Silnik 1.6 DIG-T generuje 190 KM mocy przy 5600 obr./min. oraz 240 Nm momentu obrotowego już w przedziale od 2000 do 4000 obr./min. Ma on dorównywać większym jednostkom napędowym pod względem osiągów, jednocześnie odznaczając się zużyciem paliwa oraz emisją spalin na poziomie odpowiadającym zdecydowanie mniejszym konstrukcjom. Motor współpracuje z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów.
Sprawdź oferty specjalne na nowe Nissany
Kompakt Nissana w tym wydaniu potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i rozpędzić się do 217 km/h. Producent deklaruje, że silnik zużywa średnio w trybie mieszanym zaledwie 5,9 l/100 km i wytwarza tylko 138 g CO2/km, spełniając wszystkie wymogi normy Euro 6. Wydaje się, że w praktyce taki wynik będzie trudny do osiągnięcia.
Poza lepszymi osiągami, najmocniejszy Pulsar cechuje się usportowionym wyglądem. Model wyróżnia się specjalnym wzorem aluminiowych felg z dwukolorowym wykończeniem w rozmiarze 17 lub 18 cali, czarnymi oprawami reflektorów i chromowaną końcówką układu wydechowego. We wnętrzu znajdziemy inną listwę wykończeniową, biegnącą przez całą szerokość deski rozdzielczej, oraz białe przeszycia na trójramiennym kole kierownicy i skórzanych fotelach (tylko w wersji Tekna).
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 190 KM to wydatek minimum 86 500 zł (bez promocji, wersja wyposażenia Acenta). Najbogatsza odmiana Tekna kosztuje 93 000 zł. Dla porównania Ford Focus ze 182-konnym silnikiem 1.5 EcoBoost został wyceniony od 83 340 zł (wersja Trend Sport).
ZOBACZ TAKŻE: