Salon Paryż 2014 | Jaguar XE | Brytyjczycy odkryli karty

O Jaguarze XE wiemy już dużo, ale na szczegóły dotyczące pełnej palety silników i wyposażenia trzeba było trochę poczekać. Tuż przed premierą na salonie samochodowym w Paryżu Jaguar odkrył wszystkie karty
Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historiiIngenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Konstrukcja auta oparta jest na zupełnie nowej modularnej platformie wykorzystującej stopy aluminium. Opracowano ją we własnym zakresie. Dzięki niej najmniejsza limuzyna Jaguara ma zyskać przewagę nad konkurencją. Oto jak będzie prezentować się gama wersji silnikowych i wyposażenia.

Bazową wersję będzie stanowił model XE SE. W standardzie otrzymamy: 17-calowe felgi aluminiowe, tempomat, nawigację, radio DAB, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą oraz połyskujące czarne listwy i materiałową tapicerkę.

Dla klientów chcących bogatszego wyposażenia przewidziano wersje Prestige, w ramach której dodatkowo pojawią się skórzane fotele z podgrzewaniem i kontrastującymi szwami, niebieskie ambientowe podświetlenie wnętrza oraz aluminiowe listwy.

Najbogatszą wersję będzie stanowiła ta o nazwie Portfolio. Wyróżniać będzie ją skórzana tapicerka o dumnie brzmiącej nazwie Windsor, system audio firmy Meridian, bi-ksenonowe reflektory ze światłami typu LED do jazdy dziennej, elektrycznie sterowane fotele oraz 18-calowe felgi.

Jaguar X-Type - Ogłoszenia

Dla miłośników bardziej charakterystycznych wersji przygotowano opcję R-Sport z 18-calowymi dwukolorowymi obręczami kół, czarnymi połyskującymi ramkami drzwi, sportowym zawieszeniem i niewielkim tylnym spoilerem. Ta wersja również otrzyma bi-ksenonowe reflektory ze światłami typu LED do jazdy dziennej, skórzaną tapicerkę o nazwie Taurus oraz chromowane akcenty nadwozia.

Sportowe emocje będzie można poczuć w przypadku pokazanej już wcześniej wersji S, wyposażoną w 19-calowe felgi oraz elementy nadwozia o podkreślonych kształtach. Pod maską będzie pracował także mocniejszy silnik.

Jaguar XER-S | Niemcy bez szans?Jaguar XER-S | Niemcy bez szans?

Podstawową jednostką napędową w XE będzie 2-litowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny Ingenium o mocy 163 KM i 380 Nm lub 180 KM i 430 Nm. Diesle będą dostępne z 6-biegowym manualem lub 8-biegowym automatem firmy ZF.

Najmniejszą benzynową jednostkę będzie stanowił 2-litowy turbodoładowany silnik o mocy 200 KM i 280 Nm. Ta sama konstrukcja będzie dostępna także w 240-konnej wersji, której moment obrotowy będzie wynosił 340 Nm. Napęd trafi na koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów.

W XE S benzynowa jednostka 3.0 V6 wspierana kompresorem będzie generować 340 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Dzięki automatowi ZF pierwsze 100 km/h pojawi się na liczniku w okolicach 5 sekund. Prędkość maksymalna będzie elektrycznie ograniczona do 250 km/h.

Wracając do nowości technicznych we wnętrzu małego Jagurara, nowość będzie stanowił 8-calowy ekran dotykowy z systemem kompatybilnym z oprogramowaniem iOS i Android, opcjonalny head-up display, dodatkowe kamery z przodu i tyłu auta oraz systemy wspomagające kierowcę.

W Wielkiej Brytanii ceny modelu XE będą zaczynać się od 26 995 funtów.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Paryż 2014 | Nowy Jaguar XE | BMW serii 3 na celowniku

Salon Paryż 2014 | Nowy Jaguar XE | BMW serii 3 na celowniku

Więcej o: