Salon Paryż 2014 | Citroen C4 Cactus Airflow 2L

Citroen zaprezentował na salonie samochodowym w Paryżu studyjny model C4 Cactus wyposażony w hybrydowy napęd wykorzystujący sprężone powietrze

Salon Paryż 2014 | Eolab , jednolitrowe Renault

Widać, że koncern PSA podchodzi bardzo ambitnie do kwestii ograniczenia zużycia paliwa w swoich przyszłych modelach. Inżynierowie postawili sobie wysoko poprzeczkę chcąc zejść ze średnim zużyciem paliwa do 2 l/100 km. Pierwszą propozycją napędu spełniającego ten warunek był pokazany w zeszłym roku Peugeot 208 Hybrid FE. Napędzał go układ hybrydowy spalinowo-elektryczny. Jednak PSA pracuje intensywnie nad innym rozwiązaniem jakim jest napęd spalinowo-pneumatyczny nazwany HYbrid Air.

Koncepcja HYbrid Air została zaprezentowana w zeszłym roku, w tym przygotowano jeżdżące prototypy. Pierwszym jest Peugeot 208 HYbrid Air 2L, drugim wyposażony w identyczny napęd Citroen C4 Cactus Airflow 2L. Mimo większych rozmiarów C4 Cactus jest wyjątkowo lekkim samochodem, przez co stanowi idealną bazę dla ultraoszczędnego modelu.

Citroen C3 już od... - Ogłoszenia

Citroen C4 Cactus w podstawowej wersji produkcyjnej waży 965 kg. Dzięki zastąpieniu stalowych elementów nadwozia wykonanymi ze stopów aluminium, czy włókna węglowego, masę własną udało się zbić o 100 kg. Airflow 2L wyposażony jest także w pakiet aerodynamiczny obejmujący specjalne klapy zamykające część wlotów powietrza w przednim zderzaku, czy w obręczach kół. Na słupkach C umieszczono specjalne deflektory pomagające powietrzu oderwać się od nadwozia. Dzięki tym zabiegom aerodynamika poprawiła się o ok. 20% w stosunku do wersji seryjnej.

Napęd HYbrid Air składa się w głównej mierze z silnika R3 PureTech 1.2 VTi o mocy 82 KM. Jest on sprzężony z pompą pneumatyczną obsługującą zbiorniki sprężonego powietrza. Zużycie paliwa ma wynosić 2 l/100 km.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Paryż 2014 | Peugeot 208 HYbrid Air

Więcej o:
Copyright © Agora SA