W Paryżu SsangYong pokazał dwa koncepty. Pierwszy nisi nazwę XIV Adventure i jest najbliższy ostatecznej wersji. Drugi nazwano XIV Air. Cechuje się zdejmowanymi panelami dachowymi typu Targa i raczej nie wyjdzie do produkcji seryjnej choć niewykluczone, że gotowe auto otrzyma w opcji szklany dach w podobnej formie.
Co wiemy o najnowszym SsangYongu? Auto mierzy 4,16 m długości i ma rozstaw osi wynoszący 2,6 m. Pod maską będzie pracował jeden z dwóch silników do wyboru. Pierwszy to benzynowy 1.6, drugi to Diesel o tej samej pojemności. Obie jednostki spełnią normę Euro6. Oprócz sześciobiegowej skrzyni ręcznej będzie można zamówić auto ze skrzynią bezstopniową CVT. Do wyboru będzie napęd przedni lub 4x4.
W salonach pojawi się na początku 2015 roku pod nazwą SsangYong X100. Jego konkurencją będą m.in. Nissan Juke, Jeep Renegade, Fiat 500X, Opel Mokka, czy Skoda Yeti. Zapraszamy do galerii gdzie można przyjrzeć się obydwu prototypom.
ZOBACZ TAKŻE: