Salon Paryż 2014 | Nowe Renault Espace | Popularny miks

03.10.2014 09:34
Renault Espace

Renault Espace (fot. Renault)

O tym, że piąta generacja modelu Espace będzie crossoverem wiedzieliśmy już od roku. Teraz poznaliśmy już wszystkie szczegóły
Renault Avantime Kamienie milowe Renault

Seryjne Renault Espace jest bardzo podobne do konceptu Initiale Paris, zaprezentowanego w 2013 roku na targach we Frankfurcie nad Menem. Poprzedni generacje modelu były pełnoprawnymi minivanami. Piąta stanowi poważną zmianę, podążając za modą na auta podwyższone, stała się crossoverem.

Nowy Espace przykuwa wzrok bardzo nowoczesnymi liniami nadwozia, które skrywają przestronne i dobrze doświetlone naturalnym światłem wnętrze. Renault chwali się, że łącząc koncepcję minivana i crossovera nadało nowemu Espace wyjątkowy styl.

Z przodu wzrok przykuwa duże logo Renault i reflektory, które standardowo będą wyposażone w technologię Full LED. Do jazdy dziennej posłużą również LED-owe światła ułożone asymetrycznie w kształt litery C.

Auto będzie mogło być wyposażone w felgi w rozmiarze od 17 do 20 cali, które mają podkreślić dodatkowo zaznaczone linie nadkoli. Tył Renault Espace przyciąga uwagę dużymi światłami. Ich listwy świetlne o wyrazistym, zapadającym w pamięć układzie emitują charakterystyczną, cienką smugę światła.

Aby światło słoneczne mogło łatwiej wpadać do wnętrza, nowy Espace został w standardzie wyposażony w panoramiczną przednią szybę o powierzchni 2,8 m2, która nad przednimi siedzeniami przechodzi w stały szklany dach. Otwierany panoramiczny dach będzie dostępny w opcji.

Renault Espace - ogłoszenia używanych

We wnętrzu pojawiła się deska rozdzielcza zaprojektowana w taki sposób, że sprawia wrażenie unoszącej się w powietrzu. Znajdzie się na niej m.in. lewarek zmiany biegów automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów EDC oraz przycisk sterowania systemem multimedialnym Multi-Sense. Espace będzie można wyposażyć także w wyświetlacz typu head-up.

Wrażenie dużej przestrzeni w środku potęguje długość kabiny. Zapewnia to wszystkim użytkownikom dużą swobodę ruchów, a zwłaszcza pasażerom z drugiego rzędu. Wnętrze posiada także liczne schowki, których pojemność w sumie wynosi prawie 30 litrów. Bagażnik wersji 5-osobowej ma pojemność 660 litrów (mierzoną do rolety), co jest pokaźną wielkością w segmencie crossoverów.

W nowym Renault Espace wszystkie drzwi i klapa bagażnika działają w trybie hands free. Pomysłowy system otwierania i zamykania tylnej klapy jest uruchamiany naciśnięciem stopą na dźwignię pod zderzakiem. System umożliwia regulację kąta otwarcia klapy, co stanowi praktyczne rozwiązanie w przypadku ograniczonej wysokości pomieszczenia (np. na podziemnym parkingu).

Nowe Renault Espace ma znacznie obniżoną masę, nawet o 250 kg mniejszą w porównaniu do Grand Espace'a IV. Na obniżenie masy o 13% w równym stopniu wpłynęło nadwozie, platforma CMF, układ przeniesienia napędu oraz wyposażenie (w tym siedzenia).

W palecie silników znalazły się trzy turbodoładowane silniki o tej samej pojemności 1,6 litra:

- Energy dCi 160 EDC z technologią Twin Turbo i automatyczną skrzynią biegów: 160 KM i 380 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1 750 obr./min.,

- Energy dCi 130: 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1 750 obr./min.,

- Energy TCe 200 EDC: 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 2 500 obr./min.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Espace | 30 lat pierwszego vana z Europy

Renault Espace | 30 lat pierwszego vana z Europy

Zobacz także
  • Renault DeZir Pomysły znad Sekwany | Koncepty Renault
  • Daimler zacieśnia współpracę z Aliansem Renault-Nissan Renault-Nissan i Daimler rozszerzają współpracę
  • Renault Trafic III Nowe Renault Trafic | Ceny w Polsce
Komentarze (41)
Salon Paryż 2014 | Nowe Renault Espace | Popularny miks
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • goostuff

    Oceniono 50 razy 26

    Człowiek czasami zastanawia się czy w Polsce pokazują to samo auto - na angielskojęzycznych portalach (np.WCF, Car Magazine) powszechny zachwyt i pochwały.
    A tu obiektywni inaczej fanboje TDI zjadą najlepszy nawet francuski samochód...

  • liczbynieklamia

    Oceniono 63 razy 25

    Wyniki sprzedaży tego modelu były kiepskie. Zamiast usiąść i popatrzeć na dobre i złe strony Espace'a, po czym go solidnie poprawić, stwierdzono że lepiej zrobić jakieś dziwadło, które nie będzie miało żadnej konkurencji, więc nie będzie do kogo porównywać marnych wyników sprzedaży. Obecny Espace pod wieloma względami to genialne auto - duża przestrzeń, rewelacyjna widoczność, świetne prowadzenie jak na tak duży samochód (lekki dach, niski środek masy). Zasadniczy problem tego samochodu jest jeden - awaryjność. Szczególnie kłopotliwa była elektronika, no i silniki - z teoretycznie idealnym do tego samochodu 3.0dCi na czele. W zasadzie tylko 3.5 V6 był w miarę niekłopotliwy, ale 18-20 litrów benzyny na 100km jazdy po mieście to raczej nie jest coś, co Europejczycy akceptują bez protestów. Espace'owi przydałyby się też przesuwne drzwi, które na ciasnych parkingach w rodzinnym aucie są po prostu dużo wygodniejsze.

    Jak widać już po pierwszych zdjęciach zamiast eliminować wady, postanowiono wyeliminować zalety. Na pewno nie będzie już tak przestronnie, bo kabina jest niższa, o równie dobrej widoczności nie ma co marzyć, z prowadzeniem też pewnie będzie gorzej (środek ciężkości powędrował do góry). Będą lepsze silniki i elektronika? Możliwe, ale mało prawdopodobne, bo to w końcu Renault, słynące z tego, że pierwsze serie modelu nadają się raczej dla królików doświadczalnych.

    OK, zaraz ktoś powie, że to fajny samochód dla kogoś, kto ma większą rodzinę i lubi sobie pojechać do lasu, nad jezioro, albo na narty i potrzebuje trochę wyższy samochód, najlepiej z napędem na cztery koła. Tylko takie samochody są już na rynku - choćby Mazda CX-9 czy Volvo XC90, więc tak naprawdę to żadna nowość.

  • Gość: mamon

    Oceniono 21 razy 19

    widzę sporo komentarzy właścicieli VW i Skody. Nie musicie nawet pisać czym jeździcie.

  • Gość: Vinc

    Oceniono 9 razy 9

    A do mnie takie espace przemawia zdecydowanie bardziej niż standardowy van. Vany są brzydkie, tatusiowskie i bez charakteru - a tu jest inaczej.
    Oczywiście muszą zostać zachowana w pewnym stopniu funkcjonalność a jeśli to będzie leżało, to już nikt tego auta nie kupi.

  • Gość: Poppisz się

    Oceniono 18 razy 8

    Za 5 lat do kupienia z przebiegiem 150 tyś za 22 tys zł - super!

  • brutusnaidiotos

    Oceniono 8 razy 6

    Piękne auto jak VELSATIS chyba nawet osiągnie identyczny sukces ! Bravo dla renault.

  • Gość: dan

    Oceniono 2 razy 2

    Całkiem fajnie wyglada, jak bedzie dobra cena to sie sprzeda. Slaba tylko oferta z silnikami, jeden benzyniak.

  • maserakk

    Oceniono 1 raz 1

    Marketing motoryzacyjny to w dzisiejszych czasach takie wyciąganie królika z kapelusza, każdy wie, że to ściema a i tak daje się nabierać. Bo i kto spamięta, że Nissan Kunkfat to nie X-trail, chociaż silnik ten sam, kto się nabierze, że Skoda Yeti to ta sama wielkość co Toyota RAV-4, kto się połapie, że Citroen C4 Cactus to auto mniejsze od Mitsubishi ASX? To co brniemy dalej naiwniacy?

  • Gość: Esteta, ale głowa nie ta

    Oceniono 21 razy 1

    Heh, spłaszczyli nieco obecny model, posadowili na idiotycznie wielkich kołach i volia! jest nowe Espace. IMHO wygląda mocno średnio, ale to może po prostu kwestia gustu (w moim przypadku bez wątpienia wypaczonego).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane