco poprawi komfort podróżowania trójce pasażerów na tylnej kanapie. Sama kabina nowej Fabii jest przestronniejsza, po pierwsze dzięki większemu rozstawowi osi wynoszącemu 2470 mm (+19 mm). Przestrzeń nad głową jest większa z przodu i wynosi 1021 mm  (+32 mm), z tyłu jest jej mniej - 963 mm (-31 mm). Więcej wymiarów znajdziecie w galerii.

Bagażnik hatchbacka z 315 l powiększył się do 330 l, a dolna krawędź załadunku obniżyła się o 48 mm i wynosi teraz 611 mm. Do Fabii Combi zapakujemy aż 530 litrów bagażu przy komplecie pasażerów i 1395 litrów przy dwóch osobach.

Masa własna nowej Skody Fabii będzie nawet o 65 kg niższa niż dotychczas (w zależności od poziomu wyposażenia). Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych waży zaledwie 980 kg.

Skoda Fabia Combi | Polskie cenyFabia Combi | Polskie ceny

Nowe silniki benzynowe bazują na technologii MQB. Trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI (60 KM - tylko w hatchbacku, 75 KM) mają wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe o pojemności 1,2 litra (90, 110 KM) są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Instalacja LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI dostępna będzie od lutego 2015.

Oferta silników diesla dla nowej Fabii będzie składać się z trzech wersji turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Ich moc od 75 do 105 KM nie zmieniła się w stosunku do drugiej generacji Fabii, zmalała za to pojemność - z 1,6 do 1,4 litra (90, 105 KM). Najoszczędniejszym modelem ma być Greenline zużywający średnio 3,1 l/100 km. Dokładne charakterystyki silników znajdziecie w galerii.

Systemy ABS i ESP z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS i hamulcem antykolizyjnym (Multicollision Brake), poduszki bezpieczeństwa czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera należą do standardowego wyposażenia już podstawowej wersji Active.

Szczególnie atrakcyjna jest optymalnie wyposażona wersja Ambition (dopłata do Style wynosi 3 300 zł), która w standardzie oferuje m.in. manualną klimatyzację, komputer pokładowy, zdalnie sterowany centralny zamek, nowoczesne radio SWING z dotykowym, kolorowym ekranem i reflektory przeciwmgielne.

ZOBACZ TAKŻE:

Używane: Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

Więcej o:
Komentarze (32)
Nowa Skoda Fabia | Galeria
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: tt

    Oceniono 115 razy 101

    Dajcie zdjęcia skody w najuboższej wersji bez dodatków za 40 tys. Wtedy zobaczymy jakie to piękne auto. Ciekaw jestem ile osób wyda 70 tys na taką fabię jak na zdjęciach?

  • j.an

    Oceniono 25 razy 11

    Takie podrasowane pierdzi kółko.

  • satyron

    Oceniono 28 razy 8

    Ten dyskretny narod czeski swietnie sobie poradzil z transformacja . Zapewne protestanckie podejscie im w tym pomoglo ..czego nie mozna powiedziec o mociumpanskim nadwislanym ludem

  • robur.zabojca.kur

    Oceniono 14 razy 8

    Fabia doczekała się właściwych proporcji. Schodząca z rynku generacja była uderzająco wąska.

  • sonix24

    Oceniono 31 razy 7

    Będzie hitem, bo ludzi nie stać na normalne samochody, tylko na takie namiastki.

  • Gość: stary

    Oceniono 1 raz 1

    bylem siedzialem w 3cyl kaszlaku za 40 tys szkoda pieniedzy i nerwow choc przyznam nie brzydka ale o 1/4 za droga pewnie paru frajerow sie znajdzie aby zaszpanowac ale kolejek nie ma chyba ludzie maja rozum i tak trzymac

  • Gość: aros

    Oceniono 7 razy 1

    Może będzie się sprzedawała, ale główną zaletą poprzedniej generacji była prosta konstrukcja, proste silniki. Tu wszystko z turbo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX