Salon Paryż 2014 | Suzuki Vitara | Wymiarowy downsizing

Oferta modelowa Suzuki stara się odpowiadać na potrzeby rynku. Dlatego nowa Vitara jest o klasę mniejsza od kończącej swój żywot Grand Vitary

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

Suzuki nie daje klientom łatwego zadania. Vitara, Grand Vitara, teraz znów Vitara - jak się w tym połapać?

Na samym początku, czyli w 1988 roku Vitara (bez przedrostka Grand) była małym samochodem terenowym zbudowanym na ramie. Dziesięć lat później zastąpiła ją pierwsza Grand Vitara, która nową nazwę zawdzięczała wyraźnie większym gabarytom i przynależności do o szczebel wyższego segmentu kompaktowych SUV-ów. W 2005 roku Suzuki zaprezentowało drugą generację Grand Vitary, która jest w ofercie do dziś. A czym będzie pokazana w Paryżu Vitara?

Najnowsze Suzuki Vitara, jak sugeruje nazwa, będzie mniejsza od "Granda". Jej konkurencji trzeba szukać wśród crossoverów segmentu B, jak Kia Soul, Nissan Juke, Peugeot 2008, czy Renault Captur.

Suzuki Vitara / Grand Vitara - Ogłoszenia

Nadwozie nowego Suzuki mierzy 4,175 m długości, 1,775 m szerokości i 1,61 m wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2,5 m. Przy pięciu pasażerach do bagażnika zmieścimy 375 litrów bagażu, a przy złożonej kanapie 1120 l. To wyraźnie mniej, niż w przypadku pięciodrzwiowej Grand Vitary.

Pod maską znajdziemy jeden z dwóch silników. Podobnie jak w SX4 S-Cross będzie to benzynowa jednostka 1.6 VVT o mocy 120 KM i momencie 156 Nm, lub wysokoprężny 1.6 DDiS także o mocy 120 KM, ale oferujący moment obrotowy o wartości 320 Nm. Pierwszy może współpracować z pięciobiegową skrzynią ręczną, lub automatyczną o sześciu przełożeniach, druga wyłącznie z sześciobiegowym manualem. Niezależnie na jaką konfigurację silnik-skrzynia klient się zdecyduje, zawsze będzie miał wybór pomiędzy napędem na przednie koła lub opcjonalnym ALLGRIP napędzającym obie osie.

Podstawowa wersja 1.6 VVT 4x2 to niezwykle lekki samochód ważący zaledwie 1075 kg, zaś najcięższa - 1.6 DDiS 4x4 ze skrzynią automatyczną 1295 kg. To sprzyja niewielkiemu zapotrzebowaniu na paliwo. Suzuki póki co podaje jedynie emisję CO2 wynoszącą dla podstawowego modelu 123 g/km, co można przeliczyć na średnie zużycie wynoszące 5,3-5,4 l/100 km.

Napęd obu osi ALLGRIP z czterema trybami jazdy (Auto, Sport, Snow i Lock) Vitara odziedziczy od starszego modelu SX4 S-Cross. Podstawową różnicą będzie dodatkowa funkcja przekazująca większość momentu obrotowego na tylną oś w razie wykrycia uślizgu kół przedniej osi.

Nowa Vitara zyska możliwość indywidualizacji. We wnętrzu pojawią się wymienne panele w kolorach nadwozia. W tym modelu zadebiutują też nowe dla Suzuki systemy bezpieczeństwa, jak adaptacyjny tempomat, czy RBS (Radar Brake Support) w razie konieczności aktywujący awaryjne hamowanie.

Do salonów sprzedaży samochód trafi na początku przyszłego roku. Jego produkcję zlokalizowano w zakładach na Węgrzech, a ceny poznamy prawdopodobnie już w listopadzie.

ZOBACZ TAKŻE:

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście

Więcej o:
Copyright © Agora SA