Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

Honda zaprezentuje na salonie samochodowym w Paryżu produkcyjną wersję swojego nowego hot-hatcha, czyli Civica Type R. Zapowiedzią tego wydarzenia są zdjęcia drugiej wersji konceptu oraz dane techniczne auta
Wideo | Civic Type-R | Pragniesz jejWideo | Civic Type-R | Pragniesz jej

Nowy hot-hatch, który w przyszłym roku pojawi się w europejskich salonach sprzedaży Hondy, będzie najbardziej ekstremalną wersją modelu Type R, jaka kiedykolwiek powstała. Źródłem napędu jest 2-litrowa jednostka benzynowa i-VTEC. Silnik rozwija moc ponad 280 KM, oferując podobno niespotykane wcześniej osiągi w modelach z serii Type R.

Nowy motor Hondy spełnia normy czystości spalin Euro 6 i odznacza się bardzo zaawansowaną konstrukcją. Poprzednie wersje Hondy Civic Type R były napędzane silnikami wolnossącymi, natomiast nowa jednostka otrzymała turbosprężarkę, która pozwala uzyskać lepsze osiągi przy niższych prędkościach obrotowych. Z kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R.

W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk „+R” zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb „+R”, pozwalający uzyskać porywające wrażenia z jazdy. Reakcje silnika będą wówczas bardziej wyostrzone, a moment obrotowy będzie dostarczany w bardziej agresywny sposób, co ma na celu wydobycie maksymalnych osiągów. Zmieni się również sposób pracy układu kierowniczego - na bardziej bezpośredni, a nowy czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów zapewni doskonałe właściwości jezdne.

Kolejnym przykładem innowacyjnego podejścia Hondy do budowy samochodu o sportowych osiągach jest system „steer axis”. W celu przekazania mocy turbodoładowanego silnika 2.0 i-VTEC na koła, w przednim zawieszeniu auta zastosowano innowacyjny, mechaniczny system, który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala w pełni wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne nowego modelu.

Co więcej, specjalnie dla Civica Type R inżynierowie Hondy opracowali czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów do aktualnych warunków drogowych. Dzięki temu zaawansowanemu układowi, nowa Honda Civic Type R zapewnia komfort podczas spokojnego przemieszczania się ze stałą prędkością oraz dynamiczne właściwości podczas sportowej jazdy.

Podobnie jak poprzednicy, nowa Honda Civic Type R będzie wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która pozwoli zwiększyć przyjemność z eksploatacji auta. Nowa Honda Civic Type R została opracowana z uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. Samochód będzie budowany w należącej do Hondy nowoczesnej fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii, a w sprzedaży pojawi się w 2015 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy | Honda Type R

Fabryczni tunerzy | Honda Type R

Więcej o:
Komentarze (38)
Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Q

    Oceniono 34 razy 14

    Honda król - reszta gnój. Co do zarzutu, że głupio śmigać w niej w graniaku, to przypominam dr. House'a, który jeździł na super sportowej Hondzie i miało to niezwykły urok. Nie bójmy się być nastolatkami w tej kwestii, tylko dlatego, że tak nie wypada. Trzeba mieć jaja i wyj... na to co myślą inni w kwestii fur.

  • Gość: jazzman

    Oceniono 5 razy 3

    a ja czekam na nową honde jazz!! ciekawe czemu dopiero u nas będzie za rok...

  • Gość: Tęsknię za M

    Oceniono 5 razy -1

    Przedni napęd przy takim silniku to nieporozumienie,

  • Gość: alex

    Oceniono 11 razy -7

    Maniacy znaczka H na masce musieli spaść z krzeseł, jak się dowiedzieli o tym turbo.
    Do tej pory zgodnie twierdzili, że H jest taka wspaniała, ma tak doskonały VTEC, że nie musi stosować turbo, bo to zło, usterkowość itd. itd.
    Zapominali o papierowych blachach, lakierze rysującym się od spadającego liścia, trzeszczących wnętrzach, głośnym silniku, sporym spalaniu - w sumie przeciętność za ponadprzeciętną kasę.
    Co dzisiaj wymyślicie dla uzasadnienia swoich niedawnych bzdur?
    A nowy Civic Type-R wygląda jak duża zabawka 5 letniego chłopca.
    Taki HotWheels w skali 1:1.
    W sumie obciach.
    Żeby nie było: kilka razy przymierzałem się do H i za każdym razem dochodziłem do wniosków jw.
    Obciach.

  • Gość: andree77

    Oceniono 27 razy -15

    może i silnik dobry ale co z tego kiedy blacha jak papier .

  • pluuto

    Oceniono 77 razy -21

    Może się podobać, ale wygląda odpustowo. Jeżeli chcesz mieć mocną furę a nie chcesz się wyróżniać na ulicy to nie kupisz tej Hondy. W konkurencji, zwłaszcza w VW podoba mi się, że wersje GTI, R nie są tak przestylizowane względem zwykłych wersji. Można wsiąść w garniturze i nie będzie się to gryzło z tym, że ma się pod maską 300KM a w tej Hondzie wygląda się jak nastolatek.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX