Komentarze (122)
Samochody będą droższe | Nowe przepisy UE
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • kujwdubie

    Oceniono 5 razy 1

    ISOFIX - na ch..j mi to jak nie mam i nie będę miał dzieci?

  • Gość: bzdura

    Oceniono 3 razy 1

    Isofix dla ludzi ktorzy maja juz duze dzieci :)

  • Gość: zbereźnik

    Oceniono 3 razy 1

    Taka sytuacja: mam 12-letni samochód. Kosztuje niewiele, naprawy są rzadkie i po taniości. W nowszych są 2-3 razy droższe. Pali tyle samo, tak samo stoi w korku i tak samo jeździ. Po co przepłacać?

  • tamerlan80

    Oceniono 2 razy 2

    Kiedyś jechałem samochodem (octavia 3) z komputerem który uczył "ekonomicznej" jazdy. Kiedy zaczął mi przy 1500 obrotów (silnik 1,4 TSI) wrzucać wyższy bieg normalnie go olałem. Faktem jest, że silnik ciągnął praktycznie od samego dołu, ale dla mnie lepiej było podciągnąć pod 2000 obrotów i wrzucić wyższy niż przyśpieszać dwa razy dłużej z niższego zakresu. Pomijam już system start-stop który na szczęście można wyłączyć. Jeżeli chodzi o ciśnienie opon to sprawdzam dość często i ustalam "pod drogę". Nominalnie mam 2,2-2,3, na autostradę dobijam do 2,5 żeby zminimalizować opory toczenia, przy pełnym aucie to nawet 2,7. Za to w śnieżną zimę zbijam do 2,0 tak, żeby była lepsza przyczepność na śniegu, I nie będzie mi żaden czujnik mówił jakie mam mieć ciśnienie w oponach.

  • student_zebrak

    Oceniono 4 razy 2

    z tymi czujnikami cisnienia to ich poyebalo. w moim aucie cisnienie zalecane jest uwarunkowane iloscia pasazerow, bagazu i ich rozlozeniem. ponadto preferuje jazde na twardszych kolach. komplet czujnikow to spory i neuzasadniony wydatek. mam skrzynie auto i rozne warianty do wyboru, sport bedzie trzymac wyzsze obroty i wiekszy moment, nie wspominajac o mozliwosci recznego sterowania biegami. zdaje sie, wracamy do czasow krzywizny banana.

  • gato.pl

    Oceniono 1 raz 1

    Nową odsłonę dojenia czas zacząć, idzie zima a tu w UE żniwa się zaczynają.

  • dr.hayd

    Oceniono 4 razy 2

    Ej! Bez przesady! Znacie jakiś samochód młodszy niż 10 lat, który nie ma ABS i Iso-fix? Nie ma najmniejszych technicznych powodów, dla których instalacja któregokolwiek z wymienionych w artykule elementów miała podwyższyć cenę samochodu.
    Jeśli ceny wzrosną to tylko przez marketing.

  • Gość: polak potrafi

    Oceniono 2 razy -2

    Te głupie czujniki ciśnienia w oponach da się chyba obejść. Wystarczy wszystkie 4 zamontować w kole zapasowym i po problemie :-))).
    Bez resetów, bez kłopotu, wszystko w jednym kole.

  • Gość: jurek1980

    Oceniono 2 razy -2

    System TPMS to bardzo dobre rozwiązanie i wbrew pozorom znacznie poprawia bezpieczeństwo. Powinny być jednak wymogi wobec takiego systemu: komputer pokładowy auta monitorując ciśnienie musi informować o wyjściu poza dopuszczalne granice. Po drugie, komputer pokładowy powinien mieć możliwość odczytu realnego parametru - tak musimy powiedzmy jechać na stację i sprawdzić manometrem ciśnienie. Po trzecie programowanie czujników powinno być możliwe bez specjalnego komputera w ASO tak by każdy wulkanizator mógł sam to zrobić. Po czwarte baterie w czujnikach muszą być wymienne. Inaczej na prawdę ten zapis to tylko drenaż portfeli użytkowników aut.

  • miroo

    Oceniono 4 razy -2

    no i dobrze... Europa to nie Indie, gdzie można sprzedawać samochody z lat 50 tych..

  • led47

    Oceniono 23 razy 21

    W przyszlym roku oczekuja kierowcow zmiany w zakresie sprawdzania cisnienia w oponach: oprócz czujnikow wskazujacych będą jeszcze czujniki odcinajace doplyw paliwa - chyba , że kazdy samochód zostanie wyposazony w automatyczny uklad utrzymywania cisnienia przy pomocy sprężarki.
    Pojawią sie rowniez czujniki przedniej szyby - przy więcej hjak 3 owadach rozgnicionych na szybie samochod nie pojedzie - w zwiazku z czym konieczny będzie doatkowy wodotrysk o zwiekszonym ciśnieniu wody.
    Zalecane będzi aby oba wynalazki (sprężarka i wodotrysk) zasilne byly eko-bateriami na slońce czy wiatr na dachu...

  • cynik.pl

    Oceniono 14 razy 0

    Zamiast podpowiadać ekologiczne biegi, nie prościej zrobić automat, który po prostu je sam zmieni?

  • a.k.traper

    Oceniono 38 razy 36

    a czy nie można być wolnym w tej Unii?
    ESP wyłączam, szczególnie w terenie i w zimie, uchwyty do fotelika powinny być dobrowolne natomiast egzekwowane przy przewozie dzieci, bo jezeli mam dzieci lub wnuki to sam będę chciał zapewnic im bezpieczeństwo.
    Sygnał przy nie zapiętych pasach bywa denerwujący, można oszukać wkładając samo zapięcie, czujnik ciśnienia w oponach będzie lekceważony gdyż sygnalizuje nie tylko awarię opony ale zbyt małe ciśnienie lub też zbyt wysokie czego doświadczyłem wielokrotnie, naraża to posiadaczy samochodów na koszty u wulkanizatorów gdyż nie wszyscy będą uczciwy, wystarczy, postawić samochód na mrozie by się zapaliły np. z prawej strony, stawiając na słońcu lub przejeżdżając kilka km rozgrzewając opony kontrolki gasły, najbardziej denerwujące sa pierwsze wskazania, człowiek podejrzewa kapcia a po obejrzeniu jedzie zachowawczo a potem zwyczajnie olewa.
    Proponuję powrót do prostych w obsłudze samochodów i udziwnień które powoduja fałszywe poczucie bezpieczeństwa, gdyż techniki jazdy nie zastąpi automat, przynajmniej na chwilę obecną.

  • stachud

    Oceniono 20 razy 0

    Głosujcie na Korwina - wtedy pożegnamy się z Eurokołchozem

  • klaun.szyderca

    Oceniono 6 razy 2

    Wszystkie systemy związane z bezpieczeństwem, z całego serca popieram. Ale z fotelikiem czy podpowiadaczem zmiany biegu to już trochę przesadzili.

  • dj.80

    Oceniono 38 razy 36

    Mam samochód z iso-fix. Szkoda tylko, że fotelik na iso-fix jest prawie 2 razy droższy od standardowego (ten sam producent, ta sama półka).

  • melmakianin

    Oceniono 32 razy 28

    "Unia Europejska dba nie tylko zużycie paliwa nowych pojazdów" - czy w ciągu ostatnich 30 lat nastąpił jakiś wyraźny postęp w tym temacie ? czy ja coś przegapiłem ?

  • mzyo

    Oceniono 43 razy 13

    Akurat alarm niezapiętych pasów popieram. Tak mnie to irytuje, że zawsze zapinam.
    Pomysł odnośnie czujników jest po prostu głupi, ale nie ma co płakać. Przy pierwszej zmianie opon czujniki się zdemontuje, a komputer dostanie emulator z allegro. Polacy nie gęsi :)

  • orzellodz

    Oceniono 9 razy 3

    Kolejny absurd. I co teraz singiel, albo inna osoba bezdzietna ma dopłacać za isofix? Jak nie będzie wozić dzieci i z tego korzystać? Bez sensu. Ciekawe co jeszcze ci federaści wymyślą. Już wymyślili downsizing, filtry cząstek stałych i inne bzdety, które zmniejszają żywotność silników, zwiększają koszty eksploatacji i nic dobrego nie wnoszą... EuroDebile

  • aghrra

    Oceniono 32 razy 18

    Ekomarksistowski eurokołchoz Socjalistycznych Republik Europy w pełnej krasie

  • pwale

    Oceniono 252 razy 244

    A wymiana żarówek gdzie? - konstrukcja samochodu (reflektorów) powinna umożliwiać wymianę żarówki nawet dziecku (blondynce) a nie wymuszać jazdę do stacji obsługi i rozbieranie zderzaków itp.

  • Oceniono 86 razy 68

    UE nigdy nie będzie dość. Jakiekolwiek normy wprowadzi, jakiekolwiek utrudnienia w naszym życiu lub podwyżki to zawsze, ale to zawsze będzie chciała jeszcze więcej. Bo przecież dziesiątki tysięcy unijnych urzędników i polityków nigdy nie zamknie swoich gabinetów i nie powie - robota skończona, samochody spalają tyle ile powinny, są wystarczająco bezpieczne i żadne nowe regulacje nie są już potrzebne. NIGDY tak nikt w UE nie powie. I dlatego UE padnie nie od Rosji, nie od konkurencji z Chinami, tylko sama się wykończy swoją głupotą.

  • osmiol

    Oceniono 8 razy 4

    Do resetowania ustawień czujnika ciśnienia w oponach jest taki mały guziczek. Czy za jego wciśnięcie naprawdę trzeba zapłacić kilkadziesiąt złotych? I czy naprawdę trzeba mieć tych czujników kilka? Ja zazwyczaj jednoczasowo zakładam jeden komplet kół do samochodu...

  • pijanista69

    Oceniono 195 razy 167

    Właśnie dowiedziałem się, ze mogę zrobić badanie USG wątroby w... marcu!
    Nie wiem na co jestem chory i czy dożyję do badania ale nie słyszałem, żeby problemami kolejek na diagnostykę i do lekarza specjalisty jakoś Unia się przejmowała.

  • rudy_63

    Oceniono 46 razy 28

    Kiedy wreszcie skończy się proces psucia samochodów przez ignorantów z UE?
    A może tylko chodzi o to aby niewolnicy byli bezpieczniej wożeni ?

  • jakis_lepszy_cwaniak

    Oceniono 43 razy 41

    jeśli chodzi o czujniki ciśnienia w oponach to większość firm korzysta z czujnika prędkości obrotowej kola realizowanego przez czujnik od ABS-u, informacja jest przybliżona ale wystarczająca, wiadomo czy jest spadek ciśnienia czy koło prawidłowo napompowane. Takie rozwiązanie to tylko dodatkowo funkcja w komputerze pokładowym i jest to do załatwienia za pomoca oprogramowania. Nie powinno to generować wyższego kosztu.

  • Luke Black

    Oceniono 41 razy 35

    System kontroli ciśnienia w oponach w wielu wariantach nie wymaga stosowania żadnych dodatkowych czujników. Przy systemie typu ESP wystarczy badanie prędkości obrotowej kół i wykrycie anomalii wynikających ze zmniejszonego obwodu koła o niższym ciśnieniu. Wielu producentów stosuje własnie taki sposób.
    Nie generuje to żadnych dodatkowych kosztów. Oczywiście - nie jest super dokładny, ale w zakresie BEZPIECZEŃSTWA spełnia swoją rolę bardzo dobrze.

    A układ taki, pod względem bezpieczeństwa jest bardzo istotny. Łatwo sobie wyobrazić, co może się stać przy jeździe po autostradzie z jednym częściowo sflaczałym kołem..

  • Gość: Bobby Bear

    Oceniono 96 razy 88

    Niedługo będziemy tacy bezpieczni, że wogóle przestaniemy umierać.

  • cholonek

    Oceniono 145 razy 119

    Będzie drożej, bo "chodzi o kwestie bezpieczeństwa".
    Oczywiście mamy na myśli bezpieczeństwo finansowe koncernów i premie ich prezesów.

  • henryk57

    Oceniono 112 razy 90

    Teraz czekam tylko kiedy Unia wprowadzi obowiązek instalowania katapulty w siedzeniach samochodu.

  • dephazz

    Oceniono 64 razy 48

    Cudowna ta unia... Co jeszcze będzie droższe?

  • jan.go

    Oceniono 76 razy 68

    Jak się wie ze lobbystów zatrudnionych w Brukseli jest kilkakrotnie więcej niż urzędników i posłów w parlamencie w Brukseli ( w Waszyngtonie ponoć dziesięciokrotnie) to nic człowieka nie dziwi .

  • Gość: cman

    Oceniono 34 razy 20

    a czy producenci jeśli mają taki przymus będą musieli płacić za korzystanie w swoich autach z patentu isofix?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX