Volkswagen XL Sport z silnikiem Ducati

W ubiegłym roku Volkswagen zaprezentował ultraoszczędny model XL1, który trafił już do limitowanej produkcji. Teraz przyszła pora na wariant sportowy, łączący efektywność z dużą dawką emocji
Volkswagen XL1 VW XL1 | Oszczędna rozrzutność

Z tyłu pojazdu pracuje silnik będący technicznym dziełem sztuki - zmodyfikowana jednostka V2, kręcąca się do 11 tys. obr./min., z nowego Ducati 1199 Superleggera - najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla, który powstanie w liczbie zaledwie 500 egzemplarzy. Skupmy się jednak na Volkswagenie, ale dalsze porównania z motocyklem będą nieuniknione.

Studyjny model XL Sport podąża za wzorcem lekkich, rasowych samochodów sportowych. Auto posiada znakomity stosunek mocy do masy - 890 kg i 200 KM. To sprawia, że studyjny model będzie najszybszym obecnie samochodem z silnikiem o takiej mocy - 200 KM i 270 km/h.

Tutaj trzeba szczególnie podkreślić znaczenie świetnych własności aerodynamicznych. Mniej imponujące jest przyspieszenie - 5,7 sekundy od 0 do 100 km/h. Napęd przenoszony jest na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Za hamowanie XL Sport odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

XL Sport jest bratem XL1. Oba XL mają taką samą podstawę konstrukcyjną. Głównym wspólnym elementem jest nadwozie wykonane w znacznej części z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK) z kabiną monocoque. Skrzydłowe, podnoszone w górę drzwi przypominają drzwi supersportowych samochodów.

Mimo wspólnej podstawy konstrukcyjnej, XL Sport różni się optycznie od XL1. Stylistyka XL1 była nastawiona przede wszystkim na minimalne zużycie paliwa, XL Sport dodaje do tego jeszcze dynamikę. Specyficzne wymagania dotyczące docisku osi dla samochodu rozwijającego prędkość 270 km/h oraz parametry napędu spowodowały, że XL Sport jest dłuższy (4291 mm w porównaniu z 3888 mm) i szerszy (1847 mm do 1664 mm). Wydłużył się także rozstaw osi - do 2424 mm (XL1: 2224 mm). Inne proporcje to nie wszystko, auto wyróżnia się także sportowymi detalami, zarówno na nadwoziu, jak i we wnętrzu.

ZOBACZ TAKŻE:

Przedsprzedaż Volkswagena Passata | Polskie ceny

Volkswagen Passat

Więcej o:
Komentarze (5)
Volkswagen XL Sport z silnikiem Ducati
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • gzesiolek

    Oceniono 13 razy 11

    Do czego to doszlo... H TypeR z turbo i VW z wysokoobrotowym silnikiem od kosiarki... ;)
    Przeciez fanboye nie beda wiedzieli o co sie klocic...

  • hiszpan25

    Oceniono 4 razy 4

    XL1 widizialem juz na ulicy kilkukrotnie (w Hamburgu kreca sie 2 szt zarejestrowane w Wolfsburgu) ale XL jeszcze nie widzialem... Zapewne musi brzmiec znacznie ciekawiej niz XL1... ciekawe kiedy sie pojawi pierwsza sztuka na ulicy?

  • Gość: emi

    Oceniono 6 razy 2

    A kpiliście z Arinei...

  • Gość: opinia

    Oceniono 9 razy 1

    Ta 200 km. A cenę dadzą taką że porządnego merca lub bmw w ty segmencie by się kupiło.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX