Salon Paryż 2014 | Suzuki Vitara | Wymiarowy downsizing

Oferta modelowa Suzuki stara się odpowiadać na potrzeby rynku. Dlatego nowa Vitara jest o klasę mniejsza od kończącej swój żywot Grand Vitary
Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.plSuzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

Suzuki nie daje klientom łatwego zadania. Vitara, Grand Vitara, teraz znów Vitara - jak się w tym połapać?

Na samym początku, czyli w 1988 roku Vitara (bez przedrostka Grand) była małym samochodem terenowym zbudowanym na ramie. Dziesięć lat później zastąpiła ją pierwsza Grand Vitara, która nową nazwę zawdzięczała wyraźnie większym gabarytom i przynależności do o szczebel wyższego segmentu kompaktowych SUV-ów. W 2005 roku Suzuki zaprezentowało drugą generację Grand Vitary, która jest w ofercie do dziś. A czym będzie pokazana w Paryżu Vitara?

Najnowsze Suzuki Vitara, jak sugeruje nazwa, będzie mniejsza od "Granda". Jej konkurencji trzeba szukać wśród crossoverów segmentu B, jak Kia Soul, Nissan Juke, Peugeot 2008, czy Renault Captur.

Suzuki Vitara / Grand Vitara - Ogłoszenia

Nadwozie nowego Suzuki mierzy 4,175 m długości, 1,775 m szerokości i 1,61 m wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2,5 m. Przy pięciu pasażerach do bagażnika zmieścimy 375 litrów bagażu, a przy złożonej kanapie 1120 l. To wyraźnie mniej, niż w przypadku pięciodrzwiowej Grand Vitary.


Długość Szerokość Wysokość Rozstaw osi Prześwit Poj. bagażnika
2015 Suzuki Vitara 4170 mm 1775 mm 1610 mm 2500 mm 185 mm 375/1120 l
2005 Suzuki Grand Vitara 3d 4060 mm 1810 mm 1695 mm 2440 mm 200 mm 184/964 l
2005 Suzuki Grand Vitara 5d 4500 mm 1810 mm 1695 mm 2640 mm 200 mm 398/1386 l


Pod maską znajdziemy jeden z dwóch silników. Podobnie jak w SX4 S-Cross będzie to benzynowa jednostka 1.6 VVT o mocy 120 KM i momencie 156 Nm, lub wysokoprężny 1.6 DDiS także o mocy 120 KM, ale oferujący moment obrotowy o wartości 320 Nm. Pierwszy może współpracować z pięciobiegową skrzynią ręczną, lub automatyczną o sześciu przełożeniach, druga wyłącznie z sześciobiegowym manualem. Niezależnie na jaką konfigurację silnik-skrzynia klient się zdecyduje, zawsze będzie miał wybór pomiędzy napędem na przednie koła lub opcjonalnym ALLGRIP napędzającym obie osie.

Podstawowa wersja 1.6 VVT 4x2 to niezwykle lekki samochód ważący zaledwie 1075 kg, zaś najcięższa - 1.6 DDiS 4x4 ze skrzynią automatyczną 1295 kg. To sprzyja niewielkiemu zapotrzebowaniu na paliwo. Suzuki póki co podaje jedynie emisję CO2 wynoszącą dla podstawowego modelu 123 g/km, co można przeliczyć na średnie zużycie wynoszące 5,3-5,4 l/100 km.

Napęd obu osi ALLGRIP z czterema trybami jazdy (Auto, Sport, Snow i Lock) Vitara odziedziczy od starszego modelu SX4 S-Cross. Podstawową różnicą będzie dodatkowa funkcja przekazująca większość momentu obrotowego na tylną oś w razie wykrycia uślizgu kół przedniej osi.

Nowa Vitara zyska możliwość indywidualizacji. We wnętrzu pojawią się wymienne panele w kolorach nadwozia. W tym modelu zadebiutują też nowe dla Suzuki systemy bezpieczeństwa, jak adaptacyjny tempomat, czy RBS (Radar Brake Support) w razie konieczności aktywujący awaryjne hamowanie.

Do salonów sprzedaży samochód trafi na początku przyszłego roku. Jego produkcję zlokalizowano w zakładach na Węgrzech, a ceny poznamy prawdopodobnie już w listopadzie.


ZOBACZ TAKŻE:

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście

Więcej o:
Komentarze (12)
Salon Paryż 2014 | Suzuki Vitara | Wymiarowy downsizing
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: KazekNS

    Oceniono 29 razy 25

    Ładnie wygląda ale to nie to co oczekiwałem od paru lat . Jeszcze jeden ładny crossover jakich wiele na rynku . Ma się do poprzedniej Grand Vitary jak pięść do nosa . Jeżdżę od paru lat Grand Vitarą i tak pewnie pozostanie w najbliższym czasie . Producent mnie (chyba nie tylko mnie ) zawiódł .

  • Gość: R

    Oceniono 29 razy 23

    Czyli praktyczną terenówkę z centralnym mechanizmem różnicowym i reduktorem zastąpiono kolejnym małym SUVem... Szkoda...

  • jakis_lepszy_cwaniak

    Oceniono 14 razy 12

    jeśli nowa Vitara ma być pozycjonowana w okolicy Nissana Juka, Renault Captur, to gdzie w takim razie jest SX-4?

  • ggustaw

    Oceniono 10 razy 10

    i tak kocham starą vitarę 2,0

  • slavomiros

    Oceniono 5 razy 5

    Nieeeeee!!!

  • nicpon007

    Oceniono 9 razy 3

    Całkiem ładna ta nowa Vitara.

  • Gość: A.

    Oceniono 4 razy 2

    Zajebiscie wyglada ale gdzie blokada dyfra.... No nic, za 2 lata ( jak juz pozbędzie sie wad okresu niemowlęcego) pewnie wymienię swoją GV 2,4 3d na ten model. GV 5d była nieco za wielka, w 3d sie nie da w 4 osoby na weekend pojechać bo sie bagaż nie mieści, mi wiec akurat ten downsizing akurat pasuje :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX